Toon posts:

Club-3D Radeon 9200 en Compaq Evo D510 SFF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een Club-3D kaart gekocht (Radeon 9200, AGP 8x, 128mb) en wou deze in mijn Compaq Evo D510 SFF doen. Ik krijg de kaart echter niet aan de praat. De volgende twee dingen doen zich voor:

- Of ik krijg een aantal piepjes die aangeven dat er een video fout is waarna de pc helemaal niets meer doet.

- Of ik laat de oude PCI videokaart erin zitten, samen met de nieuwe kaart. De pc start dan wel normaal op maar de nieuwe AGP kaart wordt gewoon niet gezien.

Ik heb vandaag mijn bios bijgewerkt met de laatste versie, maar dit helpt ook niet.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Oh ja, dat viel me nog op: Op de connector van de AGP kaart zitten 2 inkepingen, maar op de connector op het moederbord zit er maar 1 'nokje', terwijl dit ook gewoon een AGP slot is. De kaart past wel gewoon hoor, alleen zit er dan bij de tweede inkeping geen 'nokje'... lekker duidelijk, zeg :?

Connector
------|----------

Videokaart
------ ---- -----

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
Dat met die inkepingen heeft te maken met de snelheid van agp, je videokaart heeft een universele agp, terwijl je mobo enkel agp4 aankan. Dit mag op zich geen problemen geven. Wat ik zou doen is eens proberen met een andere agpkaart en eens zien wat dat geeft. Werkt dit wel, dan moet je terug met je videokaart. Werkt dit niet, dan heb je een probleem met je moederbord.
Stel in je bios eens in dat hij boot via de agpkaart. En zie eens wat dat geeft. Als dit niet werkt, weet ik ook niet wat het dan nog zou kunnen zijn.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

ik dacht dat dit een voltage issue was.
Als je kijkt naar bv een Radeon 9600, dan heeft ie ook maar 1 inkeping. dis zou t dus wel moeten doen op jou plank (heb dit toevallig eerder gezien bij n andere pc)

eerst kijken dan zeiken