Hulp nodig vddr mod epox 8RDA+ rev 2.1

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Gisteren op de hcc een 8RDA+ rev 2.1 gehaald en de vddr mod gedaan.
Vandaag heb ik hem erin gezet, opgestart en ddr voltage veranderd.
hij boote hier na niet dus ik cleare de bios weer en toen boote hij weer wel.

Het gaat om deze mod:

http://www.motherboardfaqs.com/article.php?33.255

Afbeeldingslocatie: http://www.motherboardfaqs.com/Epox_nForce2/images/vdimm/voltage_checkpoints.jpg

Waar ben ik tot nu toe achter:

- Safe mode boot hij wel
- In safe mode meet ik op het vdimm check point geen voltage.
- Als ik niet in safe mode boot meet ik wel voltage en dit kan ik ook veranderen dmv de potmeter maar de pc boot niet.

Wat ga ik nog proberen:

Op de site van motherboardfaqs staan ook alternate soldeer punten die ga ik morgen even proberen.

Ik zou graag willen weten of ik iets over het hoofd zie of dat er andere mensen zijn met dit probleem en die de oplossing weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Alternate punten gesoldeerd en hij doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:23

Chop2000

Vroem

mooi :D btw, waarom heb je eigenlijk een 8rda+ gekocht, je hebt toch al een nf7-s? :S

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Chop2000 schreef op 29 november 2003 @ 23:56:
mooi :D btw, waarom heb je eigenlijk een 8rda+ gekocht, je hebt toch al een nf7-s? :S
Me NF7-S wilde niet hard (max 230) en ik vond de 8RDA een goed nieuw bord omdat hij niet te duur is en er een ultra 400 chipset op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

En en en? Hoe hoog kom je met die rev. 2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Syzzer schreef op 30 november 2003 @ 20:19:
En en en? Hoe hoog kom je met die rev. 2.1?
Nu ff 230 @ std vdd. maar kan de vcore niet hoger dan 1.85 instellen anders boot ie niet das wel heel iri. Maar op Xtreme loopt er een thread over daar zal binnenkort wel een oplossing komen en anders gaat me abit terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Das op zich best wel heel erg kut dan. Waarom moet er nou altijd iets mis zijn met een moederbord :? Óf hij wil geen hoge FSB, of geen hoge Vcore, of gaat snel dood of weet ik veel wat.

Maar ik neem aan dat Epox daar zelf ook aan werkt. Ben benieuwd wat dan het betere mobo wordt, de volgende rev. AN7 of 8rda+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Syzzer schreef op 30 november 2003 @ 20:51:
Das op zich best wel heel erg kut dan. Waarom moet er nou altijd iets mis zijn met een moederbord :? Óf hij wil geen hoge FSB, of geen hoge Vcore, of gaat snel dood of weet ik veel wat.

Maar ik neem aan dat Epox daar zelf ook aan werkt. Ben benieuwd wat dan het betere mobo wordt, de volgende rev. AN7 of 8rda+ :)
Hoop dat ze op Xtreme een fix vinden net zoals voor die oude revs naja ik zie t wel ik laat t nu ff zitten en als er over een maandje niets is gevonden ga ik maar een ander bordje zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Is er dan bij de rev 2.1 iets veranderd aan de VReg chip waardoor de High Vcore Shutoff fix niet meer werkt?

* YoupY was net z'n 8RDA aan het bestellen, maar wil er eerst toch ff 't fijne van weten

[ Voor 32% gewijzigd door YoupY op 30-11-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
YoupY schreef op 30 november 2003 @ 21:11:
Is er dan bij de rev 2.1 iets veranderd aan de VReg chip waardoor de High Vcore Shutoff fix niet meer werkt?

* YoupY was net z'n 8RDA aan het bestellen, maar wil er eerst toch ff 't fijne van weten
Ja andere chip dacht ik hij is iig anders waardoor de vcore fix van de 1e rev niet meer te gebruiken is.

Zie ook deze thread:
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=23222

En de laatste pages van deze:
http://www.xtremesystems....read.php?s=&threadid=8344

Edit:

Als iemand een idee heeft voor een mod en met redenlijke zekerheid kan zeggen dat hij gaat werken wil ik m best proberen want dit ik ook nix.

Info over de vreg chip:
http://www.onsemi.com/pub/Collateral/CS5301-D.PDF

[ Voor 20% gewijzigd door Tjaps op 30-11-2003 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Dit wordt best een moeilijke denk ik ,zelfs die HOLST wist er weinig raad mee las ik wel :'(
Meerdere mensen hebben last van een vcore die niet hoger gaat als 1.85V wat toch een beetje verdacht vreemd is...
Ik zat zelf ook aan dit bordje te denken ,maar volgens mij ben IK nog steeds het beste af met me ouwe brik en spaar dus verder voor een 64 bit systeempje...

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht ff.. je kan dus tot 2.2V instellen, maar je moet je plank modden om het ook te kunnen draaien?

Wat is dat toch met die planken de laatste tijd. Abit met missende MP's, Epox hier weer mee..

Die Vcore shutoff fix van de Rev.1 heb ik trouwens nooit hoeven gebruiken. 2.2V werkte gewoon :)
Pagina: 1