Ik heb zelf een iPod 10 gb firewire only, tochpad ipv wheel, geen dock. Of je dat nou 1e of 2e generatie noemt verschilt per persoon, maar je weet vast welke ik bedoel

Ik weet niet zeker of al mijn ervaringen opgaan met de nieuwste generatie iPods met dock, maar je hebt er vast wel wat aan

Zoals LuNaTiC al zegt, instant aan.
Heb je vooraf de muziek gepauseerd (en is je iPod in slaap gevallen), dan zal het huidige nummer na de druk op de Play toets nog steeds gepauseerd zijn. Druk je daarna nog een keer op de play toets, dan begint je muziek te spelen. De harddisk moet heel even opspinnen maar dat duurt in totaal hooguit een paar seconden.
- Is het mogelijk om een 2 laagse directory structuur aan te brengen op de speler zelf (wat ik met 20 GB absoluut geen overbodige feature vind)
Bij een iPod heb je geen directorystructuur. Al je muziek wordt door de software op je PC of Mac onderverdeeld in een map met submappen, en de files krijgen de meest wazige namen. Maar dat maakt niet uit, want er wordt ook een database aangemaakt met de inhoud van de ID3 tags van jouw muziek. Heb je dus veel MP3's met nette ID3 tags, dan kun je per artiest, genre, album, composer of nummer zoeken. Je hoeft dus zelf geen directorystructuur te verzinnen en onderhouden. Als gebruiker zie je namelijk de inhoud van die database, niet de directorystructuur zoals deze op de iPod staat. Die directorystructuur kun je wel zien zodra je de iPod aan een PC hangt.
Daarnaast kun je met iTunes 2 soorten playlists maken, standaard lijstjes maar ook dynamische lijstjes. Bij deze laatste kun je bijvoorbeeld alle nummers van artiest Tiesto met een lengte korter dan een half uur in een playlist zetten. Zet je daarna wat nummers van deze artiest op je iPod, korter dan een half uur, dan zal deze dynamische lijst automatisch bijgewerkt worden.
Nog even waarom ik een iPod heb gekocht, en geen iRiver: vrij simpel, de iRiver was er nog niet, er waren alleen geruchten. Ben echter dolblij met mijn iPod, gaat elke dag mee in de trein en de bus, 2 of 3 keer per week opladen (ligt er een beetje aan hoevaak ik naar de universiteit moet

). Muziek wisselen doe ik nauwelijks, er staat zoveel op
[
Voor 10% gewijzigd door
blackd op 27-12-2003 15:28
]