Toon posts:

Driver Problemen win XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een oud Trustmaster Super Sport stuur gekregen. Ik wou dat stuur dus gaan aansluiten op mijn PC, wat blijkt, geen gameport. Ik een geluidskaart halen, doet het niet. In mijn wanhoop gebruik ik ook nog een keer de restore functies van XP. Beina alle drivers weg. Opnieuw installeren dus en ook nog een andere geluidskaart, want die was kapot. Toen de geluidskaart geinstalleerd en alle drivers weer opnieuw. Toen maar eens bezig met het stuur. Die deed ik in de gameport. Toen bleek dat ik eerst de minidrivers voor Win 2k/XP moest downloaden. Dat heb ik dus gedaan, maar toen ging het fout. Eerst moest een archief worden uitgepakt en er werd een installer gestart. Ik kon nog net zien dat er iets naar 'C:\WINDOWS\System' of 'C:\WINDOWS\System32' werd gekopieerd. Je moest toen zelf bij het configuratiescherm-->spelbesturing het apparaat toevoegen. Het stond in de lijst en een nieuwe wizzard van windows XP begon dat er nieuwe hardware was gevonden: "Trustmaster NASCAR Super Sport Combined(WMD)" en "HIDclass", niks aan de hand dus. Dan op volgende gedrukt en automatisch installeren gedrukt: even zoeken, en dan de volgende foutmelding in het laatste scherm: Er is een fout opgetreden bij het installeren van het apparaat. De vereiste sectie kon niet worden gevonden in het INF-Bestand. Die zelfde melding kwam ook toen ik hem handmatig installeerde.

Op een andere computer met Win Xp Pro werkte de driver wel en het stuur dus ook, geen foutmelding.

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Je verhaal is behoorlijk rommelig en aan een stuk geschreven waardoor het feitelijk onleesbaar wordt.

Wat ik er uit opmaak is dat je er een zooitje van gemaakt hebt.

Ik denk dat je het beste XP opnieuw kunt installeren omdat je nu geen flauw idee kunt hebben waar de problemen eigenlijk zitten. Hierdoor zul je je een ongeluk zoeken zonder echt resultaat te boeken.

Schone install en dan zal het stuur prima werken. Maar dan ook eerst denken en dan pas doen als je iets gaat installeren.

Succes :)

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 00:33:
Je moest toen zelf bij het configuratiescherm-->spelbesturing het apparaat toevoegen. Het stond in de lijst en een nieuwe wizzard van windows XP begon dat er nieuwe hardware was gevonden: "Trustmaster NASCAR Super Sport Combined(WMD)" en "HIDclass", niks aan de hand dus. Dan op volgende gedrukt en automatisch installeren gedrukt: even zoeken, en dan de volgende foutmelding in het laatste scherm: Er is een fout opgetreden bij het installeren van het apparaat. De vereiste sectie kon niet worden gevonden in het INF-Bestand. Die zelfde melding kwam ook toen ik hem handmatig installeerde.

Op een andere computer met Win Xp Pro werkte de driver wel en het stuur dus ook, geen foutmelding.
Ffies zoeken in %windir%\inf naar de desbetreffende .inf file en bijbehorend bestand, deze wegdonderen en overkopieren van de andere XP install.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bajoran schreef op 30 november 2003 @ 00:41:
Je verhaal is behoorlijk rommelig en aan een stuk geschreven waardoor het feitelijk onleesbaar wordt.

Wat ik er uit opmaak is dat je er een zooitje van gemaakt hebt.

Ik denk dat je het beste XP opnieuw kunt installeren omdat je nu geen flauw idee kunt hebben waar de problemen eigenlijk zitten. Hierdoor zul je je een ongeluk zoeken zonder echt resultaat te boeken.

Schone install en dan zal het stuur prima werken. Maar dan ook eerst denken en dan pas doen als je iets gaat installeren.

Succes :)
Ik vind dit nogal een slecht advies eerlijk gezegt. Als je problemen met je auto hebt koop je toch ook niet meteen een nieuwe auto, dan breng je hem naar de garage of maak je hem zelf

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Azer schreef op 30 november 2003 @ 02:55:
Als je problemen met je auto hebt koop je toch ook niet meteen een nieuwe auto
Alleen als de asbak vol is :+

/flauw

Zit er nog andere USB apparatuur aan die PC vast waar het NIET op werkt?
(scanners, webcams ofzo)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MRic3
  • Laatst online: 17-05 09:04

MRic3

Of praat ik weer poep?

Opnieuw instaleren is voor een n00b nogal een goede oplossing
vandaar dat mijn (zwaar gebruikte) windows XP al meer dan een jaar superstabiel draait.

Affijn.. TS, de post is dus haast niet te lezen... probeer eens met alinea's te werken ;)

De drivers back-uppen van een andere install is een mogelijkheid. Je kan er eventueel dit programmatje voor gebruiken... [rml][ Nieuw proggie] Drivers backuppen in Win en DOS[/rml] Zelf heb ik hier geen ervaring mee.

Probeer natuurlijk eerst de oude drivers te de-instaleren en maak je windows ook maar eens schoon met een reg cleaner, kan ook een probleem oplossen.

enne BackSlash32... extra flauw mode... lees de post voordat je reageert ;)
sluit jij een game-port device op de USB poort aan??? :P

[ Voor 11% gewijzigd door MRic3 op 30-11-2003 03:08 ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Bajoran

Bajoran

Waarom?

