Creative Prodikeys DM toetsenbord met 3-octaafs midi bord

Pagina: 1
Acties:
  • 554 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 21:12

Weeds

what is a weed...

Topicstarter
Creative Prodikeys DM
Dit is het nieuwe creative toetsenbord met geïntegreerd 3-octaafs midi keyboard.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1068988400.jpg

http://www.prodikeys.com/products/prodikeys_DM/
http://www.tweakers.net/nieuws/29679

Volgens de creative site:
Creative Prodikeys DM is a dual keyboard, which ingeniously integrates 37 touch-sensitive MIDI keys with an ergonomically designed Multimedia PC keyboard. The all-in-one design fits perfectly into your desktop setup.

Specificaties Hardware:
• Standard IBM compatible PS/2 computer keyboard
• 37-key MIDI keyboard (MIDI Controller)
• Removable palm rest
• Multimedia Hot Keys
• Programmable Hot Keys
• Internet Hot Keys
• Sustain buttons
• Octave Shift buttons
• Pitch Bend Wheel
• Volume Control Wheel
• Music button

Specificaties Software:
• Hot Keys Configuration utility application included for customising access to web sites, applications and keystrokes on Hot Keys and MIDI Keys
• Creative Prodikeys DM Music software with six different modes for easy music playing and learning: FunTunes, PentaTunes, Learn, IntelligentChord, FixedChord, and Perform
• Intuitive "How to Play" Instruction Guide
• FunTunes and PentaTunes modes with matching rhythm, instrumental and effect presets
• Learn mode with five guided lessons for learning to play each song
• Library of songs categorized into easy, average and difficult for learning
Scoring system to monitor learning progress
• Intelligent and Fixed Chord modes for auto-generated accompaniment when playing music
• Customizable music settings in Perform mode
• Up to 128 GM instrument sounds and effects including Grand Piano, Strings, Brass and Drums
• Up to 100 rhythms classified under 10 style categories: Ballad, Slow Ballad, Pop, Dance, Rock & Roll, Old Latin, Modern Latin, Jazz, Waltz and Folk
• Downloadable content libraries for PentaTunes, Fun Tunes, Rhythms and Learnable Songs
• Record music in MP3, WAV or MIDI
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ProdikeysDM.jpg
Dit lijkt me een leuk toetsenbord om weer keyboard te gaan spelen. Ik heb het intussen besteld via de Creative site en kan niet wachten om em te testen. Mijn review zal ik asap op dit draadje zetten als ik het bordje binnen heb.

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
.

[ Voor 100% gewijzigd door Djeen op 07-01-2015 19:28 ]

• Weeds

Weeds

what is a weed...

Topicstarter
Dit bord kost 99euri incl btw(21%).

• Mike Jarod
  • Niet online
Ik verwacht hier niet teveel van. Prijs is goed. Zijn die toetsen full-size? Als ik zo naar dat plaatje kijk zijn de toetsen ongeveer even hoog als zegmaar de 5 rijen knoppen op je toetsenbord, maar als ik hetzelfde vergelijk met mijn toetsenbord thuis en de toetsen van een synthesizer die ik hier ook heb staan, dan zijn de toetsen van de synth ongeveer 3cm hoger/langer.

Verwijderd

Ben erg benieuwd naar je bevindingen, Ik voer vaak bladmuziek in met de muis. Dit zal toch we wat gemakkelijker zijn als met de muis, heb geen zin/plaats voor een fullsize keyboard.

• Weeds

Weeds

what is a weed...

Topicstarter
Okee, ik heb em! Heeft maar een weekje geduurd om van Dublin naar Rotterdam te komen!

Gaaf ding hoor. Leuke software, maar toch meer voor de wat jongere muziekmaker.. tot 14jaar max denk ik zo...

Cubase werkt perfect. Het probleem is alleen dat ik Cubase niet ken :D
Weet iemand een programma waarmee ik een gewoon keyboardje(casiotje) kan simuleren?

Verwijderd

Hoe is de latency met dit keyboardje? Heb je hier ook geen dure geluidskaart voor nodig?

