DVI kapot na install tvkaart??

Pagina: 1
Acties:

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Hey lui,

Ik heb 2 daagjes geleden op de HCC een Pinnacle PCTV Pro gekocht. Die heb ik dus in mijn PC gestopt en de zachte waren ervoor geïnstalleerd. So far so good. Ik dat ding aansluiten op de kabel en verrek, ik krijg nog beeld ook. Maar het beeld was niet erg goed: ik krijg horizontale storingsstrepen te zien soms (die flitsen even gauw) en op alle zenders is de kwaliteit van het beeld totaal niet te vergelijken met gewone TV. Ook krijg ik bij Yorin een beeld dat erg sterk gegolft is. Ik heb toen eens gekeken of ik niet wat betere software te pakken kon krijgen hiervoor (DScaler) en dat geïnstalleerd. Dit wilde ook niet echt werken, zeker niet als ik tussen de programma's wisselde (ene sluiten, andere weer starten). Ik heb toen zelfs een aantal blauwe schermen gezien (IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, Memory-management). Ik heb toen die kaart maar eens in een ander slot gezet, geen echte verbetering. Toen heb ik hem weer terug gezet en sinds dat moment kreeg ik opeens GEEN BEELD meer op mijn TFT scherm (dus de uitgang van de videokaart!!) Dat is de DVI-uitgang. Ik heb een kaart waar ook een D-Sub naast zit en dus die maar even gekeken en daar krijg ik WEL beeld op. Ik heb nu de TV-kaart er maar uitgetrokken, misschien dat dat ervoor zorgt dat die DVI niet werkt, maar helaas. Ik wilde Windows opnieuw installeren, dat heb ik dus ook gedaan, maar ook daarna geen beeld op mijn DVI, ook niet tijdens de installatie en boot trouwens. Wat is er aan het handje, wie kan het me vertellen? Issie gewoon kapot? Of is er iets anders?
Ow ja, even de details:
PIV 2400 HT, 512 MB, Jaton GeForce FX 5600 256 MB, Pinnacle PCTV Pro (die ligt er momenteel UIT, zit niet in systeem)

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
DVI is een digitaal formaat en kan er eigenlijk niet voor zorgen dat je monitor stuk gaat. Heb je hem al op een andere PC geprobeerd?
Met een nieuw stukje hardware kunnen wel allerlei instellingen flink door de war gegooid worden (als je BIOs in stellingen niet goed staan).

Je zou even je BIOS-instellingen kunnen resetten, mogelijk dat dat ook al wat oplost.
Zit er verder ook niet een kabel van een hardeschijf los of een andere kaart die een beetje scheef zit in een PCI/AGP slot? Ook die kunnen de boel verstieren. :)

Senile! Senile Oekaki

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
_bas_ schreef op 01 december 2003 @ 11:44:
DVI is een digitaal formaat en kan er eigenlijk niet voor zorgen dat je monitor stuk gaat. Heb je hem al op een andere PC geprobeerd?
Met een nieuw stukje hardware kunnen wel allerlei instellingen flink door de war gegooid worden (als je BIOs in stellingen niet goed staan).

Je zou even je BIOS-instellingen kunnen resetten, mogelijk dat dat ook al wat oplost.
Zit er verder ook niet een kabel van een hardeschijf los of een andere kaart die een beetje scheef zit in een PCI/AGP slot? Ook die kunnen de boel verstieren. :)
Niet het scherm doet het niet meer, maar de DVI van de videokaart. Het scherm werkt wel, daar ben ik niet bang voor. Ik zal de Bios-instellingen eens resetten inderdaad, nog niet naar gekeken. De kaarten zitten er wel goed in, maar ik zal nog ff kijken... hou je op de hoogte ;)

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Dan zal het haast wel een software-instelling zijn. :)

Senile! Senile Oekaki