Ik heb vandaag een complete computer gekocht op de beurs. Ik heb de onderdelen los gekocht, maar nu heb ik een probleem. Ik heb een Asus A7V8X-X moederbord gekocht en dit is ook de eerste keer dat ik zelf de onderdelen inbouw. Ik heb de handleiding gelezen van Asus zelf maar ik snap daar niet echt veel van. Ik weet niet wat grnd enzo is, maar ik wil weten waar de kabeltjes van de opstart reset, hdd, usb enzo moeten. Die kleine kabeltjes. Ik heb op internet gezocht naar foto's zodat ik kan zien waar alles moet, maar ik heb niks gevonden. Is er iemand die mij kan helpen?
de kabeltjes moeten gewoon waar in de handleiding staat waar ze moeten zitten.
duidelijker uitleggen waar die dingen moeten kan gewoon niet.
gewoon hoofdstuk 1.12 van de handleiding doorlezen.
desnoods pak je een oude pc die je openschroeft om ongeveer te zien hoe het moet.
duidelijker uitleggen waar die dingen moeten kan gewoon niet.
gewoon hoofdstuk 1.12 van de handleiding doorlezen.
desnoods pak je een oude pc die je openschroeft om ongeveer te zien hoe het moet.
[ Voor 33% gewijzigd door job op 29-11-2003 20:55 ]
Asus he... in de doos hoort een plaatje te zitten waar het allemaal in moet en waar alles voor is.
BTW, op de stekkerjes horen dingen als GRND enzo te staat..is standaard :-)
BTW, op de stekkerjes horen dingen als GRND enzo te staat..is standaard :-)
There is no place like ::1
Op de stekkertjes staat al waar ze voor zijn en op het moederbord staat bij de pinnen waar ze voor zijn. Het enige wat je fout zou kunnen doen is het verkeerd aansluiten van de ledjes waardoor deze zouden werken, draai ze daarna om en de leds werken weer.
Verwijderd
Is grnd niet ground? De aarding?
Nouwja, toch in de doos moet er een mooi plaatje zitten hoor
Nouwja, toch in de doos moet er een mooi plaatje zitten hoor
Succes ermee, maar ik vind het geen slimme actie van je.
GRND staat, zoals al eerder opgemerkt, voor 'ground', in het Nederlands bekend als 'aarde'.
Als er geen duidelijk plaatje bij de handleiding zit hoop ik voor jou dat je de naam (en het standnummer) van de verkoper genoteerd hebt.
GRND staat, zoals al eerder opgemerkt, voor 'ground', in het Nederlands bekend als 'aarde'.
Als er geen duidelijk plaatje bij de handleiding zit hoop ik voor jou dat je de naam (en het standnummer) van de verkoper genoteerd hebt.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
ja op de stekkertjes staan er wel ground enzo maar et staat dat ik de IDELED+ en - nodig heb en PLED + en - van HDD LED en RESET weet ik al waar die moeten, maar deze allemaal niet:
1D+
1D-
2D+
2D-
1GROUND
2GROUND
M/B SW
1D+
1D-
2D+
2D-
1GROUND
2GROUND
M/B SW
kijk nou eens in de handeiding.......!!!!!
je hebt 2 rijen pinnetjes
dan moet je het bijvoorbeeld zo aansluiten:
code:
1
2
| .......... .......... |
code:
overdwars dus
1
2
3
| _ ....| |.. ....|_|.. |
[ Voor 7% gewijzigd door job op 29-11-2003 21:03 ]
ik vind de handleidingen van MSI en ASUS erg goed.
op die erg kleine kabeltjes staan namen en bij de pins op het moerbord staan ook deze namen dus het is gewoon de goede stekker in goede pin zetten.
en de rest staat erg goed in de handleiding beschreven met tekeningen.
let wel op dat in de tekeningen in de handleiding misschien het moederbord anders ligt dan dat jij hem voor je hebt liggen (veel mensen vinden daarom de tekeningen raar)
ik vind de bovenkant iets anders dan het volgens de tekeningen is bv.
op die erg kleine kabeltjes staan namen en bij de pins op het moerbord staan ook deze namen dus het is gewoon de goede stekker in goede pin zetten.
en de rest staat erg goed in de handleiding beschreven met tekeningen.
let wel op dat in de tekeningen in de handleiding misschien het moederbord anders ligt dan dat jij hem voor je hebt liggen (veel mensen vinden daarom de tekeningen raar)
ik vind de bovenkant iets anders dan het volgens de tekeningen is bv.
