Toon posts:

XP2800+ wil niet op FSB@133 op MSI KT6 Delta

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een week geleden een msi kt6 gekocht en nu ben ik de hele week bezig geweest om alles te installeren..

als ik me computer opstart dan draait de cpu op 1.25 ghz wat 2800+ AMD XP moet zijn...

toen ik me computer upgrade van 1800+ naar 2800+ toen had ik er nog windows op te staan, kan dit wat uitmaken?

als de cpu op 1.25 ghz staat komt de computer makkelijk in windows XP, maar als ik hem op 2800+ zet in de bios dan slaat de computer ineens uit na het laden van het windows XP scherm :(

ik heb van alles geprobeerd, zoals: windows 98 installeren, windows ME, 2000 en bij allen zegt hij dat de installatie een bestand niet kan lezen (VGA.DRV) en sluit de installatie vervolgens af. Installeren onder 2800+ wil niet :(

nu had ik een vraag hoe kan ik zorgen dat me cpu op 2800+ blijft en dat ik windows XP kan installeren.

sys specs:
msi KT6
amd XP 2800+
512 mb DDR PC3200 400 mhz
geforce 2
windows XP

groeten
hewo

Verwijderd

Staat de CPU Bus Frequentie misschien niet goed?

Verwijderd

Topicstarter
yup die heb ik op 100 mhz want als ik hem hoger zet op bijvoorbeeld 133 dan werkt de installatie niet, geeft allemaal error's

greetz
HeWo

Verwijderd

hewo

ik heb pcies hetzelfde probleem, gister het allemaal nieuw op de hcc gekocht, ook msi kt6 delta fis2r 400 fsb en een amd 2800+ (rest van pc onderdelen ook nieuw)

als ik dan in de bios de fsb van de cpu hoger wil zetten, en dan opnieuw opstart, slaat de monitor af :/ ik kan hem ook alleen maar op 1250Mhz draaien :S

weet iemand hoe je dit moet verhelpen?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 14:25

Dennahz

Life feels like hell should.

Zet de FSB es op Auto als dat mogelijk is.

Ik heb zelf een MSI KT3 Ultra met een 2600+ waarvan ik de fsb gewoon op 166mhz kan zetten. Voorheen had ik een 1900+ met de fsb op 133mhz.

Het lijkt me dus zeer sterk dat je plank niet hoger kan dan 100mhz, maar wie weet...

-edit-

Je plank kan zeker hoger:
FSB frequency: 100-280MHz
http://www.xbitlabs.com/a...display/msi-kt6delta.html

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/mainboards/msi-kt6delta/voltage.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Dennahz op 30-11-2003 13:28 ]

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
ja weet ik mar dat helpt niks, het probleem word aleen maar erger als je je plank hoger zet, installatie steeds error's enzo.

k heb een jongen gebeld zo net en die zij als je windows XP hebt geinstalled: probeer es in veilige modus op te starten.

zet je geheugen in een ander bankje.

en nog wat

-EDIT_

ik heb de CPU op 2200+ gekregen ik zal nu even proberen hem verder te krijgen, je hoort nog van me

greetz
HEWo

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 13:53 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke voeding en CPU koeler heb je? Check verder de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens :)

edit:
Ik heb de titel wat verduidelijkt :)

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 30-11-2003 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
300 watt, standaard denk ik

Verwijderd

Topicstarter
whoohoo het werkt ik heb er andere koelpasta op gedaan en nu werkt het,

bedankt allemaal

en thugz0r voeg me toe op msn: hendrikwoudstra@hotmail.com dan help ik je.

greetz
HEWo

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 16:53 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem maar dan op een gigabyte 7n400v-l mobo.....

Ik krijg de cpu ook niet hoger als 1250mhz heeft dit dan ook te maken met koelpasta? want op het koelblok zit al van die roze rommel.....

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:25

Wok

Dakloos...

