[W2K3] Serv-U PASV port geen IP adres

Pagina: 1
Acties:

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:34
Heb net W2K3 actief als Domain Controller en wil Serv-U gebruiken als FTP server in PASV mode.

Op één of andere manier weigert serv-U z'n IP host adres te kopppelen aan de opgegeven PASV range. Maakt niet uit hoeveel of welke port range ik gebruik. Ik krijg iedere keer de boodschap:
SERVER IS NOT LISTENING ON IP : Trying to use non-existent IP address?

Dit zou duiden op het gebruiken van een verkeerd host-IP adres, maar da's niet het gevak.

Heeft iemand tips, deze ervaring ook met W2K3 en/of hoe heb je dit opgelost.

De Serv-U site kent de boodschap en zegt vrolijk gebruik een geldig adres of laat het host-adres blanco zodat Serv-U alle hostadressen van de PC kan gebruiken. In mijn geval is dat dus 127.0.0.1 en 192.168.1.4 (= Static IP van m;n W2K3 server).

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 16:28

MBV

Je hebt localhost dus al geprobeerd? Ik ga even kijken in mijn eigen config, misschien kan ik wat vinden. Ik had dat probleem ook, maar heb het ooit opgelost. Serv-u uitgezet toen ik erachter kwam dat ik toch niet vanaf school naar huis kon FTP-en :(

Edit: Ik heb het thuis geinstalleerd. Ik heb het volgende netwerk: 192.168.x.100 is mijn machine ip, 192.168.x.254 is het interne ip van mijn router, en 62.x is het externe ip van mijn router. Ik heb als ip voor het domein (domains->jouw domein->Domain IP Address) ingesteld op 192.168.x.100. Bij domains->jouw domein->Settings->Advanced->Allow passive...., use IP heb ik 62.x ingesteld.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik kwam erachter dat ik hem had gedeinstalleerd, ff opnieuw geinstalleerd, dus ik heb hem nog niet getest. Doet hij het niet, dan zal ik dit bericht voor de 2e keer wijzigen :)

Edit2: Ik krijg PASV zo gauw niet aan de praat. Als ik met SSH inlog op iemand anders zijn server, dan werkt het prima met pasv uit, maar pasv aan pikt hij niet, waarschijnlijk door de router. Geen zin om alle poorten te routeren naar mijn laptop, zal de rest niet leuk vinden :) In theorie moet hij werken als hij direct aan het internet hangt: PASV geeft dezelfde variabelen als een andere FTP server. Ik denk dat zo de instellingen dus goed zijn.

[ Voor 78% gewijzigd door MBV op 29-11-2003 20:34 ]

• PtrO
@MBV. Nope krijg het niet werkend. Heb dus precies hetzelfde gedaan als jij. Domain server adres op 192.168.1.4 gezet, PASV port range ingesteld en'het PASV-use-IP adres ingesteld op m'n externe IP adres 194.x.x.x

Overigens heb ik geen probleem wanneer ik W2K gebruik. Begint er op te lijken dat W2K3 het niet (in)pikt. Natuurlijk heb ik geen ICF Firewall oid draaien op die W2K3 doos.

P.s. om met een je router van buiten naar binnen te laten werken, moet je de ingestelde pasv-poort zodanig instellen op je router dat die verwijzen naar je (interne) IP adres waar je Serv-U FTP server draait.

thx

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 16:28

MBV

Kan je mij precies vertellen waar ik dat in moet stellen? Ik heb hem ingesteld met de algemene opties op 1100-1150, maar een linuxbak geeft met PASV toch mooi dit:
227 Entering Passive Mode (62,166,180,122,4,76)
Die poorten 1100-1150 heb ik doorgevoerd op mijn router, maar zoals je kan zien maakt hij daar geen gebruik van. Is er ergens anders een instelling die ik over het hoofd heb gezien?

• PtrO
Die 62,166,x,x is dus je externe IP adres (= dus 62.166.x.x) , die 4,76 is poort 1100(4*256+76). Op je router (waarachter je FTP server draait) moet je een forward instellen zodat de poort-range 1100-1150 (vanaf buiten/extern) wordt doorgestuurd naar het interne IP adres van je FTP-server.

Ik heb nu FF op Virtual-PC een geheel kale Windows 2003 server geïnstalleerd. Heb helaas nog steeds het probleem dat m'n PASV poorten (vanuit Serv-U) niet worden opgengezet op de W2K3 machine. Het ligt dus iig niet aan alle toeters en bellen van m'n (w2K3) DomainServer.

Heb jij/iemand die Serv-U FTP server wel goed draaien met actieve PASV poorten op je W2K3 machine ?

[ Voor 4% gewijzigd door PtrO op 29-11-2003 23:22 ]

• PtrO
Ben in contact gekomen met de Serv-U developer. Mijn probleem schijnt bekend te zijn en wordt in een volgende release opgelost. Zijn momenteel bezig met Beta-testen.
There is a bug in the current release (v4.1.0.3) that prevents the
use of a limited range of passive mode ports in Win2003. That has been
fixed in a beta version, therefore the beta is the better one to get for use on
Windows 2003.
Probleem is alleen dat ik niet bij de Beta versies kan komen en dez\e ook eik niet wil gebruiken. Zal dus voorlopig moeten wachten met een (volledige) W2K3 roll-out. W2K moet voorlopig maar even blijven meedoen.

[ Voor 2% gewijzigd door PtrO op 30-11-2003 00:37 . Reden: Perssonsnaam weggehaald. ]

• PtrO
Beta versie Serv-U FTP Server v4.2 beta (4.1.0.9) te pakken gekregen, vond hem in de supermarkt die vannacht open was :)

Deze werkt perfect, alleen mag 'm maar lenen voor de komende 30 dagen. Nu nog even op zoek naar een charitatieve instelling die hier hypotheek op wil nemen.

Ingestelde PASV poorten worden nu keurig opengezet.

Pagina: 1