Toon posts:

Proc of mobo defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een half jaar geleden kocht ik een duron 1300 Mhz om mijn pc wat te upgraden van een 700Mhz. Toen ik de 1300 erin deed starte hij eerst en kwam daarna niet meer op. Dus ik denk 700 erin en gaan, maar nee hoor. Dus ik dacht mobo kapot.

Gister op de hcc een bordje gekocht voor mijn 700Mhz processor aangezien die het nog deed voor mijn gevoel. Na het monteren van de proc en koeler op het mobo aangezet, maar geen response. Geen piepje niets.

Is me nieuwe mobo nou stuk of is ook me processor stuk?? Hoort hij ook te piepen als je cpu kapot is of komt hij dan gewoon niet op zoals ik nu heb?

Iemand hier een idee over?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 11:55 . Reden: typo ]

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:39

ultimateharry

Team Slayer:-)

Is de gebruikte voeding in orde?

Verder kun je de faq van PMG raadplegen, staat een mooie troubleshooter in over opstart- en hangproblemen.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is goed, want deze heb ik de afgelopen tijd gewoon gebruikt. De fans gaan ook draaien en de power-led op het mobo geeft aan dat hij stroom heeft. Verder doet hij alleen niets. Ik heb ook alle kaarten, geheugen, etc.. eruit gehaald, en puur de pc alleen opgestart met proc en koeler maar ook dan krijg ik geen piepjes.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 12:04 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Zou het nog kunnen dat er iets mis is met het geheugen? Of een anders onderdeel?
Kan er ook iets zijn met de jumpers?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Zit er prut op de processor? Zo ja: schoonmaken.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

mnischien iets heel stoms maar zit je PC-speakertje wel goed op je mobo, mischien is die wel kapot? kan ik me niet voorstellen maja

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:39

ultimateharry

Team Slayer:-)

Wellicht is het mobo niet goed gemonteerd. Ik heb een keer gehad dat mijn mobo ergens contact maakte met de case. Deed ook helemaal niets.
Wat voor moederbord is het trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een asus a7VI -VM en de processor is gewoon schoon. Misschien even opstarten zonder kast maar op een stuk karton leggen ofzo.?

ps net even geprobeerd om hem op een kartonnen plaat te starten, maar zelfde blijft gebeuren.. no beeps en de speaker op mijn mobo is goed. Tot gister heb ik in die kast mijn athlon xp gehad. werkte als een trein.

ps. weet iemand of als je aan de deur hcc lid wordt of je dan ook meteen gebruik kan maken van de testbank voor hcc leden?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 12:28 ]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:12

Yucko

One clown to rule them all !

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 12:14:
Het is een asus a7VI -VM en de processor is gewoon schoon. Misschien even opstarten zonder kast maar op een stuk karton leggen ofzo.?

ps net even geprobeerd om hem op een kartonnen plaat te starten, maar zelfde blijft gebeuren.. no beeps en de speaker op mijn mobo is goed. Tot gister heb ik in die kast mijn athlon xp gehad. werkte als een trein.

ps. weet iemand of als je aan de deur hcc lid wordt of je dan ook meteen gebruik kan maken van de testbank voor hcc leden?
Iedereen kan volgens mij gebruik maken van de testbank. Tis alleen dat je eventueel (ietswat meer???) moet betalen.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Pagina: 1