proxyserver voor 1 pc

Pagina: 1
Acties:

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Probleem: meerdere pc's in netwerk (wired/wireles) en maken verbinding naar het internet via een router-gateway, echter eentje moet de mogelijkheid hebben om sites te bannen en op voorhand te blokken op allerhande informatie die nog niet voor kleinere kinderen bedoeld is. Dit is puur voor die pc bedoelt en niet voor de rest. De oplossing moet dus draaien op die ene pc en moet geen invloed hebben op de rest van het netwerk.

Waar is dit mee mogelijk, ik heb gezocht maar krijg hier toch niet een duidelijk antwoord uit. Ik dacht wel aan een proxyserver op de betreffende pc maar heeft dit dan invloed op de rest.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee, een proxy is een soort "middle man" als je die andere pc's daar niet op insteld gebruiken ze hem ook niet

Iperf

Verwijderd

Als je niet wilt dat kinderen op bepaalde sites komen zijn daar genoeg programmas voor, kan MS internet explorer dat zelf niet?(al gok ik dat ie dan vast niet goed werkt)
Verder kan een firewall zoals Zonealarm dat ook//
Nadeel is wel dat je dat dan allemaal moet instellen per pc, maar een gateway opzetten met proxyserver tussen je modem en router is denk een hoop meer werk.

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
fish schreef op 29 november 2003 @ 23:00:
nee, een proxy is een soort "middle man" als je die andere pc's daar niet op insteld gebruiken ze hem ook niet
Is die middle man dan ook op 1 pc te gebruiken of moet het altijd via een andere pc die verbinding heeft met het internet? Ik zocht naar iets wat op 1 pc de internet verbinding monitored, en alle internetverkeer naar die pc (dus na de netwerkkaart)loopt daar "doorheen".

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jij stelt zelf de explorer in om contact te zoeken met een proxy op een bepaalde pc.
Als je een proxy op die pc zelf wilt draaien laat je hem gewoon contact met zichzelf zoeken op de poort waar die proxy draaid. is simpel.

toch zou ik hier http://www.google.nl/sear...ny&as_dt=i&as_sitesearch= even kijken.

ik denk dat het makkelijker is en beter aansluit op wat jij wilt

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 30-11-2003 13:20 ]

Iperf