[Tip] Wake on LAN...

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Ik heb er een paar uur naar gezocht, maar eindelijk gevonden...

Ik heb eindelijk een programma gevonden dat m'n PC via WOL kan opstarten!
Hier is het: http://www.depicus.com/wake-on-lan/wake-on-lan-cmd.asp

Het is duidelijk genoeg uitgelegd op de site zelf, en zonder argumenten geeft het programma zelf aan wat je moet doen.

Ik had hiervoor de search hier al gebruikt, maar nergens een topic gevonden met een goede uitleg. Ook via google heb ik meerdere programma's geprobeerd, maar geenenkel werkte...
En ook van andere mensen wat tips gekregen, maar niemand kon me vertellen welk programma nu werkte of niet.

Dat programma van die link hierboven werkt dus ECHT :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zich wel aardig.... maar er zijn genoeg proggies te vinden (onderandere bij AMD) die een magic packet verzenden.

De meeste problemen omtrent WOL zitten in de voeding die niet voldoende stroom kan leveren in standbystand

[edit]
Ff wat aan het doorlezen.... maar zit toch even wat vreemd te kijken....

Je moet ook het IP-adres opgeven?
Handig als je met DHCP werkt :+

[ Voor 26% gewijzigd door WFvN op 29-11-2003 23:52 ]

Verwijderd

zie de FAQ van dit forum waarin al enkele programma's worden genoemd.
een dos-versie zou ik wel interessant vinden trouwens :+
kan ik nog een antieke pc of een bootdisk ergens voor gebruiken.

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Ik heb - onder andere - dat programma van AMD ook geprobeerd, en daarmee lukte het niet... Heb alle informatie die ik erover kon vinden opgezocht, alle stappen doorlopen, en nog werkte het niet...
Ook met dat dos programmatje van in de faq lukt het niet.
Ik weet niet wat er mis loopt, en ga nog eens nadenken hoe dat ik kan controleren wat er bij al die programma's misloopt ....

Maar met dat programma van m'n link werkte het van de eerste keer ...

Oh ja, en iedereen die ik raad vroeg zei "onder linux is dat op 125 gepiept" ... maar daar ben ik dus niks mee, want hier is 't allemaal XP :p

[ Voor 22% gewijzigd door Shaidar op 30-11-2003 00:01 ]

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Bij mij werkt die handel (net als de rest) gewoon niet ;(

Mja, dat ligt vermoedelijk aan m'n voeding

EN je kan ook nog eens 4 verschillende signalen instellen op m'n netwerkkaart die hij moet geven indien er een magic packet binnenkomt.... alleen welke ik moet hebben? ik weet het niet

Verwijderd

WFvN schreef op 29 november 2003 @ 23:48:
Op zich wel aardig.... maar er zijn genoeg proggies te vinden (onderandere bij AMD) die een magic packet verzenden.

De meeste problemen omtrent WOL zitten in de voeding die niet voldoende stroom kan leveren in standbystand

[edit]
Ff wat aan het doorlezen.... maar zit toch even wat vreemd te kijken....

Je moet ook het IP-adres opgeven?
Handig als je met DHCP werkt :+
Uiteraard werkt dit dus niet op basis van een IP adres, aangezien de pc (die uit staat) op dat moment geen IP adres heeft.

WOL werkt altijd op basis van MAC adres.

Maarre als je een echt goed proggie zoekt kijk dan eens naar Dameware, die kan nog veel meer behalve WOL. http://www.dameware.com/

enne als iemand een dos versie zoekt, laat me dat ff weten, heb een executable die hetzelfde doet. (makkelijk in een batch file te gebruiken)

Verwijderd

ik zoek inderdaad een dos-versie. bestaat niet vor zo ver mij bekend (slechts windows console/commandline versie)
Pagina: 1