GRND = ground = aarde = het zwarte kabeltje.
dan weet je zeker dat je em niet verkeerd om doet
dan weet je zeker dat je em niet verkeerd om doet
Verwijderd
Even gezocht op google met de trefwoorden manual A7V8-X en je kunt op de site van ASUS de handleiding downloaden.
Je krijgt te zien waar precies alle snoertjes in moeten, niet alleen geschreven tekst maar ook met plaatjes.
"een kind kan de pc doen"
Je krijgt te zien waar precies alle snoertjes in moeten, niet alleen geschreven tekst maar ook met plaatjes.
"een kind kan de pc doen"
Verwijderd
Sorry, maar het lijkt me ook wel een beetje tricky wat je hebt gedaan.
Het is erg lastig om een computer zelf te bouwen als je er geen ervaring mee
hebt. Mijn advies: zoek iemand die er verstand van heeft en die samen met jou
het systeem kan opbouwen.
Succes.
Het is erg lastig om een computer zelf te bouwen als je er geen ervaring mee
hebt. Mijn advies: zoek iemand die er verstand van heeft en die samen met jou
het systeem kan opbouwen.
Succes.
Ja dat wist ik wel majah waarschijnlijk heb ik het handleiding niet goed gelezen. Ik ga nog een keer goed kijken en als het dan niet lukt dan zie ik wel wat ik doedamster schreef op 29 november 2003 @ 21:01:
code:
1 2 .......... ..........
dan moet je heb bijvoorbeeld zo aansluiten:
code:
1 2 ....|.|.. ....|.|..
EDIT: Bedankt allemaal als het niet lukt breng ik um wel naar Paradigit ofzo.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 21:04 ]
Behalve voor de pc-speaker want die gaat horizontaal.damster schreef op 29 november 2003 @ 21:01:
code:
1 2 .......... ..........
code:overdwars dus
1 2 3 _ ....| |.. ....|_|..
Handleiding niet goed gelezen en dan al wel vragen stellen op GOT???Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 21:03:
[...]
Ja dat wist ik wel majah waarschijnlijk heb ik het handleiding niet goed gelezen.
Jij durft....
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
oke, oke.bazs2000 schreef op 29 november 2003 @ 21:06:
[...]
Behalve voor de pc-speaker want die gaat horizontaal.
niet zo mierenneuken
[ Voor 72% gewijzigd door job op 29-11-2003 21:08 ]
Het is al gezegd, maar ik snap niet waar je aan begint alleen. Vraag er iemand bij die er verstand van hebt, dan leer je het gelijk.
En een klein tipje:
Let effe op dat er geen plugjes in de achterkant van de kast zitten die je niet gebruikt met het vastzetten van je mainbord. Want dan heb je kans dat die een soldeerpunt raakt van je mainbord, en dan is het weg mainbord. Je zal niet de eerste zijn
En een klein tipje:
Let effe op dat er geen plugjes in de achterkant van de kast zitten die je niet gebruikt met het vastzetten van je mainbord. Want dan heb je kans dat die een soldeerpunt raakt van je mainbord, en dan is het weg mainbord. Je zal niet de eerste zijn
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Op FokForum (jaja
) staat voor een beginner een redelijk goeie guide, met plaatjes, hoe je zelf een PC kan bouwen: FAQ - PC bouwen
dit zijn dus de stekkers voor de front USB.
van links naar rechts, VCC, -D, +D, ground
en dus de onderste rij, VCC2, -D2, +D2 , ground2
code:
1
2
| . . . . . . . . . |
van links naar rechts, VCC, -D, +D, ground
en dus de onderste rij, VCC2, -D2, +D2 , ground2
[ Voor 17% gewijzigd door Teddy op 29-11-2003 21:23 ]
lol:D Ik had heel veel fouten gemaakt zie ik
. Ik had al die dingen horizontaal
En ik had die usb dingen niet goed. Ojah bedankt voor die faq!!
Nah, alle replies plus de manual moeten nu wel genoeg zijn lijkt me 
Punt is dat deze vraag toch tamelijk basic is; het heet hier niet voor niets Gathering of Tweakers. Je zou ook nog eens op beginnersweb.nl kunnen kijken en natuurlijk hebben we onze eigen PC bouwvak: Technische PMG FAQ: Hoe bouw ik een PC?
Succes
Punt is dat deze vraag toch tamelijk basic is; het heet hier niet voor niets Gathering of Tweakers. Je zou ook nog eens op beginnersweb.nl kunnen kijken en natuurlijk hebben we onze eigen PC bouwvak: Technische PMG FAQ: Hoe bouw ik een PC?
Succes
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()