Inderdaad kan een niet deugende koeler voor flink wat ellende zorgen :( Ik heb het afgelopen weekend twee Athlon's (1 GHz T-bird en 2600+ T-bred) gefrituurd op mijn A7N8X-DL :'(

Ik had exact dezelfde symptomen: alleen draaien op 100MHz FSB (1250 MHz), vastlopers bij andere bussnelheden. Op een gegeven moment helemaal niet meer booten. Bij daglicht bleek ik mijn koeler enigszins verneukt te hebben bij het schoonmaken, waardoor deze niet goed bevestigd zat (beetje scheef). Gevolg: slechte warmteafgifte van de proc aan de koeler --> d00d :'( |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Wok op 24-12-2003 18:04 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

amd is dus vetje goedkoop bezig met verkeerde koelers mee te leveren ......

puntje minder! :) voortaan weer gewoon pentium :)

Verwijderd

Ik weet wel van een vriend en van een collega met een de MSI Kt600 problemen hebben met een no name 300watt voeding (allebei). Eentje heeft nu een Q-tec 550watt eraan hangen en nu geen problemen meer. Hij kon zijn 2400+ niet goed opklokken eerst en op de normale cpu snelheid moest hij eerst een paar minuten wachten in de bios voordat hij verder kon booten! Lijkt wel of hij veel power nodig heeft :o

Verwijderd

ik heb een 350watt eraan zitten.... en extra koelspul erop maar maakt niet uit

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-08 12:20
laat maar

[ Voor 96% gewijzigd door scorpio op 24-12-2003 18:31 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Verwijderd

hoezo laatmaar? be more specific

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 18:15:
amd is dus vetje goedkoop bezig met verkeerde koelers mee te leveren ......

puntje minder! :) voortaan weer gewoon pentium :)
Als jij daar blij van wordt prima toch , maar dat is erg offtopic hier, dus niet gewenst. |:(
amd levert gewoon goede koelers maar als de mensen ze er verkeerd opzetten !! tjsa 8)7
en paar mobo's hebben tegenwoordig dipswitches, die moeten dus wel goed staan anders werkt het niet op de snelheid waar het voor gemaakt is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 18:38:
[...]

Als jij daar blij van wordt prima toch , maar dat is erg offtopic hier, dus niet gewenst. |:(
amd levert gewoon goede koelers maar als de mensen ze er verkeerd opzetten !! tjsa 8)7
en paar mobo's hebben tegenwoordig dipswitches, die moeten dus wel goed staan anders werkt het niet op de snelheid waar het voor gemaakt is.
Nou ik moet zeggen: dat AMD boxed coolertjes goed genoeg zijn voor de cpu, maar je moet er geen overklok praktijkjes meedoen ;) (maarja dat zou ik ook zeker niet gaan doen met een boxed cooler 8) ).
Een beetje tweakers kijkt toch wel even over er switches zijn :? Juist de nieuwe mobo's hebben toch juist geen switches maar juist maar alles in de bios B) ?

Verwijderd

en jij denkt dat ik dat punt 2 uur teug nog niet gepasseert ben? ik kan heus wel een cooler op een cpu zetten hoor. en als ik boxed spul bestel mag je ervanuit gaan dat ze de goede cooler meeleveren in de verpakking

Verwijderd

en de switches staan goed ook :)

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
ik heb ook een 2800+ erop en nog overgeklockt naar 3200+ geen enkel probleem hoor

• yukov
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 20:19
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 18:43:
en de switches staan goed ook :)
Ik heb dus met mijn 2600 op een msi kt6 delta ook het probleem dat mijn fsb niet hoger als 100 kan. Ik zie op het mobo een tabel met daarin de 2 verschillende standen van de switch 100 of 133/166 gedrukt staan maar zie nergens de switch

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

yukov schreef op 08 januari 2004 @ 21:41:
[...]

Ik heb dus met mijn 2600 op een msi kt6 delta ook het probleem dat mijn fsb niet hoger als 100 kan. Ik zie op het mobo een tabel met daarin de 2 verschillende standen van de switch 100 of 133/166 gedrukt staan maar zie nergens de switch
In de meeste manuals staat altijd wel een plattegrond van het mobo met uitleg erbij.

• yukov
Jur schreef op 08 januari 2004 @ 22:11:
[...]

In de meeste manuals staat altijd wel een plattegrond van het mobo met uitleg erbij.
Geloof me ik heb heel dat boek doorgespit en er is geen enkele switch te vinden, wat ik wel heb gezien op het mobo dat er een stukje rechts van de tabel "sw1" staat en daaronder iets wat lijkt op het gedeelt waar die sw zou moeten zitten, er is een vakje gedrukt met daarin niks erop gesoldeerd

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Je moet ook niet zoeken naar een 'sw*', maar naar een jumper, dus; 'J*'.

• yukov
Jur schreef op 08 januari 2004 @ 22:35:
Je moet ook niet zoeken naar een 'sw*', maar naar een jumper, dus; 'J*'.

