Ik heb sinds vrijdag een Tweak abbo in mn nieuwe huisje. Ik zit nu weer bij mijn ouders en ik wil graag inloggen op mn pc. Ik ben echter vergeten om naar mn ip adres te kijken. Weet iemand hoe de bijbehorende naam is opgesteld?? ( Dus bv. host.tweakdsl.nl of host.customer.tweakdsl.nl ). Ik heb al in de search gekeken en daarnaast ook in de FAQ van dit forum. Daarnaast ook bij tweak zelf gekeken maar helaas niks gevonden. ik hoop dat iemand me kan helpen.
Volgensmij zet tweakdsl iets neer als stukjeip-stukjeip-stukjeip.tweakdsl.nl ;-) dus heeft niets met je loginnaam te maken. En nieuwe reeksen (nieuwe klanten) hebben nog geen dns entry op het ip staan wat ik zag bij kennis van me.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
je krijg een ip van tweak... en aan de hand daarvan krijg je een host (dus niet je usernaam.tweakdsl.nl ofzo (was eerst wel zo, maar ze willen/kunnen dat niet doen)
(raar dat xs4all en demon het wel lukt...) Maar goed, als je je ip weet, kan je gewoon inloggen...
xxx-xxx-xxx-xxx.dsl.cambrium.nl (dat dus)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 01:17 ]
das lekker... wat is dan het nut van een hostname...bjck schreef op 30 november 2003 @ 01:15:
Volgensmij zet tweakdsl iets neer als stukjeip-stukjeip-stukjeip.tweakdsl.nl ;-) dus heeft niets met je loginnaam te maken. En nieuwe reeksen (nieuwe klanten) hebben nog geen dns entry op het ip staan wat ik zag bij kennis van me.
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Gewoon, dat je reversed DNS hebt en 't andersom ook matched. Dit scheelt je een hoop gedoe bij diverse protocollen en applicaties.Duinkonijn schreef op 30 november 2003 @ 01:23:
[...]
das lekker... wat is dan het nut van een hostname...
Bovendien kennen echte bikkels hun ip van buiten
ja, dat is dus precies wat de TS zegt, hij weet IP niet dus wil die per hostname inloggen....Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 01:16:
.... Maar goed, als je je ip weet, kan je gewoon inloggen...
tweakdsl heeft static ips? anderes heeft het nog geen nut om je ip te kennen, moet je elke keer opnieuw je ip oppakken dan kan je beter een dynamic hostname reggen... oftewel... een hostname die aan je dynamische ip gekoppelt wordt
dyndns.org moet je wel zorgen dat je een proggie draait die de ip updates voor je doet (kan je daar downen) anders moet je het zelf updaten enzow...
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
Nee. Alleen als je je MAC opgeeft, en dus een dhcp reservation hebt.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Tja. Te laat, dus. Die generieke reverse zal je niet helpen. Voor de volgende keer heb je twee uitwegen. Dyndns of een andere vergelijkbare dienst, of een dhcp reservation (zeg maar een vast ip. dat is het niet, overigens, je blijft dhcp gebruiken, maar je krijgt wel altijd hetzelfde IP.)Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 01:00:Ik ben echter vergeten om naar mn ip adres te kijken.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Echt waar? Hoe bieden ze die reversed DNS's dan aan, wijzigen die vrolijk mee? Ik lees toch echt dat ze statisch zijnBurne schreef op 30 november 2003 @ 02:15:
[...]
Nee. Alleen als je je MAC opgeeft, en dus een dhcp reservation hebt.
Jep weet niet wat het effect van een DHCP reservering is?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Jawel natuurlijk wel, maar dacht dat 't echt helemaal statisch was. Alla er staat een ip in je contract na aanvraag en deze heb je 8 jaar later nog. No matter wat je met mac adressen en dergelijke doet. Zonder DHCP dus.BackSlash32 schreef op 30 november 2003 @ 02:52:
Jep weet niet wat het effect van een DHCP reservering is?
Of je wacht gewoon tot je weer thuis bent en zorgt dan dat je je ip niet meer vergeet... zon ramp is het toch niet om fftjes je ip niet te weten ?
...
Verwijderd
het ging er mij meer om dat je er niks aan hebt om je hostname te kennen omdattie door ip wordt opgebouwd... vroeger kon je wel gewoon een dns reverse opgeven... maar nu issie maar 1 kant op (dus alleen handig als je een domein hebt)Peluso schreef op 30 november 2003 @ 01:31:
[...]
ja, dat is dus precies wat de TS zegt, hij weet IP niet dus wil die per hostname inloggen....
Pagina: 1