3com NIC = prutskaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 10:26

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Ik heb een 3c900-b netwerkkaart (van Chello)in mijn "server" hangen. Hij doet het prima onder Windows 98 SE en via ICS heeft het hele huis internet toegang. Ik wilde er Windows 2000 professional opzetten (dual boot) maar op de een of andere reden is die kaart niet aan de praat te krijgen.

Ik heb echt al van alles geprobeerd.
Nieuwe drivers, IRQ settings, BIOS instellingen, oude NT drivers, wIN98 drivers, maar steeds maar "This device is'nt using any resources because it has a problem.."

Na zoveel testen zou je bijna zeggen dat die kaart kaduuk is, maar hij doet het dus prima onder Win 98 SE |:(

Ik ben over het algemeen niet geneigd om 3Com producten zo snel af te zeiken, maar ik ben hier echt ontevreden over! :(

Wie weet waar dit aan kan liggen?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Emmm komt me bekend voor. Ik heb ook chello kabel internet. Nu had ik onlangs een nieuw systeem gekocht en deze kaart erin gestopt. Ging om een abit kt7-raid met athlon 900 en asus v7700. Als ik de kaart erin stop wordt mijn systeem onstabiel :( Conclusie: deze 3com kaart = k*t

• The outer limits
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

:?
Ik heb ook de chello 3com kaart en win2k prof.
Ik heb helemaal geen enkel probleem ondervonden.
Zodra ik in windows kon komen had hij de netwerkkaart al gedetecteerd en kon ik i'netten.
Ik denkd at het probleem bij jou ligt. Misschien even bellen naar chello voor een nieuwe kaart en ondertussen de kabelaansluiting in een ander netwerkkaartje stoppen.

Akita

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Probeer trouwens is een andere pci slot. Misschien helpt dat.

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13

Johnny E

Dôh !!

(jarig!)
Zelf werk ik ook met de 900-B (ook Chello) en Win2k in een Abit BX6-r2 en bij mij werkt ie perfect (bios versie UH). Wellicht is je bios niet volledig ACPI compliant en wordt je NIC daarom niet goed herkent.

Flash je bios met een nieuwere versie en doe daarna een reinstall van W2K. Je kan ook proberen om ACPI in W2K uit te zetten door ACPI compliant pc te veranderen in Standard PC (in je bios PNP OS uitschakelen en ACPI uitschakelen) Probeer ook een ander PCI slot.

Ciao

Specs!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 18:21
Ook ik had problemen met de 3c900 kaart, maar dan wel op NT4 server. De kaart werkt perfect in Win98, maar zo snel ik hem wilde gebruiken in WinNT werd het zo instabiel als wat. Ik weet natuurlijk niet 100% zeker dat het alleen aan de nic lag, maar het droeg in ieder geval niet bij om het systeem stabiel te houden.

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Hmm er zijn dus meer problemen...

Ik heb naast Win98 SE namelijk Windows NT Server 4.0, Win2K Professional, Win2K Advanced Server en Windows Whistler Professional Build 2296 geprobeerd, maar allemaal hadden ze hetzelfde probleem. |:( :? |:(
En dus alleen draaien onder Win98 SE.

Zou het iets te maken hebben met het releasen van het IP adres ? (Dat ZAL toch niet he...:'( )

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13

Johnny E

Dôh !!

(jarig!)
Nog een tip: eerst windows (maakt niet uit welke versie) installen, daarna de NIC.

Nogmaals probeer ook eens een ander PCI slot

Specs!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

doe 900 kaartjes zijn ook extreem ruk. je kunt beter voor de 905 gaan.

ook de 595 hadden veel problemen met bepaalde switches enz

Click hier niet

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Alle PCI sloten gehad (vandaar dat ik het om 2 redenen een vuile hoerekaart vindt)
En een keer al alle devices behalve videokaart en HD laten zitten en toen alles toegevoed, nog steeds hetzelfde gezeik |:(

Snappie de frustratie!??

Verwijderd

Als je niet geneigd ben 3com kaartjes af te zeiken, kap er dan mee! :)
Echt, zo slecht zijn ze niet. Ze behoren zelfs tot de besten! Samen met de Intel kaartjes.
Ik heb tientallen van deze kaartjes geinstalleerd op verschillende systemen. Win98, WinNT, Win2000 etc.
Okay ik geef toe op sommige systemen is hij lastiger aan de praat te krijgen dan op anderen.