Azer schreef op 30 november 2003 @ 02:55:
[...]

Ik vind dit nogal een slecht advies eerlijk gezegt. Als je problemen met je auto hebt koop je toch ook niet meteen een nieuwe auto, dan breng je hem naar de garage of maak je hem zelf
Ik vin dit een heel domme vergelijking. Ik heb toch ook niet gezegt dat hij een nieuwe computer moet kopen. |:(

Ik heb alleen geadviseerd om het OS opnieuw te installeren omdat hij er een rommeltje van gemaakt heeft.

Wanneer hij die nieuwe installatie gedaan heeft dan heeft hij hem toch zelf gerepareerd 8)7

Oftewel, een onzin reply :(

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de rommelige lay-out, ik was nogal haastig.

Maar nou even naar het probleempje:

-->1. Al mijn spelbesturings-apparaten staan aangegeven als onbekend bij apparaatbeheer.

-->2.Voordat ik de restore functie van XP had gebruikt was alles nog normaal, ook dat bij punt 1, toen installeerde ik de driver ook en bij het selecteren van het stuur ging de instal zonder problemen. Maar er stond aangegeven dat het stuur niet was verbonden, dat klopte ook want ik had nog geen gameport.

-->3.Bij elk apparaat in de lijst bij spelbesturing werkt de installatie niet, allemaal de melding van het INF bestand.

Ik denk niet dat nog een oplossing is, behalve XP opnieuw installeren, maar daar hou ik niet zo van. Als er nog iets is wat ik over het hoofd heb gezien, zeg het dan!

Verwijderd

Mja, op de site van Trustmaster zie je dat er geen XP drivers voor je type stuur zijn. Het zijn namelijk 98/me drivers. Via regedit of via een goed reg-cleaner progje moet je wel in staat zijn om de files die je geinstalleerd heb te verwijderen, herinstallatie is zo overbodig :z

Verder kun je gewoon in je configuratie scherm onder spelbesturing je stuur configureren, je hoeft alleen maar op te geven hoeveel knoppen en/of je pedalen erbij gebruikt/heb. Die .cfg dan opslaan en je stuurtje werkt dan ;)

Edit : Ik had daar ingevoerd, 98/me drivers, word een beetje raar weergegeven. Even voor de volledigheid : Windows 98 en Windows Millenium drivers.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 13:46:
Mja, op de site van Trustmaster zie je dat er geen XP drivers voor je type stuur zijn. Het zijn namelijk 98/me drivers. Via regedit of via een goed reg-cleaner progje moet je wel in staat zijn om de files die je geinstalleerd heb te verwijderen, herinstallatie is zo overbodig :z
Er staat ook:

V 1.4 (Win 2000)
Remove any previous driver version.
Save this package on your hard drive (C:DriversThrustmaster).
Run the installation and follow the instructions to install your new drivers.

daaronder staat win 98 v1.5

Die heb ik gebruikt, maar zoals ik al zei, geen enkel spelbesturingsapparaat doet het meer, ze staan allemaal aangegeven als onbekend, en dat is het probleem :(

• Bajoran

Bajoran

Waarom?

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 14:00:
[...]

Er staat ook:

V 1.4 (Win 2000)
Remove any previous driver version.
Save this package on your hard drive (C:DriversThrustmaster).
Run the installation and follow the instructions to install your new drivers.

daaronder staat win 98 v1.5

Die heb ik gebruikt, maar zoals ik al zei, geen enkel spelbesturingsapparaat doet het meer, ze staan allemaal aangegeven als onbekend, en dat is het probleem :(
En dat kan dus heel goed komen omdat er een puinhoop ontstaan is door je Systemrestore acties zodat je dat blijft houden.

Nieuwe install van Windows lijkt me echt niet overstandig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het door restore komt maar als iemand nou wist hoe ik alle spelbesturingsapparaten weer als spelbesturingsapparaten kan laten meetellen, dan was ik volgens mij erg ver geweest.

Maar ik heb nog meer problemen, dus ik denk dat ik straks maar opnieuw ga installeren. Want ik heb problemen met de compabliteit (goed geschreven?) met oude spellen, zegt namelijk terwijl ik het exe bestand aanklik dat het exe bestand niet bestaat?! Dat is volgens mij ook niet helemaal goed.

En als ik compabliteit win 95 aanklik en geen visuele thema's zeggen programma's dat ze niet draaien op Win NT?!

Volgens mij zijn er weinig mensen die het nu nog kunnen oplossen zonder herinstallatie. Of ik moet de niet werkende dingen niet gebruiken, want zoveel is er nou ook weer niet kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft echt niemand een idee waarom die INF bestanden verkeerd worden herkend.

Het heeft ermee te maken denk ik dat alle apparaten in apparaatbeheer die bij 'besturing voor geluid, beeld en spellen' hadden moeten staan nu bij onbekend staan.

• MRic3
  • Laatst online: 17-05 09:04

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik zeg het zelden maar volgens mij is je OS gewoon verprutst. Het zal hoogstwaarschijnlijk nog wel te reden zijn, maar dan zal je het eerst helemaal goed moeten schoonmaken. Instaleer het maar gewoon opnieuw en verpruts het van voren af ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1