Gaan wij een dure silentdrive kopen als je server bakje goedkoper is dan de silentdrive? Tuurlijk niet
.
Specs:
Pentium 1 non-MXX 200 mhz
128 MB EDO
20 GB Maxtor 5400 RPM
Oftwel... een heel oud beestje... maar hij draait prima
.. hij vreet zelfs de 20 GB HD, terwijl de bios maar 8 gig er van ziet. Top spul, Intel
Dus ben ik zelf gaan klussen om mijn server PC toch superstil te krijgen, want hij staat @ mijn slaapkamer. Nu had ik al in veel posts gelezen dat je je HD niet moest inpakken, want dan zou hij gegarandeerd overlijden..... maarja, die HD maakte het meeste lawaai van de hele kast, dus daar heb ik nu wat op gevonden... en ik moet zeggen.... het werkt perfect
. Ik heb constant Emule te draaien en ook is de HD van een file server, dus hard werken moet hij wel.... dus ik heb nu na anderhalve dag even met SMART gecontroleerd of alles nog goed werkte... ja dus
.
Nu even de PICS, omdat die meer zeggen dan 1000 woorden

Dit is nou mijn zelfmade silentdrive geval
. Kosten: €2,50 voor de deurdrempel strip
Gewoon dus zo'n strip van Alu bij de bouwmarkt gekocht.... stukken van 30 CM afgezaagd, gaten in geboord... aan de HD vastgeschroeft met de originele schroefjes
En voila... super heatsinks. Toen met van dat foam mijn HD ingepakt... tie-wraps
er omheen en klaar
Super stil.... voor 2,50. Misschien ga ik nog even een rekje fabriceren, zodat hij in een 5,25' kan hangen, maar voorlopig laat ik hem zo mooi liggen. Kast wordt toch niet verschoven. De heatsinks aan de HD worden lekker warm... dus hij kan zijn warmte goed kwijt.

Mooi de onderkant van de voeding verwijderd... zodat de fan die onder de CPU hangt mooi in de voeding blaast
Fan draait op 5 volt dus die hoor je niet. Bevestiging met Mecano
De fan van de voeding staat uit 

Nog even een zij aanzichtje

Op verzoek ffe de casetemp die mooi blijft steken op 26 graden. Dat is duidelijk te zien aan de rechte pijl naast de temperatuur, die aangeeft dat de temperatuur gelijk blijft. Als de temp stijgt komt er namelijk een pijltje die omhoog gaat. (Handig zo'n draadloos ding
) De CPU komt op zo'n 30-35 graden i gues, want de heatsink van de CPU wordt nauwelijks warm bij een cpuload van zo'n 70%. Ik kan helaas niet de HD meten, want de thermometer van mij is zo'n bakje, en niet een losse draad. Maar als ik de HD zo voel, dan komt die ook op een graad of 35.
Een simpele mod, maar wel handig
Als ik nu alles in mijn kamer uit heb dan hoor je hem niet!
Hij maakt nu evenveel lawaai als mijn Dell Latitude Laptop.... en geloof me, dat is niet veel
Specs:
Pentium 1 non-MXX 200 mhz
128 MB EDO
20 GB Maxtor 5400 RPM
Oftwel... een heel oud beestje... maar hij draait prima
Dus ben ik zelf gaan klussen om mijn server PC toch superstil te krijgen, want hij staat @ mijn slaapkamer. Nu had ik al in veel posts gelezen dat je je HD niet moest inpakken, want dan zou hij gegarandeerd overlijden..... maarja, die HD maakte het meeste lawaai van de hele kast, dus daar heb ik nu wat op gevonden... en ik moet zeggen.... het werkt perfect
Nu even de PICS, omdat die meer zeggen dan 1000 woorden

Dit is nou mijn zelfmade silentdrive geval

Mooi de onderkant van de voeding verwijderd... zodat de fan die onder de CPU hangt mooi in de voeding blaast

Nog even een zij aanzichtje

Op verzoek ffe de casetemp die mooi blijft steken op 26 graden. Dat is duidelijk te zien aan de rechte pijl naast de temperatuur, die aangeeft dat de temperatuur gelijk blijft. Als de temp stijgt komt er namelijk een pijltje die omhoog gaat. (Handig zo'n draadloos ding
Een simpele mod, maar wel handig
Als ik nu alles in mijn kamer uit heb dan hoor je hem niet!
[ Voor 33% gewijzigd door AirX op 30-11-2003 13:23 ]