• erikmolenaar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 18:49
Hoi iedereen

Ik heb een N-gage, die (zoals jullie wel weten) over Bluetooth beschikt.

Nu heb ik een Bluetooth USB dongle aangeschaft, en die heeft in z'n software ook de mogelijk om de PC te gebruiken als "Audio Gateway" of als handsfree "Headset".

Alleen als ik zoek bij mijn Bluetooth omgeving, en mijn PC de N-gage vind, zijn de services "Audio Gateway" en "Headset" niet available! Ik kan wel file transferen etc.

Ik lees af en toe berichtjes van mensen die wel handsfree kunnen bellen met hun Bluetooth GSM. Hoe kan ik dit in hemelsnaam ook voor elkaar krijgen?

Bedankt alvast voor jullie reacties!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15
Ik heb wel gehoord dat er een bug in de bluetooth van de N-Gage zit, misschien heeft dat er wel iets mee te maken....

• Fire69
Hebt je al iets meer ontdekt, ik ben er ook wel benieuwd naar om het met mijn dongle aan de praat te krijgen. :)

Verwijderd

Is wat dat betreft de N-Gage niet het zelfde als de 7650??

GEEN spraak ondersteuning bij de bluetooth, alleen data :?

(dit staat helaas nooit duidelijk in de specs van dergelijke aparaten, en bij b.v. de 7650, kon destijds alleen Nokia Custumor Care me daarbij duidelijkheid geven)

• Fire69
Bij accessoires staan er BT-headsets, dus ik denk wel dat hij dat profiel ondersteund.
Maar is het ook het headset-profiel dat nodig is voor spraak via de pc? :?

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 14:18
de 3650 en 7650 werden in eerste instantie niet ondersteunt door bluetooth headsets. Jabra heeft daar momenteel een oplossing voor zodat deze headsets toch werken(alleen nieuwe!!). Dit geldt ook voor de Ngage

Nokia headsets bijvoorbeeld werken er niet op. Dus het is mogelijk maar via een truukje. En zo te horen zit dat truukje niet verwerkt in jou pc software.

Maar als ik zo vrij mag zijn, leuk gadget gehalte bellen via de pc met je mobiel. Maar als je dan via je pc wil bellen ga voip gebruiken scheelt gelijk een hoop geld O-)

• Fire69
- De 3650 ondersteund echt wel het headset/handsfree hoor, staat gewoon bij in het menu. Idem voor N-Gage.

- Het is bellen via je mobiel maar met speakers/mic van je pc. Da's net iets anders, maar met hetzelfde gadget-gehalte. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 03-12-2003 10:43 ]

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:11
3650 en N-Gage (niet 7650!) ondersteunen het "Handsfree" profiel, niet het "Headset" profiel. En dat is irritant, want de meeste headsets doen dus alleen het Headset-profiel.

Daarom werken die nieuwe apparaatjes wel: die zijn geschikt voor het andere profiel.

• Fire69
Ik snap dan niet waarom er in het accessoiries-menu gekozen kan worden uit headset/loopset/textphone?

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 04-12-2003 13:31 ]

• erikmolenaar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 18:49
Nog nooit gehoord van een Bluetooth-bug in de N-Gage...dit is volgens mij niet waar hoor.

Maar over het handsfree-PC bellen, nee het is nog niet gelukt. Ik denk ook niet dat het gaat werken. Misschien hopen op een snelle update van de USB dongles (software?)

Lijkt me indeed een leuke gadget om over mijn PC speakers te kunnen bellen! :7

• Fire69
Ik las over de bug op een ander forum, weet niet juist meer welk... :/

Ik gebruik hier de laatste versie van de Widcomm-stack, die ondersteund het gewoon.
Er zijn ook mensen die het werkend hebben aangezien ik al topics gezien heb waar ze klagen over ruis in de verbinding. :)
Alleen antwoorden ze niet op mijn vraag hoe ze het voor elkaar hebben gekregen. :'(
Pagina: 1