Maarja, je ken tweaken of je ken het niet >:)

Misschien biedt een mailtje naar de supportdesk van 3com uitkomst.

Verwijderd

Ik had 'tzelfde prob (we zijn niet de enigen trouwens). Onder 95/98/SE no probs maar onde ME en W2K werkte 't gewoon niet. ALLES geprobeerd. Toen maar ff een RealTek kaartje van een geeltje gekocht. Sindsdien geen problemen. 't Ligt dus wel degelijk aan de 3com kaartjes maar wat 't probleem nou eigenlijk precies is weet niemend geloof ik.

Verwijderd

'k Heb ook een 3com van chello, maar deze draait bij mij ook zonder problemen met W2K. Werd gelijk herkend en geinstalleerd met standaard drivers. Wel ff voor de zekerheid de nieuwste drivers gedowned en installed. Heb je zelf ook de nieuwste drivers?

• Paulum
  • Laatst online: 09-06 12:25
Voor win2k gebruikers: mijn ervaring met netwerkkaarten met win2k is goed, TOTDAT je service pack 1 erop gooit.
Niet doen dus.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Op vrijdag 08 december 2000 10:28 schreef jbr666 het volgende:
Ik heb een 3c900-b netwerkkaart (van Chello)in mijn "server" hangen. Hij doet het prima onder Windows 98 SE en via ICS heeft het hele huis internet toegang. Ik wilde er Windows 2000 professional opzetten (dual boot) maar op de een of andere reden is die kaart niet aan de praat te krijgen.

Ik heb echt al van alles geprobeerd.
Nieuwe drivers, IRQ settings, BIOS instellingen, oude NT drivers, wIN98 drivers, maar steeds maar "This device is'nt using any resources because it has a problem.."

Na zoveel testen zou je bijna zeggen dat die kaart kaduuk is, maar hij doet het dus prima onder Win 98 SE |:(
Laat ik nu (2001 inmiddels) met pssies hetzelfde probleem zitten. Ook ik heb van Chello een 3Com netwerkkaart ge"kregen", een 509b ISA, en bij een schone Win2000 installatie deed hij het altijd meteen. Inmiddels heb ik niet alleen ServicePack 1 geïnstalleerd, maar ook SP 2 !!

Nu wilde ik gister eens een 3Com 595 PCI-kaart proberen, dus de ISA eruit gegooid (ook de driver) en de PCI erin gestoken, omdat ik niet het risico wilde lopen dat ze elkaar gingen dwarsbomen. Helaas kon hij de PCI-kaart niet vinden. Nah okay, dan de ISA er weer ff in doen en op Tweakers eens zoeken wat 'r met die PCI-kaart a.d.h. is.
Maar wat schetst mijn verbazing?! Hij zeurt om een driver, want hij kan 'm zelf schijnbaar niet meer vinden!! :? :(
En dat terwijl ik alweer ruim 1,5 jaar met die kaart onder Win2000 heb gedraait!!

Zoals je ziet draait ie onder Win98 (dual boot) gewoon prima! ... en ik kan me nu mooi ff afreageren >:)

Helaas hebbik tot op dit moment nog steeds géén idee wat ik kan doen om 't op te lossen, want om én SP1 én SP2 eraf te knikkeren, komt op't zelfde neer als een Format d: :(
(.. en dan beweerde ik eergisteren nog keihard hoe heerlijk mijn systeempie wel liep .. VAUDT!!) :'(

HELLUP!!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Ik heb @home en zo al 2 3Com kaarten kapot gehad. Waarschijnlijk kopen zij grote buggie partijen in.

Mooie van 3Com is dat deze kaart 7 jaar garantie heeft en dat je geen RMA procedure voor een NIC hoeft te volgen bij 3Com. Download een formulier op hun website, vul het in, verpak de kaart plat zodat hij door de brievenbus kan (verzendkosten dan 3,40) en stuur de kaart naar Schiphol-Rijk. Binnen 4 weken krijg je dan een expresspakketje uit Dublin via DHL met een nieuwe kaart.

Problem solved....
Pagina: 1