[XP] Drivemapping refreshen om de zoveel tijd

Pagina: 1
Acties:

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 20:04
Hoe kan ik ervoor zorgen dat regelmatig de drivemappings worden gerefreshed?

Situatie:

Ik ga via een andere pc internet op. Op de pc met modem aansluiting draait ftp-server bulletproof. BulletFTP gebruikt de drivemapping naar mijn pc om alles neer te zetten en vandaan te halen.

Probleem is er als de (hoofd-)pc eerder aangaat dan mijn pc. Op dat moment is de drivemapping disconnected. Zodra ik dan mijn computer aanzet blijft hij disconnected. En als ik dan op mijn FTP-server wil krijgt ik de melding "Can't login, invalid home directory". Dan moet ik op de hoofd-pc 1x klikken op de drivemap en dan zoekt ie opnieuw en vindt hij mijn pc gewoon, en werkt het weer.

De vraag: Kan ik iets instellen waardoor hij regelmatig de drivemapping refreshed, waardoor ik niet iedere keer zelf moet klikken op de drivemapping.

Hopelijk heb ik vraag duidelijk genoeg beschreven...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou - heel ranzig - een scheduled task kunnen maken die je mappings netjes legt ?

• Wolf3D
En hoe werkt dat precies?

Als ik een nieuwe schedule task wil aanmaken krijg ik een vrij lange lijst met programma's. Zit daar iets tussen wat alles refreshed ofzo? En gebeurd dit ook op de achtergrond, zodat je er niets van ziet/merkt?

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 15:09
scriptje schrijven die dit doet (met net use commando) en vervolgens dit script scheduled uit laten voeren.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

C:\Documents and Settings\Spider.007>net use /?
De syntaxis van deze opdracht is:

NET USE [apparaatnaam| *] [\\computernaam\sharenaam[\volume] [wachtwoord | *]]
[/USER:[domeinnaam\]gebruikersnaam]
[/USER:[domeinnaam met punten\]gebruikersnaam]
[/USER:[gebruikersnaam@domeinnaam met punten]
[[/DELETE] | [/PERSISTENT:{YES | NO}]]

NET USE {apparaatnaam | *} [wachtwoord | *] /HOME

NET USE [/PERSISTENT:{YES | NO}]
Dus
net use /D m:
net use m: \\pc\mapping
Zou de Persistent flag hier nog enige verbetering in aan kunnen brengen btw? (zodat de verbinding in het geheel niet verbroken wordt?)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Niet online

elevator

Nee, de persistent optie zorgt ervoor dat als je uitlogt dat je bij de volgende aanlog, automatisch drives opnieuw aanmaakt - je weet dat irritante 'Restoring connection...' tijdens aanloggen :)

• Wolf3D
Bedankt voor het script! Ben alleen bang dat het niet gaat werken als ik het via de "delete en opnieuw aanmaak"-manier doe.

Dit zou betekenen dat ik dan om de zoveel tijd mijn netwerkverbinding heel ff kwijt ben en het vervolgens weer doet. BulletProof zal dit niet leuk vinden denk ik...

Hij zou de delete eigenlijk alleen moeten uitvoeren als de mapping disconnected is.
Dus net zolang uitvoeren totdat drivemapping goed geconnect is, en dan stoppen.

Maar das niet mogelijk lijkt me....

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je bulletproof niet gewoon een UNC pad opgeven als ftproot? dus \\server\mapping :?

Ook kun je proberen om op de server waar de mapping naartoe point de autodisconnect uit te schakelen:
code:
1
net config server /autodisconnect:-1

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Niet online

elevator

Naast dat je Spider.007's oplossing kan proberen zou je zijn 1e script ook zo kunnen aanpassen dat je eerst controleert ofdat de share benaderbaar is.

Denk bv. aan als jij op M:\ altijd een file hebt staan die heet 'ikbesta.txt' dan zou je met:
code:
1
 if exist m:\ikbesta.txt @echo ik besta

alleen die delete kunnen doen als de file niet bestaat :)

• Wolf3D
Het rechtstreekse netwerk pad naar \\mijn pc\blabla heeft het probleem idd opgelost !! Had niet verwacht dat het zo simpel op te lossen was 8)7 !
Thanx !
Pagina: 1