Toon posts:

Mega Problemen (opnieuw) met Radeon 9800 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen de Radeon 9700 pro op de markt kwam en ook de Asus A7v8x had ik mega problemen met het 8x AGP probleem. Verschillende Radeon 9700 pro geprobeerd. Vervolgens een Asus a7n8x moederbord gekocht en alles ging goed tot 9 maanden na aankoop van de Hercules Radeon 9700 pro. Het beeld gaf opeens strepen en de pc begon vast te lopen. Aangezien ik deze kaart niet had overgeklokt, verbaasd dat de kaart nu al stuk ging (volgens Salland VGA memory probleem) Vervolgens onder garantie een Club3d 9800 pro gekregen (moest wel bijbetalen). Wat schetst mijn verbazing deze kaart gaf vandaag na 5 maanden de geest. Precies dezelfde symtomen. Strepen in het beeld en onstabiel (vastlopers en niet willen opstarten). Alles staat goed in de bios en ik heb alle catalyst drivers geprobeerd. Helaas geen resultaat. Vervolgens Radeon in andere pc gestopt en opnieuw geen resultaat. Wat kan het probleem zijn. Is er iets in mijn pc dat de kaart doet stuk gaan. Ik heb niets overgeklokt!

Asus a7n8x
AMD 2400+
512 mb DDR
Enermax 350 watt voeding
3x harddisk
2x DVD/DVD-RW
Eizo 17" TFT
losse PCI IDE ATA100 controller
Windows XP

• stingraymax
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-07-2021
Ik heb een club 3D kaart radeon 9700 en heb dezelfede problemen, lijnen op het scherm en pc zeer onstabiel.
Hij heeft ongeveer 5 maanden goed gewerkt en toen kwamen de strepen op het scher en nu komen ze meer en meer voor.

Weet ook niet wat aan de hand is, ga een nieuwe halen en proberen.

Asus P4c800
P IV 2.8 800Mhz
512 DDR 400 ( XMS Corsair)
120Gb Diamond

• Shotcaller777
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
@ Fugazi:

Ik denk dat je 350 Watt voeding het niet trekt, probeer een 400 watt of hoger te kopen. Dat moet het probleem verhelpen.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 14:25

Dennahz

Life feels like hell should.

Misschien een hitte-probleem in je kast? (dus niet specifiek de kaart zelf)

Controlleer de temperaturen dus es met een programma als Speedfan o.i.d.

Twitter

Verwijderd

Als je veel stroomvretende hardware hebt zal het je voeding zijn (of de kabels zijn verkeerd aangesloten.

Anders zal het de cooler zijn die niet goed werkt.

• stingraymax
Ik heb hetzelfde probleem maar ik zit met een thermaltake voeding van 480W.
Wat ik wel merkte bij mij is dat de voltage (meerbepaald de 12V) enorm schommelt.
Dus ik zal een nieuwe voeding moeten halen, en hopelijk verdwijnen de andere problemen ook.

Kijk even of dat bij jou ook het probleem is.

Verwijderd

Als je Videokaart het na een tijd begeeft moet je inderdaad gaan denken aan pieken in de spanning dit zou er namelijk voor kunnen zorgen dat de kaart veel sneller defect gaat. Vooral zaken als het geheugen van de kaart zijn hier namelijk erg gevoelig voor.

Monitor daarom eens de spanning van je systeem en kijk of je hier pieken in vindt

Verwijderd

mag ik vragen of je puterkast wel geaard is? (radiator telt niet :+ )

maakt ie ook al o zo piepklein sluitinkje, waar moet de stroom dan heen?

• stingraymax
Ik heb en andere voeding gestoken en alle problemen zijn weg..

beter effe kijken of het jou voeding niet is
Pagina: 1