Hoi,
Ik ben bezig om het frontpanel (van een Xenon XS) aan te sluiten op een asus A7N8X. In een eerdere topic heb ik gevonden:
MIC2 -> MIC IN
MICPWR -> MIC IN
AGND -> GND
+5VA -> niet (of GND)
Line out_R -> Rin
Line out_L -> Lin
BLINE_OUT_R -> Rout
BLINE_OUT_L -> Lout
NC -> niet
(bron: ASUS A7N8X frontpanel aansluiten....)
Nou, het werkt niet helemaal, dwz: koptelefoon doet het wel (op frontpanel en achterkant), maar de microfoon niet (wel op backpanel, maar niet op frontpanel). Ik heb geprobeerd om GND op +5VA aan te sluiten, maar het resultaat is dat als ik dat doe dat dan de speakers het niet doen (ook mic niet). Vervolgens heb ik GND geprobeerd op NC, maar dat maakt geen verschil. Toen heb ik de beide MIC IN met elkaar verwisseld, geen nut dus).
Hoe krijg ik mijn Mic werkent?
Nog een andere vraag: hoe sluit ik op desbetreffende mobo de twee usb van het frontpanel aan?
Deze ziet er als volgt uit:
USB +5V * * USB +5V
USB_P5- * * USB_P6-
USB_P5+ * * USB_P6+
GND * * GND
* NC
Nu Heb ik de volgende draden:
Zwart = GND1 en GND2
Rood = VCC1 en VCC2
Groen= DATA+1 en DATA+2
Geel = DATA-1 en DATA-2
(alle draden zijn dus in tweevoud, maar zijn in het printplaat op het frontpanel wel met elkaar verbonden). Wat hoort waar?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Ik ben bezig om het frontpanel (van een Xenon XS) aan te sluiten op een asus A7N8X. In een eerdere topic heb ik gevonden:
MIC2 -> MIC IN
MICPWR -> MIC IN
AGND -> GND
+5VA -> niet (of GND)
Line out_R -> Rin
Line out_L -> Lin
BLINE_OUT_R -> Rout
BLINE_OUT_L -> Lout
NC -> niet
(bron: ASUS A7N8X frontpanel aansluiten....)
Nou, het werkt niet helemaal, dwz: koptelefoon doet het wel (op frontpanel en achterkant), maar de microfoon niet (wel op backpanel, maar niet op frontpanel). Ik heb geprobeerd om GND op +5VA aan te sluiten, maar het resultaat is dat als ik dat doe dat dan de speakers het niet doen (ook mic niet). Vervolgens heb ik GND geprobeerd op NC, maar dat maakt geen verschil. Toen heb ik de beide MIC IN met elkaar verwisseld, geen nut dus).
Hoe krijg ik mijn Mic werkent?
Nog een andere vraag: hoe sluit ik op desbetreffende mobo de twee usb van het frontpanel aan?
Deze ziet er als volgt uit:
USB +5V * * USB +5V
USB_P5- * * USB_P6-
USB_P5+ * * USB_P6+
GND * * GND
* NC
Nu Heb ik de volgende draden:
Zwart = GND1 en GND2
Rood = VCC1 en VCC2
Groen= DATA+1 en DATA+2
Geel = DATA-1 en DATA-2
(alle draden zijn dus in tweevoud, maar zijn in het printplaat op het frontpanel wel met elkaar verbonden). Wat hoort waar?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.