Toon posts:

Zwart scherm bij aanzetten PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het bouwen van een nieuwe PC. Als ik de pc aanzet krijg ik alleen constant een zwart schrem. Hij doet verder niks. Hij piept ook niet, zelfs al ik de videokaart eruit haal niet.

Het enigste wat aangesloten is:

Voeding
CPU + Koeler
Geheugen
Videokaart

Heeft er iemand enig idee wat er mis kan zijn?

De configuratie:

Moederbord: Chaintech 7KJD
CPU: AMD Athlon XP 2200 XP
Geheugen: 512 MB DDR PC 2100

Mvg, Patrick

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bekijk Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens, daarin staat ook uitgelegd op welke manier je kan testen wat er aan de hand is, want op deze manier kunnen wij er niet veel van zeggen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Pollewob op 29-11-2003 23:44 ]

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:46
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 23:42:
Ik ben bezig met het bouwen van een nieuwe PC. Als ik de pc aanzet krijg ik alleen constant een zwart schrem. Hij doet verder niks. Hij piept ook niet, zelfs al ik de videokaart eruit haal niet.

Het enigste wat aangesloten is:

Voeding
CPU + Koeler
Geheugen
Videokaart

Heeft er iemand enig idee wat er mis kan zijn?

De configuratie:

Moederbord: Chaintech 7KJD
CPU: AMD Athlon XP 2200 XP
Geheugen: 512 MB DDR PC 2100

Mvg, Patrick
klinkt niet erg gezond :/ mischien brak moederbord heb je ook de extra usb poorten die je erbij hebt gekregen aangesloten of usb die je vooraan je kast hebt?
want dit heb ik ooit eens met een epox moederbord gehad als ik de voorste usb poorten van mijn kast aansloot bleef het beeld zwart deed ik er de orginele bracket bij deed hij het wel :?.
ook al eens andere videokaart geprobeert ;)

succes :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb geen extra USB poorten aangesloten. Ik heb ook een andere videokaart geprobeert.

Zou het misschien kunnen zijn dat de CPU kapot is?

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar dit is me onlangs overkomen: ik had alles aangesloten, behalve de powerknop |:( :+.

Draaien de ventilatoren wel/slaat de voeding aan?

Zo nee: weet je zeker dat je ergens geen sluiting maakt, dus dat een kabel er verkeerd (om) inzit?

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Dat kan natuurlijk, maar volgens mij moet er dan wel een biepje volgen.
Is de bekabeling naar de monitor in orde ? En is de cooler (van de cpu) goed/juist aangesloten ?

V.w.b. het niet piepen zonder videokaart: is de speaker goed aangesloten ?

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles goed aangesloten. Ik ben er nu wel achter dat als ik het geheugen eruit haal dat hij gaat piepen (1 keer lang). Dit doet hij echter niet als ik de videokaart eruit haal (wat hij naar mijn weten wel hoort te doen) :? .

Verwijderd

misschien maakt het moederbord kortsluiting, dan laat hij het opstarten niet toe, ik zou hem nog even een keertje eruit halen en er weer (goed) opnieuw inzetten (dit heb ik ook wel eens gehad namelijk en daarna deed ie het wel)

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik even gaan proberen. Hoop dat het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Werkt helaas ook niet, doet nog steeds niks...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeert of de processor, geheugen en de videokaart het op een ander moederboord deden, maar dit werkte ook niet :'( . Ik denk dat het aan het geheugen ligt.

Dus ==> terug naar de winkel.

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp.

Mvg,

Patrick
Pagina: 1