Toon posts:

2 CDROMs & 3 HDs - Hoe??

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment 2 cd rom drives in me computer zitten en 2 harde schijven. Ik wil hier graag een 120GB hard schijf bij zetten maar daar is geen ruimte meer voor. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat ik een PCi IDE controller moet hebben maar heb op veel sites gekeken en snap niet echt wat deze kaarten precies doen en hoe snel de harde schijf gelezen kan worden hierdoor (tweakers artikelen storagereview harddiskinfo etc..).

Dus mijn vragen:

- Heb ik hier idd een PCI IDE controller voor nodig?
- Als ik een PCI IDE controller gebruik, worden lees en schrijf operaties dan langzamer?
- Wat is een goede/goedkope PCI IDE controller?

Note: zou handig zijn als er met die ide kaart nog een 4e harde schijf bij zou kunnen.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 17:48

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

1) Ja je hebt een pci ide controller nodig

2) Nee, de schrijftoegang en leessnelheid blijft hetzelfde als je een goede kaart koopt

3) Bv een promise ultra 133 pci kaartje oid

Op zon ide kaartje zitten 2 ide aansluitingen voor ide apparatuur zodat je dus 4 hd's kunt aansluiten

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
Thx! precies wat ik nodig had...

Nu ff kijken hoeveel een goed kaartje kost en wat meer info opzoeken.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Je kunt dan ook gaan denken aan Raid. (Ik zou liever een IDE-RAID kaart plaatsen dan een IDE-kaart).

eagle

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

En het liefst hang je geen CD-ROM/CD-RW/DVD (ATAPI) apparatuur aan die Promise kaartjes, maar alleen HD's. Gooi alle ATAPI apparatuur maar aan je moederbord IDE controllers, werkt geheid beter dan op add-on kaartjes.

En zoveel mogelijk apparatuur apart aan een kabel hangen (alleen Masters).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:10
Idd, gewoon een PCI kaart met IDE controller er bij in proppen en je bent klaar :) Op zulke kaarten (zoals de Promise Ultra133) kun je nog eens vier disken aansluiten zodat je er weer even tegeaan kunt. Voor de snelheid van de disken maakt het niks uit.

En welke goed en goedkoop is? Check b.v. hier . Achter "Meest populair" kun je zien welke het meest populair is (oh ja joh? :+ ). Dit geeft je wel een indicatie me dunkt. En even met de searchfunctie wat info bijelkaar zoeken is ook een aanrader hoor ;) Iig dicht wegens tamelijk zoekachtige vraag. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.