Toon posts:

Fysieke geheugen drop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Elke keer als ik mijn (nieuwe) systeem afsluit, dan wordt hij automatisch "uitgezet", maar in plaats daarvan doet hij eerst een zogenaamde fysieke geheugen drop... het is een blauw scherm met witte letters...
Is dit nou schadelijk, en hoe moet ik het verhelpen?

Gegevens:
O.S.: windows 2000
En de kast is open wegens hitte, d.w.z. dat het niet aan de temperatuur kan liggen, of wel :/

Ik hoop dat het niet overbodig is geweest dit topic aan te maken... (alvast excuses 8)7)

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:46
oke 2 mogelijkheden:

-geheugen is brak you need new memory ;)
-inderdaad hitte probleem (dit heb ik zelf ook gehad gewoon nieuwe cpu cooler en hij werkt weer perfect 8) )

succes :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Topicstarter
jezus dat geheugen kostte me 100 pleuro per reep :(
ik kan echt niet zomaar een nieuwe kopen...
miss maar eens eerst proberen met een nieuwe cpu koeler :Y)

Verwijderd

Heb je dat geheugen al lang dan? Anders is het toch gewoon garantie, RMA en verder computeren.

[edit]
Memtest draaien geeft je zekerheid of het je geheugen wel of niet is wat de problemen veroorzaakt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 23:47 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het kan ook gewoon een driverprobleem zijn hoor. Of één of andere fout in windows.... Hoeft niet persé hardware-matig te zijn.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Lijkt me ook eerder een foutieve driver dan een prob met je mem. Kan je kijken of je ziet wat voor fout hij geeft. Iets in de orde van *.sys of *.drv

geheugen kan je testen met memtest86, dat te vinden is in de FAQ van PMG ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Turkish op 29-11-2003 23:49 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 29 november 2003 @ 23:48:
Lijkt me ook eerder een foutieve driver dan een prob met je mem. Kan je kijken of je ziet wat voor fout hij geeft. Iets in de orde van *.sys of *.drv

geheugen kan je testen met memtest86, dat te vinden is in de FAQ van PMG ;)
de fout check ik de eerst volgende reboot, al moet ik snel zijn want het schermpje is er maar kort ;) miss. werkt de pauze knop wel :P
de memtest86 "install.bat" geeft alleen even kort een MS Dos achtig schermpje, en ook als ik er een (geformatteerde) diskette in doe, werkt het niet.
Maar ik denk dat ik er ook zonder dat uitkom, want ik heb al een mailtje naar gistron (leverancier) gestuurd. Gewoon eff vragen of ik een nieuwe reep krijg, misschien mag ik deze "kapotte" houden :D

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:01
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 23:58:
de fout check ik de eerst volgende reboot, al moet ik snel zijn want het schermpje is er maar kort ;) miss. werkt de pauze knop wel :P
Als ik het allemaal goed begrijp werkt je systeem perfect, maar krijg je even een flits van een blauw scherm te zien als je hebt afgesloten? :)

Ben er vrij zeker van dat dit een softwarematig probleem is, een of ander programma / driver dat een conflict veroorzaakt bij het afsluiten. Geheugen zowiezo niet, dan zou je een stilstaande BSOD krijgen, niet eentje eventjes voor'ie afsluit. Wat je kan doen is in je configuratiescherm naar 'system -> advanced -> startup and recovery' gaan en daar onder 'Write debugging information' 'none' selecteren. Waarschijnlijk lost dit je probleem op :)

Overigens is het ook niet echt iets om je zorgen over te maken, en ander kun je overwegen een nieuwe windows installatie erop te gooien, dan is het met een beetje geluk definitief over (tot je weer nieuwe software erop zet ;))
de memtest86 "install.bat" geeft alleen even kort een MS Dos achtig schermpje, en ook als ik er een (geformatteerde) diskette in doe, werkt het niet.
Maar ik denk dat ik er ook zonder dat uitkom, want ik heb al een mailtje naar gistron (leverancier) gestuurd. Gewoon eff vragen of ik een nieuwe reep krijg, misschien mag ik deze "kapotte" houden :D
MemTest86 werkt voor zover ik weet alleen onder DOS, zelf het programma nog nooit gebruikt (weet zelf wel wanneer m'n geheugen brak is :Y)), maar ik neem aan dat de install op een bootfloppy zetten wel gaat werken. Verder hoef je er niet op te rekenen dat je het oude geheugen mag houden, dat wordt teruggaan naar winkel en omruilen :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
achja het was opgestuurd, maar dat terzijde...

