Toon posts:

Mobo of geheugen naar de maan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij misschien vertellen wat ik verkeerd heb gedaan???

Ik heb een MSI 845 Ultra mobo, (net 2 weken nieuw) en ben vandaag op de hcc wat extra geheugen gekocht. 512 ddr 333mhz PC2700. In de compu zat reeds een 512 ddr 400Mhz. Ding ernaast geprikt en comp opgestart. Comp ging aan maar begon te stinken (iets van kortsluiting dus). Meteen uitgezet en nieuwe chip eruit gehaald. Gewoon proberen op te starten, maar niks deed het meer.

Achter de computer begonnen 3 van de 4 indicatorlampjes rood te branden en 1 rood/groen te knipperen. Volgens het boekje betekent dit geheugen kapot.

Lijkt me stug dat ik ze allebei heb opgeblazen, want er niks aan die chips te zien.

Kan iemand mij hiermee helpen???

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 17:23

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Op welk aantal Mhz stond je Mobo ingestelt voor het geheugen??

Daar is het mijnsinziens fout gegaan...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. het kan zijn dat als je mem op 400 liep en je zet er 333 geheugen bij dat het latje mem dit neit leuk vind (weet niet in hoeverre dit kan doorfikken of niet).
2. dat je weer nieuw geheugen erin hebt gezet is *excuseer mijn woorden* uitermate stom.
Zeker als je neit eerst controlleert of je mobo nog in orde is en of er brandplekken zijn (en bij kortsluiting kun je ervanuit gaan dat er allicht iets kapot is).

ik denk dat de sloten op je mobo ook wel een oplawaai hebben gekregen en dat die derhalve ook niet meer goed werken.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als er iets zodanig is doorgebrand dat het begint te stinken moet dat aan het desbetreffende onderdeel te zien zijn. Ga dus op zoek naar een onderdeel dat zichtbaar gefrituurd is. Kan uiteraard ook in de voeding zitten, die je open zult moeten maken als je nergens anders brandsporen ziet. Pas als je weet wat er precies is doorgefikt kun je verdere conclusies trekken.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:01
Controleer bij de fabrikant of je mobo beide soorten geheugen ondersteund, en ook in die combinatie. Je zou verwachten dat het niet uitmaakt als 1 van de reepjes sneller is dan de ander, zelf ook vaak genoeg geheugen gemengd, zou dus eerder de oorzaak zoeken in het 333MHz geheugenreepje. Die kun je waarschijnlijk afschrijven. Andere onderdelen behalve moederboard in een andere PC testen en hopen dat het daar bij blijft :)
koraks schreef op 29 november 2003 @ 23:58:
Als er iets zodanig is doorgebrand dat het begint te stinken moet dat aan het desbetreffende onderdeel te zien zijn. Ga dus op zoek naar een onderdeel dat zichtbaar gefrituurd is. Kan uiteraard ook in de voeding zitten, die je open zult moeten maken als je nergens anders brandsporen ziet. Pas als je weet wat er precies is doorgefikt kun je verdere conclusies trekken.
offtopic:
hoe kom je hierbij? :?

Ik kan mijn hardware met gemak zo om zeep helpen dat er met het blote oog niets aan te zien is, maar het verder absoluut onbruikbaar wordt en lekker gaat stinken. Een rookwolk betekend echt niet direct grote zwarte plekken. Probeer voor de grap eens een PCI kaart uit een werkende PC te trekken bijvoorbeeld: berg rook en stank, maar hooguit wat halfonzichtbare aanslag binnenin het slot. En om een noob aan te raden z'n voeding open te maken... Dat doe je toch niet? Die waarschuwingslabels zitten er niet voor niets, als je niet weet wat je doet -> don't fuck with it! :X

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]