Toon posts:

[Gemengde problemen] FAT kaduuk, Brakke HD, Mobo of Promise?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het hier moet staan maar goed,

Ik heb sins kort mn servertje ge'upgrade'
Komt er op neer dat ik mijn oude ecs k7s5a 1.0 en 2200+ terug heb gekocht van mn pa.

Nou heeft dat spul correct gewerkt in mn pa's kast,
ik heb het uitgebouwd, en hem zijn nieuwe mobo en proc ingebouwd.
So far so good.

Ik bouw dat moederbord in de server in en de problemen beginnen:
PCI 1 werkt niet met USB enabled (staat notabene in het boekje 8)7 )
En laat ik daar nu net de promise controller ultra 100tx2 in geduwd hebben.
Resultaat 3 uur problemen en prutsen voor ik er achter kwam.
Blijkt ook IDE2 van het moederbord niet meer te functioneren :(
(in pakweg 30 minuten tijd veranderd IDE2 van werkend naar niet werkend terwijl ik me geaard heb en alles)

Maar goed eerst hing er alleen een bracked aan de promise en mn 4 harde schijven op IDE1 en IDE2.
Nu moest ik dus 2 schijven aan de promise hangen,
ik wou zowiso al van de bracked af aangezien ik die server zo min mogelijk uit wil hebben.
Nou dus 2 hard disks naar de promise verzet (waarbij op ide1 1 80gb eruit is gegaan voor een 160gb.

De windows XP pro instalatie van de opstart schijf bleek, na veel zooi te hebben gedetecteerd, gewoon nog te werken.

Nu een kleine 3 dagen later is de FAT van mn F kaduuk (tenminste hij heeft alles veranderd in rare tekens :( )
Die F hangt dus aan de promise controller (is een 80gb ibm)

Ik heb namelijk gezocht ect maar is meestal een dode HD dan.
Maar wat ik niet snap, is hoe kan die HD in mn Lian li pc70 met de koeling aan, terwijl er fysiek nix veranderd (behalve het insteekpunt van de kabel)
hier aan kaduuk kan gaan, terwijl hij het ruim een jaar goed gedaan heeft (en draait geneens 24/7) hij gaat alleen aan als iemand er iets op moet.

(De redenen waarom ik nu niet druk aant testen ben is omdat ik die server het liefst aan laat en pas iets ga doen als ik redelijk op een rijtje heb wat ik wil gaan doen.
Ik denk zelf of HD, of Mobo of Promise, gewoon die ide2 kaduuk zit me al niet lekker....
Morgen begin ik zodra ik tijd heb met testen van de HD op IDE1 ipv promise,
Mocht dat nix worden dan is de promise goed.
Blijft de HD op IDE1 dan rotzooi maken van mn data dan is het de HD.
IDE1 werkt goed met 2 160gb schijven eraan nu)

Nu is mijn vraag wat denken jullie van dit/deze problemen ?
(gewoon ter navraag, misschien heeft 1 van jullie nog ideeen/sugesties van wat het zou kunnen zijn, of hoe/wat te testen, wat te vervangen ect)
Oohja tips/suxesreacties over over het terughalen van data na een kaduuke FAT zijn ook meer dan welkom :)