het blauwe scherm gaat niet weg door het 'gepruts' in het config scherm, en het blauwe scherm moet je ook niet opvatten als een flits, maar een scherm van 4 seconden, dat dan daarna weggaat, en de comp opnieuw opstart...

en ja hoor, er staat iets in over *.sys...
dus als ik niet te n00bish ben, ligt het aan een (stuur)programma :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Idd erachter proberen te komen met welk onderdeel het te maken heeft en daar verschillende drivers voor proberen.
Wellicht dat de volgende guide je hierbij kan helpen: Windows XP en 2000 BSOD guide

Overigens, je kast is open omdat het anders te heet wordt? Is het niet enorm verstandig om daar ook wat aan te doen? :X

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
haha, ja maar dat wordt een beetje off topic, en als de moderators het goed vinden, vul ik mijn tijd wel even met het typen van mijn plan :)

Voor sinterklaas heb ik 6 ledfans gevraagd (revoltec), met grills en toebehoren...
Ook vroeg ik 2 ccfl's, vandaar ook mijn topic over ccfl straling...
en ook een window gevraagd...
(gok eens wat ik daarmee ga doen allemaal 8)7)
heb op de hcc ook maar eff wat rounded cables gekocht; die lelijke platte ben ik zat, bovendien is het niet ideaal voor de airflow...

wat had het nou voor zin om dat te typen? nou ik zet gewoon een ledfan voor, een achter, twee rechts, en twee links... Als het daarmee niet koeler wordt, dan weet ik het ook niet meer. Het is in ieder geval te hopen dat ik hem weer dicht kan gaan doen :)

de processor wordt namelijk 78 graden celcius met kast compleet dicht, en koeler erop :X (maar dat even ter detail ;))

das dus de verklaring voor het feit dat mijn kast openstaat :)

Verwijderd

OMG 8)7 78 graden?

en straks wil je 6 fans plaatsen? wedden dat het niet koeler wordt?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 18:46 ]

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 11:17

Quarin

Ondertitel... wasda?

mijn asus a7n8x met 2500+ wil onder lange tijd stress de 78° ook wel halen. Dit is echter met 1 van de twee sensors (de diode). De ander geeft 58°. (en casetemp is 30) Ik heb ook nog nooit problemen met stabiliteit gehad ivm temperatuur, en als mn proc idle is (zo'n 60 graden met die diode) dan kan ik mn proc zelfs passief koelen (fan dus uit)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 18:45:...en straks wil je 6 fans plaatsen? wedden dat het niet koeler wordt?
hoe zou dat nou kunnen :?
die dingen hebben een luchtverplaatsing van 43,15 m3/u per stuk :/

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Zit je koeler er wel goed op? Lijkt me dat dat het probleem is of iets in die richting

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:01
offtopic:
Laat Mr dude lekker praten, als jij verschil ziet tussen kast dicht en kast open zie je ook verschil tussen kast zonder koelers en kast met koelers :)

De vraag is alleen of het verschil tussen 3 (a 4) en 6 koelers nog merkbaar is ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 23:42:
jezus dat geheugen kostte me 100 pleuro per reep :(
ik kan echt niet zomaar een nieuwe kopen...
miss maar eens eerst proberen met een nieuwe cpu koeler :Y)
Er is zoiets als garanties :) Als het nieuw modulen betreft dan ga je er gewoon mee terug naar de winkel.

Maar bij deze fysieke geheugendumps worden vaak codes of tekst (drivers) in de eerste 5 a6 regels op het scherm genoemd. Kijk daar eens naar. Er staat een verklaring van bepaalde codes in de FAQ van Windows Operated Systems.

Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 40% gewijzigd door _Dune_ op 30-11-2003 19:42 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad het zijn codes allemaal maar die kan ik echt niet allemaal lezen ;)
maar ik probeer eens wat te kloemelen met pics maken of zo.

offtopic:
en zes koelers doe ik gewoon voor de kick ;)
tenminste, het over the top idee, het is natuurlijk ook wel half functioneel :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 15:47 . Reden: iets vergeten te posten, wou dubbele post voorkomen ]

Pagina: 1