hallo allemaal,
ik heb net op de HCC allemaal nieuwe comp onderdelen gekocht, en thuis het uiteraard allemaal in elkaar geflanst:
MSI KT6 Delta FIS2R 400FSB
AMD Athlon XP 2800+ 333Mhz
1GB DDR RAM PC3200 400Mhz
Maxtor SATA 120 GB / 7.200Rpm - 6Y120M0 / 8 MB Cache
Sapphire ATI Radeon 9600XT 256MB
LiteOn DVD 16/48
LiteOn CDRW 52/32/52
Mitsumi FDD + nog andere (weet merk niet)
maar nu zit ik met een prob... ik heb alles goed aangesloten (denk wel bijna 20x gechecked), maar hij ziet die Serial ATA HDD maar niet... kan hem niet instellen bij boot devices... (ik heb SATA uiteraard wel enabled in het BIOS)
nu las ik in het boekje wat dat SATA gedoe uitlegd, wat bij de mobo kwam dat je gewoon de windows 2000/XP CD erin moet douwen en dan op F6 (install third party SCSI or RAID driver) moet rammen en daarna "S" (specify additional device(s)) om met een diskette dan de driver voor die SATA HDD te laden...
dat heb ik dus geprobeerd (een keer of 10) maar hij ziet de diskette niet
ik heb van de MSI site die driver gedownload en zelf op een diskette gezet, maar dan ziet ie hem nog niet ;/ ik heb zelfs nog een andere FDD geprobeerd, maar dit kwam pcies op hetzelfde neer...
weet iemand een oplossing, pak ik het helemaal verkeerd aan of zie ik soms iets over het hoofd? alvast bedankt!
ik heb net op de HCC allemaal nieuwe comp onderdelen gekocht, en thuis het uiteraard allemaal in elkaar geflanst:
MSI KT6 Delta FIS2R 400FSB
AMD Athlon XP 2800+ 333Mhz
1GB DDR RAM PC3200 400Mhz
Maxtor SATA 120 GB / 7.200Rpm - 6Y120M0 / 8 MB Cache
Sapphire ATI Radeon 9600XT 256MB
LiteOn DVD 16/48
LiteOn CDRW 52/32/52
Mitsumi FDD + nog andere (weet merk niet)
maar nu zit ik met een prob... ik heb alles goed aangesloten (denk wel bijna 20x gechecked), maar hij ziet die Serial ATA HDD maar niet... kan hem niet instellen bij boot devices... (ik heb SATA uiteraard wel enabled in het BIOS)
nu las ik in het boekje wat dat SATA gedoe uitlegd, wat bij de mobo kwam dat je gewoon de windows 2000/XP CD erin moet douwen en dan op F6 (install third party SCSI or RAID driver) moet rammen en daarna "S" (specify additional device(s)) om met een diskette dan de driver voor die SATA HDD te laden...
dat heb ik dus geprobeerd (een keer of 10) maar hij ziet de diskette niet
weet iemand een oplossing, pak ik het helemaal verkeerd aan of zie ik soms iets over het hoofd? alvast bedankt!
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 13:35 . Reden: specs erbij gezet ]