Pendrive op USB: is dit nou USB2 snelheid?

Pagina: 1
Acties:

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 08:20
Hallo,

Ik heb op de HCC-beurs een Apacer USB2 pendrive(256 MB) gekocht. Ik heb hem op de USB poort van mijn moederbord(Gigabyte GA-8PE667 Ultra, met P4 2,4 GHZ, winxp prof) aangesloten en ben een beetje aan het testen met het kopieren van bestanden naar de pendrive. Ik doe dat met Totalcommander en die geeft de transfersnelheid aan: 683 KB /s. Ik weet niet of dit USB 2 snelheid is, maar op mijn laptop(een P3 500) met daarop alleen maar USB1 is de snelheid 380 kb/s. Dus ongeveer tweemaal zo langzaam. Ik dacht dat USB 2 40 maal sneller was dan USB 1, dus de snelheid valt tegen. Hoe kan ik zien of die USB-poort op mijn moederbord USB 2 is?

Verwijderd

Start - rechterknop Deze Computer - Eigenschappen - Hardware.

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-08 16:30
Je hebt drie snehieden in USB: 1.5 Mb/s ,12 Mb/s en 480 Mb/s. Die eerste in USB 1.1 en die laatste is de volledige snelheid van 2.0. Om die te bereiken moet je een hotfix of service pack 1 van Windows XP hebben geïnstalleerd en de drivers behorende bij je chipset.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Het kan ook zijn dat je de langzame USB2 variant hebt, ik heb begrepen dat er 2 soorten zijn met een groot verschil in snelheid.

Who is John Galt?

• Toad
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 18:23:
Start - rechterknop Deze Computer - Eigenschappen - Hardware.
Als ik dat doe dat vai krijg ik niet Deze Computer.

Als ik op mijn bureaublad Deze computer aanklik, rechtermuisknop, Eigenschappen, Hardware, apparaatbeheer, dan zie ik bij USB-controllers daar een negen regels staan met het woord USB erin. Een daarvan is USB 2.0 Root HUB, drie maal USB-hoofdhub eenmaal USB-apparaat voor massaopslag(=pendrive?), drie maal Intel(R) 82801/DBM USB Universal Host controller en nog wat en nog een maal Intel PCI USB enhanced host controller.

Wordt ik niet veel wijzer van.

Verwijderd

Je bent natuurlijk ook afhankelijk van de transfer snelheid van de pendrive zelf. Ik weet niet welk type je hebt, maar de Apacer ht202 heeft bijv. een leessnelheid van ca. 6000KB/sec. en een schrijfsnelheid van ca. 5500KB/sec.

Dus 480 Mb/s ga je niet halen.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

480 is wel MegaBits he ;)
en die 6000 is KiloBytes

• Toad
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 19:01:
Je bent natuurlijk ook afhankelijk van de transfer snelheid van de pendrive zelf. Ik weet niet welk type je hebt, maar de Apacer ht202 heeft bijv. een leessnelheid van ca. 6000KB/sec. en een schrijfsnelheid van ca. 5500KB/sec.

Dus 480 Mb/s ga je niet halen.
Type is Sl202 handy Steno. Dus de kans bestaat dat hij helemaal niet zo snel kan?
Ik had geen snelheid verwacht van 48 MB/s, maar die 680 KB is wel langzaam.
Pagina: 1