[TV] randen aan zijkant beeld.

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
De titel is misschien niet echt 100% duidelijk maar meer kan ik er niet van maken. Het gaat om een gewone 4:3 TV van 51cm (merk Samsung. Ik zal een klein schetsje geven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 ---------------------------------------
| |                                          |
|/                                           |
|                                            |
|\                                           |
----------------------------------------

Zoals je kunt zien heb ik dus links onder/boven last van dit verschijnsel. Die kleine stukjes zijn dus gewoon zwart kromgetrokken want normaal moet het beeld gewoon vol zijn. Ik heb dit overigens als ik via mijn gamecube speel en als ik DVD's en TV kijk is de linkeronderkant altijd iets kromgetrokken.

Maar beneden hebben wij een Sony en daar is alles 100% perfect. Niks geen missende kantjes etc. Ook nog een andere (Philips) tv doet het perfect.

Kan dit gewoon voorkomen of is dit niet echt normaal? Heb de TV net 2 maanden.

btw: sorry voor de onduidelijke schets maar ik kan momenteel even geen foto's maken.

[ Voor 11% gewijzigd door schnumi op 29-11-2003 20:50 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:09

Yucko

One clown to rule them all !

Ik heb hier ook een Samsung Tv staan (55cm), en ik zie een soortgelijke krempel op mijn scherm als ik gebruik maak van bv. de TV-out op mijn pc's. Maar dan wel aan de rechterkant.

Ik kan het niet echt verklaren. Maar ach, na een tijdje zie je het niet meer.

Het is bij mij btw niet zo erg (lees: qua verhouding zoals door jou getekend). Tis nog geen cm verschil

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
JaJoah schreef op 29 november 2003 @ 20:56:
Ik heb hier ook een Samsung Tv staan (55cm), en ik zie een soortgelijke krempel op mijn scherm als ik gebruik maak van bv. de TV-out op mijn pc's. Maar dan wel aan de rechterkant.

Ik kan het niet echt verklaren. Maar ach, na een tijdje zie je het niet meer.

Het is bij mij btw niet zo erg (lees: qua verhouding zoals door jou getekend). Tis nog geen cm verschil
Mmm bij mij is het dus wel iets meer als dat. Welk type heb jij als ik het vragen mag?

Maar zou ik hiermee weer terug naar de winkel kunnen om garantie te eisen? Of zal dat niks helpen en krijg je gewoon weer dezelfde tv met waarschijnlijk hetzelfde probleem?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

schnumi schreef op 29 november 2003 @ 21:03:
[...]

Mmm bij mij is het dus wel iets meer als dat. Welk type heb jij als ik het vragen mag?

Maar zou ik hiermee weer terug naar de winkel kunnen om garantie te eisen? Of zal dat niks helpen en krijg je gewoon weer dezelfde tv met waarschijnlijk hetzelfde probleem?
Hmmz jullie moeten es tv-tool downloaden die zorgt er mestaal voor dat je full screen en beter beeld krijgt ;)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 22:07:
[...]

Hmmz jullie moeten es tv-tool downloaden die zorgt er mestaal voor dat je full screen en beter beeld krijgt ;)
Euhh ik heb geen problemen met TV-out want dat gebruik ik helemaal niet. :P

Het gaat gewoon om normaal TV beeld waar dit probleem zich voordoet.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:37

job

Bij gewoon tv kijken heb je dit probleem?? dat is niet zo mooi

ik zou zeggen sluit de tv eens aan op een ander aansluitpunt.
zelfde probleem, dan gewoon dat ding terugbrengen naar de winkel.
tv is jonger dan 6 maand dus dan zou je direct een nieuwe mee moeten krijgen..

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:51
Is het constant, of enkel als je beelden hebt met een groot verschil in contrast?
Veel tv's hebben het in deze situatie.

Verwijderd

Ik had ooit een Philips TV-monitor die scheef trok. Reden beken luidsprekers te zijn die er te dicht bij stonden. Had vreemd genoeg géén last van kleurvlekken!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
Fire69 schreef op 29 november 2003 @ 22:45:
Is het constant, of enkel als je beelden hebt met een groot verschil in contrast?
Veel tv's hebben het in deze situatie.
Is constant. Word wel iets minder als je de helderheid hoger zet maar dan word het beeld gewoon totaal niet mooi meer.

Ander aansluitpunt ook al geprobeert maar dat hielp ook niet. Voor de rest ook geen boxen etc in de buurt.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:09

Yucko

One clown to rule them all !

Ik heb iig het type CX 5344-W (55" nonflat) van ong. 2 jaar oud.

Maar zoals ik al zei, alleen bij gebruik van tv-out zie je het wel eens.

TVTool is geen optie aangezien ik een Ati in mijn barebone (die dus in het tv-meubel staat) heb zitten ;)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Pagina: 1