Na het formatteren, ADSL modem tweak

Pagina: 1
Acties:

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb mijn Alcatel modem getweaked, maar ik heb nog een vraag. Als ik nou een keer moet formatteren, moet ik de modem dan opnieuw hacken of zijn alle instellingen in de modem zelf opgeslagen?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Instellingen van je modem en computer zijn 2 aparte dingen. Of jij nou je computer uit het raam gooit of er een bom in laat ontploffen, die modem zal het wel blijven doen (mits de boem niet al te groot is ;))

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Precies. Alle instellingen staan verder in het geheugen van je router (;)) dus dat is geen probleem. Enige wat je kwijt zou raken zijn de inloggegevens van je webbased config die Windows zelf opslaat als je het benadert via Internet Explorer (10.0.0.138). Maar dat is gewoon een kwestie van onthouden of op een papiertje schrijven.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 02:11 ]

• Azer
  • Niet online
Dus alle instellingen in 10.0.0.138 moet ik even opslaan? dat is geen probleem

[ Voor 4% gewijzigd door Azer op 30-11-2003 02:24 ]

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Azer schreef op 30 november 2003 @ 02:24:
10.0.0.138
:X Nee je hoeft niks op te slaan.
suc6 met je opleiding tot ict-beheerder :X

[ Voor 4% gewijzigd door Y0ur1 op 30-11-2003 02:27 ]

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Azer schreef op 30 november 2003 @ 02:24:
Je begrijpt me denk ik verkeerd :).

Als het goed is kun je je router/modem benaderen door in je browser 10.0.0.138 in te vullen. De inloggegevens die je hier in zal moeten vullen kun je laten opslaan door je browser. Als je dit gedaan hebt wordt dat wél lokaal opgeslagen op jouw harde schijf en dat is dus alles wat je kwijt zal raken bij een eventuele crash/format.

Je moet dus alleen even je username en wachtwoord op een papiertje schrijven zodat je die niet vergeet, want die worden dus niet voor je in de router opgeslagen.

• Azer
  • Niet online
Y0ur1 schreef op 30 november 2003 @ 02:25:
[...]

10.0.0.138
:X Nee je hoeft niks op te slaan.
suc6 met je opleiding tot ict-beheerder :X
Het is pas mijn eerste jaar, volgend jaar leren we pas over routers etc :p

bedankt iig voor jullie hulp

[ Voor 6% gewijzigd door Azer op 30-11-2003 02:40 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Alle settings worden in je modem opgeslagen ja, je PC (de client) heeft hier verder weinig mee te maken.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Azer
  • Niet online
Sorry dat ik deze thread nog even omhoog schop, maar ik vind deze vraag een heel nieuw topic niet waard :p

Op deze site (http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/index2.htm) staat dat ik een hub met een uplink poort moet kopen, maar ik kan er geen vinden. Is dit standaard ofzo?

Wat ook raar is dat er op deze site (http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_pcs.php) staat dat ik juist geen uplinkpoort nodig heb.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:14

Reptile209

- gers -

De hub of switch kan ieder willekeurig model zijn, als deze maar voldoende UTP poorten heeft (minimaal aantal PC's + 1) en een van de poorten een zogenaamde uplink poort is. Kenmerkend voor deze uplink poort is dat deze crossed is. Mocht de hun niet zo een poort hebben dan kun je het probleem ook oplossen door een crossed-UTP kabel te kopen. Deze is nodig om het ADSL-modem aan te sluiten op de hub dan wel switch.
Een uplink-poort heeft de "cross" al ingebouwd zitten. Als je die niet hebt, moet er een cross-cable gebruikt worden. :)

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1