Mijn Win2k Server weigert sinds een week de netwerk kaart. Heb het volgende al geprobeerd:
- upgrade/uninstall/reinstall driver via Device Manager
- nieuwe netwerkkaart (ander merk en type)
- kaart in ander PCI slot prikken
- Win2k 'opnieuw' geinstalleerd via de Upgrade optie
Dit alles leide echter niet tot enige verbetering. In de Device Manager krijg ik weinig te zien, behalve steeds een Device Error 31. De Network Troubleshooter vertelt daarover alleen dit: 'This device depends on another device that is not functioning correctly'. En wat dat andere device is zegt hij er natuurlijk niet bij...
Een Clean Install van Windows ging me tot nu toe nog even te ver, dat moet toch niet nodig zijn lijkt me met alle mogelijkheden die de Device Manager biedt.
Kan dit betekenen dat mijn moederbord of chipset een probleem heeft; zo ja, hoe kan ik dat verifieren?
De enig andere PCI kaart in de PC doet het nog prima (sound card).
Moederbord = Asus A7V266, AMD Athlon 1.4 GHz, Award plug n play Bios 1.0A
Eerste netwerk kaart = RealTek RTL8139
Tweede netwerk kaart = 3Com Etherlink XL (3C905-TX)
- upgrade/uninstall/reinstall driver via Device Manager
- nieuwe netwerkkaart (ander merk en type)
- kaart in ander PCI slot prikken
- Win2k 'opnieuw' geinstalleerd via de Upgrade optie
Dit alles leide echter niet tot enige verbetering. In de Device Manager krijg ik weinig te zien, behalve steeds een Device Error 31. De Network Troubleshooter vertelt daarover alleen dit: 'This device depends on another device that is not functioning correctly'. En wat dat andere device is zegt hij er natuurlijk niet bij...
Een Clean Install van Windows ging me tot nu toe nog even te ver, dat moet toch niet nodig zijn lijkt me met alle mogelijkheden die de Device Manager biedt.
Kan dit betekenen dat mijn moederbord of chipset een probleem heeft; zo ja, hoe kan ik dat verifieren?
De enig andere PCI kaart in de PC doet het nog prima (sound card).
Moederbord = Asus A7V266, AMD Athlon 1.4 GHz, Award plug n play Bios 1.0A
Eerste netwerk kaart = RealTek RTL8139
Tweede netwerk kaart = 3Com Etherlink XL (3C905-TX)