Toon posts:

[WLAN] .11g tragisch traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na dagen gepruts heb ik eindelijk mijn sitecom kaart in combinatie met de d-link accespoint en mijn vaders medion 8080 xl computer aan de praat gekregen.
Nu blijkt het traag. Als ik een groot bestand kopier, gaat het niet sneller als 2mbit.
Bijde computers geven aan dat de verbindingskwaliteit goed is, en dat de verbinding 52 mbit ofzo. op het moment dat ik een file overpomp, loopt deze indicatie terug naar 1 - 2 mbit, met af en toe een uitschieter tot 6.
Nou is het toch wel een eis dat we films over het netwerk af kunnen spelen hier. Weet iemand of er nog wat mee te beginnen is, of moet ik toch maar weer terugvallen op draden en dit beschouwen als een dure les?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
welk OS
welk type sitecom kaart
nieuwste drivers
storende elementen in de buurt
zet hem een terug op 11mbit ipv 54

etc,etc

A wise man's life is based around fuck you

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 17:46

Pietertje

The Rock

Misschien zit er iemand in de buurt op hetzelfde kanaal. WiFi schakelt terug naar de laagste snelheid, dus als er een persoon ver weg zit en daardoor een trage verbinding legt trekt die persoon van het hele WiFi netwerk de snelheid omlaag.

Ik zou zeggen zet filtering op MAC adressen aan, en probeer een ander kanaal. }:O

Verwijderd

Topicstarter
Het sitecom kaartje is een pci g+ kaart. de accesspoint is een d-link g+.
Om het allemaal wat leuker te maken hebben het sitecom kaartje en de AP besloten om na het connecten maar niets meer te doen, want pingen van de shitecom kaart naar de AP gaat nu ook niet meer. En zo af en toe vind de driver in de medion computer de wlan hardware ook niet meer, en moet ik opnieuw opstarten.
ik word hier moe van. :O