Verse install voor gebruik SATA?

Pagina: 1
Acties:

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-02 09:28
Heb zojuist op de hcc ook een maxtor 120 GB SATA aangeschaf, thuis erin gebouwd, sata connector (pri) aangesloten en gecheckt of jumper op enabled staat, driver 3112 geinstalleerd en gereboot. Schijf wordt niet gezien.

Naast deze schijf heb ik gewoon een ide 120 GB ATA133 Maxtor draaien.

Moet ik nu windows opnieuw installeren om de satahdd te laten herkennen?

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

niet gezien in de bios of in windows (welke versie)?
geef even wat meer info.

eerst kijken dan zeiken

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
In het boekje van het asus P4P800 moedeerbord staat dat je SP1 voor XP nodig hebt om S-ATA goed te gebruiken..
Misschien dat je die ff moet installeren..

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Verwijderd

vaak moet je de hd eerst effe formateren :) bijv effe met je windows xp cd, setup starten en na format setup verlaten. :)

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-03 22:05
Even een beetje offtopic

Ik heb vorige week ook een Maxtor 120 gb sata 8mb aangeschaft. Deze verving mijn vorig wd800jb.

Maar nu hoor ik echt elke keer geratel en geschraap van die schijf afkomen. The SMART zegt dattie in top conditie is, maar ik vertrouw het voor geen meter. Het is trouwens ook nog heel irritant omdat de schijf bij rustig muziek gewoon boven mn cd van Christina Aguilera uitkomt :S.

Heeft de topic starter dit ook ? Zijn er nog meer mensen die dit hebben of niet hebben met dezelfde schijf ?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:55
formatteren kan ook in windows bij je disk management:

administrative tools > computer management > storage > disk management

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Tampie schreef op 29 november 2003 @ 19:12:
formatteren kan ook in windows bij je disk management:

administrative tools > computer management > storage > disk management
jeps kan ook :) zelf doe ik het altijd lekker met de cd :) werkt altijd goed en snel.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 19:15 ]

• Westerterp
Het probleem is dus dat de schijf ook niet te vinden is onder disk management. Ik draai idd XP. SP1 is ook geinstalleerd.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-03 22:05
Ik zou eerst even controleren of hij in de bios gevonden is, als je geen raid draait heb je sp1 niet nodig !

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-03 06:15
Staan je SATA poorten wel ge-enabled in het bios ??

Wat voor moederbord + Bios heb je. Had je overigens wel in je start post mogen vermelden.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Kijk ff naar SATA settings (native shit enzo), hij moet hem in je BIOS zien natuurlijk, dan volgt windows ook. Staat allemaal duidelijk in je moederbord boekje (heb nl zelf een 120gb SATA op de P4C800 Deluxe).

• Westerterp
Als aangegeven in mijn specs heb ik een a7n8x deluxe 2.0 bios 1007, maar volgens mij ben ik nergens in de bios iets over sata tegengekomen.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-03 06:15
Er moet zeker wel een SATA optie in de bios zitten.
Als je het niet ziet probeer dan het advanced bios menu. Ddat is meestal CTRL+F1

Wat je ook kan proberen is je moederbord flashen met de A7N8X Deluxe Uber Bios
Ik had eens ergens gelezen dat dat die SATA probleem moet oplossen

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• Westerterp
Nogal nutteloze links. Ik vermeld al dat ik de 3112 sataraid drivers heb en bios 1007. Info over mijn mobo vind ik ook in mijn manual en die vermeld hier ook niets over.

@sunturion, ga ik ff proberen

Heb gekeken, maar CTRL + F1 was geen optie. Heb uit vertwijfeling maar een andere SATA kabel gepakt en wat blijkt....

slotje.

tnx however

[ Voor 36% gewijzigd door Westerterp op 29-11-2003 22:12 ]

Pagina: 1