Toon posts:

W2K pro- afmelden user leidt tot herstarten PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere users op 1 PC in W2K.
Als een user zich afmeldt, dan ziet W2K dat als het commando om de PC te herstarten (niet altijd overigens). Het ligt niet aan de user; die klikt ECHT op 'afmelden [username]' en NIET op herstarten.
Na de herstart wordt eerst de disk gedefragmenteerd (want: verkeerd afgesloten).
Ik heb alle W2K-updates / patches van microsoft geinstalleerd; ik dacht altijd dat dit een bug een W2K was maar het prob is er nog steeds.
Hoe los ik dit op???

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zet eerst reboot on error uit.

Of bedoel je echt dat je ook "windows wordt afgesloten'" e.d. te zien krijgt bij die ene user?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je misschien de user het recht om uit te loogen ontnomen door middel van de Default Security Policy ?
Deze kan dan evengoed nog voor logoff kiezen, echter zal er in het bevestigingsvenster de optie Afsluiten staan. Kan vlug genoeg ove rhet hoofd gezien worden ...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 14:16

Pietertje

The Rock

Je zegt:

Na de herstart wordt eerst de disk gedefragmenteerd (want: verkeerd afgesloten).

Ik denk dat je hier de consistency check mee bedoelt die w2k automatisch start bij een reboot als de shutdown niet netjes is gegaan.

En als de shutdown niet netjes gaat klapt er waarschijnlijk een stuk software dat je geinstalleerd hebt.

Het gebeurt bij bepaalde gebruikers wel en bij bepaalde gebruikers niet zeg je ook. Wat is het verschil tussen de users die wel en niet shutdown kunnen doen zonder problemen? Is het een rechtenkwestie, of starten ze een verdacht stuk software?