[ Voor 48% gewijzigd door yukov op 08-01-2004 23:17 ]

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

yukov schreef op 08 januari 2004 @ 22:57:
[...]

Ja ik kan wel blijven antwoorden dat ik het nagekeken, maar noem eens iets concreets over wat ik zou kunnen nakijken/doen, we hebben het over de msi kt6 delta want daar zitten naar mijns inziens en na het boekje gelezen te hebben geen jumpers op voor het veranderen van je fsb
Tja, ik heb hier niet de manuals van alle mobo's liggen... :|

• yukov
Ja ik kan blijven zeggen dat ik het heb nagekeken.
Ik heb het hele boek gelezen, moederbord bekeken en er nergens een jumper gevonden voor het instellen van je fsb. Op internet zie ik dingen staan als verkeerde koelpasta, te weinig voltage maar als je een proc in je mobo prikt moet hij het gewoon doen toch. Ik heb ook mijn bios geflashed ook alle instellingen veranderd. Als je je bios reset dan hoort hij toch gewoon alles goed op te pikken als je dan boot. Ik zoek naar iets concreets. (Kk neem aan dat we het over hetzelfde mobo hebben "MSI KT6 Delta")

• yukov
sorry 2x
zat nie op te lttn

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

Wat ook wel eens wil helpen bij MSi borden is de MP en FSB vast te zetten middels manual instelling in je bios, daarna !LET OP! alleen saven dus NIET save&exit , PC uitzetten middels drukknop/netspanning. Even uit laten, 10 sec, hierna weer aan zetten en t werkt daarna prima. ( ben hierachter gekomen, MSI forum ;) , met mn K7N2 en ook andere borden van MSI hadden hier last van ) (8>

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 22:43
Stel nou dat je het niet op je moederbord (met jumper) kan veranderen, dan moet het in de BIOS. Is ook geen probleem. Maar:
Kan je geheugen wel een fsb van 166 aan? En dan ook de timings die in je BIOS staan.
(vreemd dat nog niemand hier naar gevraagd heeft)

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

zetje01 schreef op 08 januari 2004 @ 23:30:
Stel nou dat je het niet op je moederbord (met jumper) kan veranderen, dan moet het in de BIOS. Is ook geen probleem. Maar:
Kan je geheugen wel een fsb van 166 aan? En dan ook de timings die in je BIOS staan.
(vreemd dat nog niemand hier naar gevraagd heeft)
sys specs:
msi KT6
amd XP 2800+
512 mb DDR PC3200 400 mhz :O
geforce 2
windows XP
;)

MEM instellen in bios: SPD

[ Voor 4% gewijzigd door keur0000 op 08-01-2004 23:49 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 22:43
Ja hallo, ik reply natuurlijk op yukov...
(moet ik nou ook smilies neerzetten? vind ik zo kinderachtig...)

Hewo heeft hier al 6 weken niet meer gereageerd!

• yukov
Hij doet het! :) Bios gereset, Spread Spectrum uitgezet. Dit moest dus gedisabled staan las ik in een thread op het MSI forum.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
is de KT6 niet een opvolger van KT4? want op mijn mobo zitten geen jumpers meer voor de FSB ed. ik regel alles gewoon in de BIOS, ik ben ook van plan om een AMD XP 2800+ te kopen, maar wat is nu het verschil tussen die in de pricewatch, ik weet dat boxed is incl cooler, maar waarom draait de ene 2800+ op een hogere snelheid dan de andere?
AMD Athlon XP 2800+ (2,08GHz, 512KB) € 129,-
AMD Athlon XP 2800+ (2,08GHz, 512KB, Boxed) € 150,-
AMD Athlon XP 2800+ (2,25GHz) € 179,-
AMD Athlon XP 2800+ (2,25GHz, Boxed) € 156,-
welke van dees is nou het best? zijn ze hetzelfde of nie :??

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:44
dat d8 ik ook jah, heb al berichtje op buyers zone gepost, maar geen reactie gehad...
als je op de sites van de winkels kijkt zijn ze gewoon allemaal 333mhz fsb en 2,09Ghz

Only dead fish go with the flow

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Big-guy: kijk eens in de FAQ van dit subforum. Daar kun je CPU overzichten vinden :)
Hell, het staat zelfs gewoon op www.amd.com (wel even zoeken, maar het staat er).

Dit topic gaat dicht om offtopic basic/FAQ/search crap tegen te gaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.