Toon posts:

probleem met beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand raad bij het volgende probleem: een ongveer 7cm brede verticale strook die op het scherm wat heen en weer schuift?
Het is een ASUS(R) 9600XT kaart die beeld vormt op een TFT (analoge ingang, bij gebrek aan digitale ingang)
moederbord: ASUS(R) P4C800-E Deluxe

Ik heb al met de driver zitten "spelen" maar het probleem is nog niet opgelost.

Misschien de moeite om te weten: alvorens deze grafische kaart erin zat, stak er een andere 9600-serie kaart van een ander merk in, met het zelfde probleem.

Weet iemand raad?

Verwijderd

misschien iets mis met het scherm ?

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 17:46

Pietertje

The Rock

Kijk eens of alle pootjes van je monitor connector die je in de computer steekt nog netjes rechtop staan. Ik heb een keer een platliggend pootje gehad dat storingen veroorzaakte. Als dit zo is met een kleine schroevendraaier voorzichtig corrigeren. :7

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

misschien heb je een te hoge refresh rate gekozen
tft werkt prima op 60HZ

Verwijderd

Topicstarter
60 Hz heb ik momenteel als instelling staan...dus dat zou het probleem niet mogen zijn denk ik. Hmmmm vreemd porbleem. Ik ga nog eens goed letten of het bij bepaalde gebeurtenissen naar voor komt...misschien veroorzaakt iets wat op de achtergrond werkt het probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is blijkbaar van de baan. Eigenlijk schaam ik mij een beetje. Ik dacht eens stap voor stap een "probleemoplossing" te doen. De computer is al verplaatst geweest, ... . Na ontkoppeling van de "2.1" geluidsset met "mooie" transfo is het blijkbaar opgelost. Nog even mijn "stappenplan" afwerken van apparaten die nog moeten geïnstalleerd worden, maar ik heb het gevoel dat ik het probleem heb gevonden.

Al bij al was het posten van mijn vraag dus een goede denkoefening voor mij vind ik (maar ik had misschien beter iets langer gezocht, maar dan was ik er misschien toch niet uitgekomen)

Verwijderd

Topicstarter
hmm, blijkbaar toch niet opgelost dus. De logica die ik erin zag....
Als je die trillende balk hebt, maar ook zelfs het deeltje van het OSD? menu van de instellingen heeft mee getrild, kan ik daaruit besluiten dat het gewoon aan het scherm (tft) ligt?

Verwijderd

Beeldscherm, of EMI/storings problemen, bijvoorbeeld door een ongeaarde PC al uitgesloten?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 06:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
aarding zou het probleem niet kunnen zijn....,de pc hangt achter een "bliksembeveiliging" (en geeft geaarde status weer), het sherm steekt rechtstreeks in een stopcontact...
Aan de videokaart ligt het denk ik niet, want daarvoor zat er een 9600SE (nu XT) in, met beiden het probleem...
Pagina: 1