Toon posts:

Sommige websites doen het niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een internetaansluiting (kabel van wanadoo), deze komt binnen op een server (winXP). Deze gaat weer naar een switch en vanuit hier worden alle pc's voorzien van internet (netwerkverbinding)

Alles werkt in principe, op een aantal sites na Bijvoorbeeld: www.detelefoongids.nl, www.elmarreizen.nl, internetbankieren (postbank en rabobank), etc.

Google deed eerst ook niet en nu weer wel. Girotel online deed het eerst wel en nu niet meer

Dit probleem speelt bij elke pc (verschillende OS (winXP, win98, win2000), behalve bij de server en een laptop (winXP) die ik net nieuw heb gekregen van mijn werk, dat is het vreemde.

Ik heb al een dns server e.d. ingevuld, maar dit wil niet helpen. Ik heb ook ooit iets over het aantal hops gelezen, maar is dat van toepassing op de server of de clients (de pc's)? kan het namelijk niet vinden in het register (op mijn winxp pc).

Met tracert komt hij redelijk ver, tot er op een begeven moment een * verschijnt op de plaatsen van het aantal ms en een url c.q. ip adres.

Iemand een idee of oplossing voor dit vervelende probleem? :?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 12:15

Tux

Ik denk dat je eens een andere dns server van een andere provider in moet vullen.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Dit probleem hadden wij laatst op school, wij kwamen niet op site's als google & hotmail, maar wel weer op veel .nl sites (mijn eigen site, site van kennisnet etc) maar dat was na een uurtje opgelost, lag aan kennisnet (provider).. Dus neem aan dat dit probleem ook wel word verholpen (op korte termijn :P )..

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn laptop die wel normaal functioneert, heb ik geen dns server ingesteld.
Deze werkt dus wel, kan het dan wel een probleem met de dns server zijn?

Het speelt hier al een x aantal maanden. Het zal niet vanzelf over gaan, helaas...

Iemand nog ideëen of oplossingen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook een ander dns server ingevuld, zowel die van casema (wanadoo) als die van tiscali...helaas zonder resultaat...

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:05
al eens een proxy-server aangezet of uitgezet?
Met genoemde websites krijg ik geen ICMP (ping) verkeer aan de gang. Lijkt mij een firewall aan hun kant, mijn eigen website pingt nl wel terug!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle hulp, ik heb vandaag maar besloten een router te kopen en deze ertussen te plaatsen...nu werkt alles goed!

Nogmaals dank!

Verwijderd

Waarschijnlijk was de MTU instelling niet goed; ik heb hier wanadoo cable, en net als hierboven werkte bijna alle sites wel. Ook hier geen telebankieren van postbank/rabobank. Na verlaging van de MTU van 1500 naar 1452 geen problemen meer gehad.

De MTU instelling in windows kun je hard hacken met regedit (zoek in google op windows MTU), maar er zullen vast ook handige grafische tooltjes voor zijn.

In linux volstaat een 'ifconfig eth0 mtu 1452'.

Voor de duidelijkheid: het gaat om de MTU van alle clients in je netwerk. Op de server kun je hoogst waarschijnlijk deze sites wel gewoon bereiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 20:44 ]

Pagina: 1