logitech webcam met microfoon

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98244

Topicstarter
Hoi hoi
even een newbe vraagje...
ik heb de laatste twee weken drie maal een logitech webcam met een ingebouwde microfoon geinstaleerd bij kennissen en nu komt het volgende probleem...
de webcams geven allemaal beeld echter geen audio.
ik heb de messenger audio wizzard al diverse keren uitgevoerd maar krijg geen audio verbinding wel beeld maar geen audio
in eigenschappen voor audio klopt alles en ook via geadvenceerd doet de microfoon het normaal
echter een msn gesprek met beeld en geluid werkt gewoon niet
op geen van de machines draaide de firewall van xp gewoon mee en ook na de disable werkt de microfoon niet
gaarne wat ideeen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09-2024

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

in msn moet je hem ook configureren,
heb je in windows onder het tabje Spraak je webcam geselecteerd (dit moet volgens mij in msn ook nog een keer ingesteld worden)

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja daar staat angegeven een logitech microfoon :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26447

Dat probleem heb ik hier ook, de webcam wordt door XP gewoon herkend en ook de drivers geladen, ik hoef dus niet met de Logitechsoftware te werken. Ik heb bij geluid en video gekeken en alles staat goed, zelfs de mixer staat goed en ik heb dus geluid, alleen met MSN 6.0 (dat ook goed staat) is er toch geen geluid bij de andere partij, wel beeld. Ik heb het idee dat het misschien aan de router die ik gebruik zou kunnen liggen, ik weet niet of jij ook een router gebruikt, misschien is dat de clou. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:42

Nakebod

Nope.

Audio en msn is echt een ramp, ik ken meer mensen waar het niet werkt dan dat het wel werkt.
Je moet, als je firewall en/of router gebruikt, bepaalde poort(en) openzetten, alleen welke dat was/waren, weet ik zo even niet.
En als dat al gedaan is, werkte het in sommige gevallen nog niet.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91123

Voor audio moet je gewoon Skype installeren. >:)

Werkt veel beter dan msn :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26447

Voor audio moet je gewoon Skype installeren. >:)

Werkt veel beter dan msn :r :r
TSja maar dat is een telefonie progje, wat vast niet in messenger wordt geintregeerd en ik neem aan dat het de bedoeling van die jongen is om alles via zijn messenger te laten werken, dus ook de audio. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91123

Anoniem: 26447 schreef op 01 december 2003 @ 10:47:
[...]

TSja maar dat is een telefonie progje, wat vast niet in messenger wordt geintregeerd en ik neem aan dat het de bedoeling van die jongen is om alles via zijn messenger te laten werken, dus ook de audio. :+
Ach, wat maakt het uit of je nu alles via MSN doet, of gewoon twee proggies hebt draaien. Ik doe het zelf ook !

MSN met de webcam en daarnaast Skype voor de audio verbinding >:)

Ik geef toe, het is wel lastig als je veel wisselende contacten hebt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ehm ik wilde graag gewoon 1 progje gebruiken ls het ff kan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je in de Windows/je geluidkaart's mixer wel de microfoon geselecteerd voor Recording?

Mixer > Options > Properties > Recording > OK.

Expanding the inexpandable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jeps maar ik denk dat ik er al uit ben
volgens mij ondersteunt messenger het gewoon niet :S ik heb nu op mijn eigen pc ook een losse externe microfoon aangesloten en als ik die test doet ie het gewoon maar via messenger gebeurt er gewoon geen ene moer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castilio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06 10:24
ik heb hier precies hetzelfde probleem'.
Zit ook achter een router weet iemand welke poortebn er open moeten voor audio?

[ Voor 4% gewijzigd door Castilio op 11-02-2004 14:40 ]

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-06 10:34
Heeft denk ik niet met je router te maken. Ik heb hier namelijk meerdere pc's en laptop's staan. Als ik die met mekaar laat lullen (lokaal dus) dan heb ik precies hetzelfde probleem @#$@#())_@(% irritant is dat. Als ik bv op mn pc inlog en mn dochter op de laptop, we starten msn dan hoor ik haar door dr mic. Maar zij hoort mij niet met mn Logitech en ingebouwde MIC. Maar wat mij dan nog het meest verbaast...... Die stink VU meter van de MIC gaat wel mooi mee met het geluid! |:(

Ik weet het nu niet meer hoor. Met bv eyeballchat werkt het weer wel :? Dus ik ga er van uit dat het echt aan MSN ligt.

Of hebben jullie toevallig ook allemaal een Audigy ?

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Pagina: 1