Toon posts:

MSI KT6 Delta FIS2R + Maxtor SATA 120GB HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb net op de HCC allemaal nieuwe comp onderdelen gekocht, en thuis het uiteraard allemaal in elkaar geflanst:

MSI KT6 Delta FIS2R 400FSB
AMD Athlon XP 2800+ 333Mhz
1GB DDR RAM PC3200 400Mhz
Maxtor SATA 120 GB / 7.200Rpm - 6Y120M0 / 8 MB Cache
Sapphire ATI Radeon 9600XT 256MB
LiteOn DVD 16/48
LiteOn CDRW 52/32/52
Mitsumi FDD + nog andere (weet merk niet)

maar nu zit ik met een prob... ik heb alles goed aangesloten (denk wel bijna 20x gechecked), maar hij ziet die Serial ATA HDD maar niet... kan hem niet instellen bij boot devices... (ik heb SATA uiteraard wel enabled in het BIOS)

nu las ik in het boekje wat dat SATA gedoe uitlegd, wat bij de mobo kwam dat je gewoon de windows 2000/XP CD erin moet douwen en dan op F6 (install third party SCSI or RAID driver) moet rammen en daarna "S" (specify additional device(s)) om met een diskette dan de driver voor die SATA HDD te laden...

dat heb ik dus geprobeerd (een keer of 10) maar hij ziet de diskette niet :S ik heb van de MSI site die driver gedownload en zelf op een diskette gezet, maar dan ziet ie hem nog niet ;/ ik heb zelfs nog een andere FDD geprobeerd, maar dit kwam pcies op hetzelfde neer...

weet iemand een oplossing, pak ik het helemaal verkeerd aan of zie ik soms iets over het hoofd? alvast bedankt!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 13:35 . Reden: specs erbij gezet ]

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
zet voor de lol eens je onboard broadcom netwerk controller uit.
ik kan me herinneren dat ik dit probleem ook had met een reparatie pctje.

en vergeet je tijdens de intall niet op F6 te drukken

Verwijderd

Topicstarter
johnny.xxx -> je bedoelt de LAN controller?

die heb ik uitgezet, en dan nog paar keer geprobeerd, maar dan werkt het nog steeds niet... (onboard broadcom network controller heb ik niet zien staan in de BIOS, maar ik neem aan dat het dan LAN controller moet zijn?)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 03:24 ]

Verwijderd

volgens mij ligt het aan je diskette

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 16:34:
volgens mij ligt het aan je diskette
Hele nuttige kick na een week :/

Als de TS het nog niet voor elkaar had gehad dan had hij het echt wel laten weten ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Heb exact hetzelfde probleem op dit moment met een MSI 865PE Neo2-FISR.

Ben erachter gekomen dat de BIOS erg nauw luistert naar de instellingen van de Chipset. De IDE Chiposet instelling moet staan op S-Ata + P-Ata als je ook gebruik maakt van een CD/DVD speler. Op die manier kreeg ik uiteindelijk XP geïnstalleert, weliswaar zonder RAID omdat de FDD de driverdiskette bleef negeren !! Terwijl in de BIOS deze gewoon herkend wordt!! (lampje op de FDD blijft branden, en diskettes hoor je draaien)

Uiteindelijk blijkt in XP dat de diskettestation daadwerkelijk niet kan lezen, terwijl deze in een ander compu gewoon wel werkt. Gebeld met de leverancier en probeer vanavond de FDD kabel om te draaien (Mobo; rode kabel op pin 1, FDD aansluiting; rode kabel op links). Als het goed is moet de FDD dan wel werken !!.

Indien anderen meer tips hebben rondom het FDD probleem dan graag even hier melden. _/-\o_

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde probleem met een:
MSI KT6 Delta FIS2R 400FSB
AMD Athlon XP 2600+ 333Mhz
512 Mb DDR RAM PC3200 400Mhz
Seagate 7200.7 SATA 80 GB / 7.200Rpm

Mijn HD wordt ook niet herkend.
In de Bios heb ik SATA op Enable staan.

Als ik opstart staat er "No Device is found!"
daaronder komt te staan "Bios is not installed"?
Wanneer ik op Del druk kom ik gewoon in mijn bios.

Als ik de Windows XP cd er in stop en tijdens de setup op F6 druk dan vraagt ie om de floppy.
Ik stop de floppy erin en kies Win XP promise SATA 378 (tm) controller.
Daarna enter, de floppy gaat aan en als hij klaar is gaat de setup verder.
Dan komt er te staan, druk op enter als u Windows XP wilt installeren.
Dat doe ik.
Daarna staat er, Setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden.

Dit is denk ik hetzelde probleem als thugz0r heeft.
Wat kan hier nu aan gedaan worden??

Help ons aub, ik word er gestoord van.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je wel je schijf laten herkennen in je controller (bios van je controller ;) )?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Turkish schreef op 09 december 2003 @ 14:49:
Heb je wel je schijf laten herkennen in je controller (bios van je controller ;) )?
Heb zelf een Asus A7V600
Ik krijg na de Bios post een SATA-Bios post. (Om in die SATA-bios te komen moet ik na de bios-post op TAB klikken.) Hierin kan ik RAID Array's configureren en worden ook de SATA poorten op schijven gecontroleerd. Ik neem aan dat die MSI ook wel zo'n menu heeft!

(heb zelf geen SATA schijf, maar heb wel eens in die SATA-Bios gekeken)

Verwijderd

Ik heb na de bios post op tab gedrukt en kom dan in een SATA-raid bios,
daar zie ik wel mijn Harddisk staan.
Maar ik kan in deze bios niets instellen of wijzigen.
Het is een zwart scherm met witte tekst.
Pagina: 1