[Fedora Core] Logitech USB muis werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• kjeldsanders
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-01 13:16
Ik heb een tijdje geleden Fedora Core 1 geinstalleerd. Alles werkt goed, behalve mijn muis. Ik heb een optische USB muis van logitech, volgens de site van Logitech is het een pilot wheel mouse optical. Deze muis doet bij mij onder fedora helemaal niets. Ik had hiervoor al Red Hat 9.0, daar werkte hij ook niet. Als ik de PS/2 muis van mijn vriendin gebruik, werkt alles prima. Alleen wil ik die muis niet gebruiken omdat dat een oud merkloos ding is.

Ik heb geprobeerd Fedora opnieuw te installeren (helpt bij windows soms heel goed..) maar dat maakte niks uit. Ik heb een mijn bios gespeeld met de usb-instellingen (USB 1.1, 2.0, uit, geen keyboard, enhanced compatibility) maar daarmee kwam ik ook niet echt verder. Mijn mainboard is een epox 8RDA+ met Nforce2 chipset. Deze ondersteunt dus USB 2.0

Ik hoop dat iemand nog iets weet, wat zou kunnen helpen.

:: AMD Athlon XP 1700+ (T'bred B) :: EPOX 8RDA+ :: 512 MB :: GF4 4200 ::

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:30

Robtimus

me Robtimus no like you

Hoe stel je hem in tijdens de installatie? Als generic 3button USB mouse, of als specifieke Logitech muis?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 11:41
heb je tijden de Xfree configuratie voor een USB muis gekozen?

btw. heb je sowieso al zelf iets gezocht :?

[ Voor 3% gewijzigd door Tomaat op 29-11-2003 22:12 . Reden: damn you IceManX :P ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Er kunnen een heleboel oorzaken zijn voor een niet werkende muis, de balangrijkste zijn een kernel die geen support heeft, of een foute XF86Config

Kijk eens of je je muis in het /proc/usb filesysteem kunt vinden (of met usbview). post ook eens het muis gedeelte van XF86Config.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 11:41
deepspace schreef op 29 november 2003 @ 22:12:
Er kunnen een heleboel oorzaken zijn voor een niet werkende muis, de balangrijkste zijn een kernel die geen support heeft, of een foute XF86Config

Kijk eens of je je muis in het /proc/usb filesysteem kunt vinden (of met usbview). post ook eens het muis gedeelte van XF86Config.
Hij heeft een default install van Fedora..dus die heeft support voor USB muizen..

• kjeldsanders
Ja, ik heb al zelf gezocht in het red hat 9.0-topic. Voor fedora specifiek kon ik niet echt iets vinden... Het gekke vindt ik dat ik nog niemand met hetzelfde probleem ben tegengekomen, terwijl ik echt niet zo'n superexclusief systeem heb ofzo.

Ik heb mijn muis op beide manieren geprobeerd te installen:
-logitech usb-muis
-generich 3-button muis met scrollwieltje

Verwijderd

kjeldsanders schreef op 29 november 2003 @ 22:36:
Ja, ik heb al zelf gezocht in het red hat 9.0-topic. Voor fedora specifiek kon ik niet echt iets vinden... Het gekke vindt ik dat ik nog niemand met hetzelfde probleem ben tegengekomen, terwijl ik echt niet zo'n superexclusief systeem heb ofzo.

Ik heb mijn muis op beide manieren geprobeerd te installen:
-logitech usb-muis
-generich 3-button muis met scrollwieltje
hoi, ik heb ook een logitech optical muis met snoertje eraan, in mijn systeem is ie ingesteld als "microsoft PS/2-muis". . ik had hem eerst op usb maar na diverse vastlopers in mem86 heb ik de "overloopje" gebruikt van usb naar ps/2 en nu heb ik totaal geen problemen met dat ding, zelfs de scrollwieltje doet ut, en loopt ie niet meer vast in mem86......

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 22:44 ]

• kjeldsanders
dat verloopstukje moet ik eens zoeken, als dat de oplossing is zou het wel erg makkelijk zijn...

Verwijderd

waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :P

ennuh ik heb het idee dat we hetzelfde muis hebben?

M-BJ69 staat op de onderkant van de muis

http://www.xitech.ru/popup_photo.asp?pid=5018

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 23:09 ]

• kjeldsanders
nee, ik heb een andere muis, hij is gewoon wit aan de bovenkant. het is wel een oem-muis geloof ik. Ik ben er net achtergekomen dat het verloopstukje dat ik nodig heb in Nederland ligt, en ik ben nu ik Leipzig... Nou ja dat haal ik dan volgende keer wel op als ik weer in nl ben.

bedankt voor de hulp. Ik hou het topic nog even in de gaten, misschien heeft iemand nog een geniaal ander idee ofzo...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Tomaat schreef op 29 november 2003 @ 22:13:
[...]

Hij heeft een default install van Fedora..dus die heeft support voor USB muizen..
Maar het werkt toch niet, dus is er wel degelijk wat niet helemaal goed. Geen rede dus om mijn raad in de wind te slaan d8 ik zo!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

kjeldsanders schreef op 29 november 2003 @ 23:36:
nee, ik heb een andere muis, hij is gewoon wit aan de bovenkant. het is wel een oem-muis geloof ik. Ik ben er net achtergekomen dat het verloopstukje dat ik nodig heb in Nederland ligt, en ik ben nu ik Leipzig... Nou ja dat haal ik dan volgende keer wel op als ik weer in nl ben.

bedankt voor de hulp. Ik hou het topic nog even in de gaten, misschien heeft iemand nog een geniaal ander idee ofzo...
die muis van mij is ook in het wit te krijgen, ik koos de zwarte.... en nog 1 ding wat ik niet gevraagd hebt, wat is een fedora core 1? een versie van linux?

Verwijderd

Ik heb exact de zelfde Logitech muis (Logitech Wheel Mouse Optical) en die werkt perfect zowel onder RH9 als onder Fedore Core.

Bij de installatie zag ie em als een normale 3-button PS/2 muis (ik gebruik de USB-> PS2 adapter om meer USB poorten over te houden).
Op m'n notebook gebruik ik em wel in USB mode en ook dat werkt prima.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 02:12 ]

Verwijderd

exact dezelfde muis als wie? en wat is fedora nu? en rh9?

Verwijderd

@ MrDude:

De zelfde muis als de TS.

RH9 = RedHat 9

Fedora = Is zo veel info over. Inclusief hier op het Forum. Dus geen zin om het uit te leggen :/

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 02:20 ]

Verwijderd

:X ( al op google gekeken VOOR ik die vraag stelde, ben al op fedora nogwatte com geweest en de naam redhat heb ik daar idd een paar keren gezien maar ik bracht het niet in verband met rh9 maar alles is in engels en lekker duidelijk wat daar staat. ma goe, dannie he?!?

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 21:10
Ik heb ook problemen met usb in zowat elke linux distro die ik hier installeer, als ik plug and play OS in de bios uit schakel werkt het wel :)

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
ik heb zelf een logitech mx500 usb optische wheelmouse onder fedora en die werkt prima.
staat er in onder:
> generic
|-> wheel mouse(USB)

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Pagina: 1