Verwijderd

Mijn broertje heeft dit ding 4 maanden geleden online gekocht voor 109 euro. Het apparaat werkt uitstekend, vooral in combinatie met Reason. Er is geen latency.

Dus voor de producers, kopen die handel! :)

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
Hij staat sinds februari al voor mij in de bestelling.
Volgens mij is een productie probleem bij Creative :(

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik heb hem inmiddels, jaja, het duurt even maar dan heb je ook wat. ;)
Jij typt lekker, maar daar gaat het niet om :)

De toetsen zijn gewoon normaal, groter als ik had verwacht.
De software die erbij zit is inderdaad vij 'kleine'kinderen hoewel ik mij er ook wel mee kan vermaken.

Maar voor Reason 2.5 is het echt heelijk, eindelijk niet met je muis noten in de transportbalk kliederen maar gewoon opnemen met je MIDI keyboard.

Goed product, nog geen klachten over. ;)

• misvid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
2004 laatste reply ai ...

Hee mensen hoop dat er nog iemand luistert. Ik heb dit toetsenbord verkocht maar zonder CD (software) want die zat er niet bij. Ik heb hem gekocht op de Creative veililng op de laatste HCC.

Drivers heb ik online gevonden maar het software pakket kan ik niet vinden. Heeft iemand een ISOotje voor mij? Hij schijnt 400mb groot te zijn.

Hoop dat iemand mij en mijn koper kan helpen.

Dank dank alvast.

Macbook Pro / Dell Inspiron 6400 / HP Slimline / iPod Touch / PSP / XBOX 360

• The Eagle
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Erm, wat heb je nu precies gedaan :? Verkocht en weer gekocht :?
Anyway, de software die er bij zat is gewoon midi-software geweest lijkt me zo. Dan kun je dus ook met andere midi-software aan de slag. Of moet je iets specifieks hebben dan?
Volgens mij is de vraag om een ISO wel tegen de policy btw.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Vragen om een ISO software die als driver en bestuurprogramma werkt bij een orgnieel product is niet tegen de policy hoor.
Ingeval je hebt geluk. Ik moet vandaag naar school (SAE school of Audio Engineer) en zal daar wel even wat rond vragen voor je.

• misvid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:38:
Vragen om een ISO software die als driver en bestuurprogramma werkt bij een orgnieel product is niet tegen de policy hoor.
Ingeval je hebt geluk. Ik moet vandaag naar school (SAE school of Audio Engineer) en zal daar wel even wat rond vragen voor je.
Hee man super! Zou te gek zijn voor mijn koper van mijn keyboard.
The Eagle schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:38:
Erm, wat heb je nu precies gedaan :? Verkocht en weer gekocht :?
Anyway, de software die er bij zat is gewoon midi-software geweest lijkt me zo. Dan kun je dus ook met andere midi-software aan de slag. Of moet je iets specifieks hebben dan?
Volgens mij is de vraag om een ISO wel tegen de policy btw.
Gekocht op een veiling bij de HCC dagen en soort van kat in de zak. Geen USB en geen installatie cd dus geen creative software. Dus maar weer door verkocht met iemand die nog een PS/2 aansluiting heeft.

Groeten en dank voor de replies.

Macbook Pro / Dell Inspiron 6400 / HP Slimline / iPod Touch / PSP / XBOX 360

• The Eagle
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als iemand dat ding zo van je gekocht heeft, ben je toch niet verplicht om de sofwtare-zut er bij te leveren :? Ok, het toont wel je bestwil...maar wat eigen inzet van de kant van de koper mag ook wel imho :)
Bovendien: ik ga er vanuit dat de koper weet wat ie gekocht heeft, je moet wel wat verstand van muziek hebben wil je met zo'n ding overweg kunnen namelijk.
Helaas kan ik je verder niet helpen. Wat je nog wel zou kunnen proberen is marktplaats of ebay afzoeken naar een koper / verkoper van een prodikeys; misschien heeft die (een kopie van) de software ook nog voor je :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1