• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik heb vandaag op de HCC `n compaq C-series PDA`tje gekocht.
Hij was nieuw maar zonder enig accesoires, dus ook zonder RAM&ROM :(
Kan zo`n PDA ook zonder RAM&ROM opstarten? Het groene lampje brand heeeel erg vaag en als ik op de aan knop druk dan valt hij uit. tenzij je de powerbron onderbreekt.

Heefd iemand een oplossing odf heefd iemand nog een RAM&ROM liggen?

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik heb zelf een 5450, en ik meen me te herinneren dat er een toetsen combinate is om em in flash modus te krijgen. Maar ik geloof ook dat er dan wel iets van een ROM al aanwezig moet zijn. Mijn 5450 gaat alleen naar flash modus als je een ActiveSync connectie hebt met je pc (via USB bijvoorbeeld).

Vind het wel heel raar dat ze een pda leveren zonder ROM image :/ Die zit er standaard van HP toch op als ze em de deur uit doen... kwee nie hoe het zit met een C-series (plaatjes doen me denken aan een Psion5). Maar de voor gangers van de 5450 waren iig via een toetsencombinatie + power knop in flash modus te krijgen.

edit:
hmm, verkeerd gelezen.. dacht dat je de image bedoelde, maar het zijn dus de hele chips die missen.. dat lukt niet bij de 5450 B)

[ Voor 14% gewijzigd door Blue2k op 29-11-2003 23:04 ]

• BJD
Blue2k schreef op 29 november 2003 @ 22:40:
Ik heb zelf een 5450, en ik meen me te herinneren dat er een toetsen combinate is om em in flash modus te krijgen. Maar ik geloof ook dat er dan wel iets van een ROM al aanwezig moet zijn. Mijn 5450 gaat alleen naar flash modus als je een ActiveSync connectie hebt met je pc (via USB bijvoorbeeld).

Vind het wel heel raar dat ze een pda leveren zonder ROM image :/ Die zit er standaard van HP toch op als ze em de deur uit doen... kwee nie hoe het zit met een C-series (plaatjes doen me denken aan een Psion5). Maar de voor gangers van de 5450 waren iig via een toetsencombinatie + power knop in flash modus te krijgen.

edit:
hmm, verkeerd gelezen.. dacht dat je de image bedoelde, maar het zijn dus de hele chips die missen.. dat lukt niet bij de 5450 B)
Ik heb ook ontdekt dat het OS op de ROM zit.
Dus zonder ROM kom je iig helemaal nerges.
Ik heb er ook geen activeSync kabel bij omdat hij zonder iets geleverd werd.

Weet iemand trouwens waar je kan zien welk model je hebt?
Lamaar het is de PC-800

[ Voor 5% gewijzigd door BJD op 30-11-2003 10:52 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:28

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

BJD schreef op 29 november 2003 @ 22:24:
Ik heb vandaag op de HCC `n compaq C-series PDA`tje gekocht.
Hij was nieuw maar zonder enig accesoires, dus ook zonder RAM&ROM :(
Kan zo`n PDA ook zonder RAM&ROM opstarten? Het groene lampje brand heeeel erg vaag en als ik op de aan knop druk dan valt hij uit. tenzij je de powerbron onderbreekt.
Dat zijn geen accesoires hoor, het zijn onderdelen die gewoon standaard gemonteerd moeten zijn.

Je koopt toch ook geen auto zonder wielen en motor omdat het slechts accesoires zijn?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• BJD
Daarom ik heb dus enigzins het gevoel dat ik flink gen**id ben!
b.t.w. iemand anders ook nare ervaringen met PC Select?

[ Voor 33% gewijzigd door BJD op 30-11-2003 13:20 ]

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Hmm na een beetje bladeren via google heb ik gezien dat meerdere mensen om die chips aan het vragen zijn. En dat ze best wel moeilijk te krijgen zijn. Heb wel iemand gevonden die een 2de heeft aangeschaft MET rom/ram en die heeft over gezet naar z'n eigen pda. Dus mischien kun je iemand vinden met een kapotte c-serie en daar de chips van nemen. Ben bang dat het anders heel moeilijk wordt om nog aan die dingen te komen.

edit:
Ik gok dat ze eruit zijn gehaald om licentie kosten te vermijden, zo hoeft die zaak waar je ze kocht niks te betalen voor het OS, alleen voor de pure hardware

[ Voor 18% gewijzigd door Blue2k op 30-11-2003 17:20 ]

• BJD
Blue2k schreef op 30 november 2003 @ 17:14:
Hmm na een beetje bladeren via google heb ik gezien dat meerdere mensen om die chips aan het vragen zijn. En dat ze best wel moeilijk te krijgen zijn. Heb wel iemand gevonden die een 2de heeft aangeschaft MET rom/ram en die heeft over gezet naar z'n eigen pda. Dus mischien kun je iemand vinden met een kapotte c-serie en daar de chips van nemen. Ben bang dat het anders heel moeilijk wordt om nog aan die dingen te komen.

edit:
Ik gok dat ze eruit zijn gehaald om licentie kosten te vermijden, zo hoeft die zaak waar je ze kocht niks te betalen voor het OS, alleen voor de pure hardware
Dat vermoed ik ook, maar wat heb je dan aan zo`n ding?
Zonder OS?
Maar die kui die er om vroegen, waren dat nederlanders? (dus ook op de HCC gekocht)?
Maybe heefd iemand een ROM met windows CE2.0 gekocht en heefd ze 1.x nog liggen.

Verwijderd

Je bent dus gewoon zwaar genaaid, maar hoeveel heb je er voor betaald?

• BJD
10 euri`s, maar een pda uit dat tijdperk is dat ook ongeveer waard. (hij komt erges uit 1998-1999 vermoed ik)

• BJD
Heefd iemand ervaring met het overzetten van een mem chip uit een 2010c naar een 800? Ik kan mischien aan een ROM uit een 2010c komen het is wel ongeveer dezelfde pda maar er zit windows CE Pro op. Is windows CE universeel of is het per pda weer anders? :?

• BJD
*schop*
Heefd trouwens iemand nog een defecte c-series pda (800[c],810[c],2000[c],2010[c])?
Pagina: 1