[PHP] - Scripts werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Jannis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 17:57
Ik had een vraag over het gebruik van PHP op mijn eigen webserver. Op mijn domein (nu nog niet op mijn server) werken de scripts die ik gebruik allemaal correct, maar zodra ik ze vanaf mijn webserver uitvoer geven ze allerlei errors aan, die duiden op een foute configuratie (dat denk ik zelf).

Weet iemand wat ik moet aanpassen om dit goed te krijgen?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09 15:30
Wzaarschijnlijk moet je de scripts herschrijven met Error-reporting op E_ALL. Dit kun je vinden in de FAQ van P&W

[ Voor 12% gewijzigd door djluc op 29-11-2003 18:02 ]

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

kan nog wel eens een probleem zijn als de ene pc een linux en de andere een windows bak is

en anders misschien de php instellingen van je server

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

en als je de scripts oproept van buiten je LAN?

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 20:09

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

allerlei errors
Waar moeten we dan aan denken? Geef eens een paar voorbeelden.

• Jannis
Mijn domein draait inderdaad op Linux en mijn eigen server op Windows, maar het lijkt me dat PHP voor elk platform hetzelfde is? (ik bedoel, de taal is en blijft hetzelfde). Wat fouten betreft, over het algemene werken de scripts op mijn server gewoon niet: Waar iets moet gebeuren gebeurt niks. Op enkele plaatsen komt er wel ineens een fout, zoals bij een webmail-script:

Fatal error: Call to undefined function: imap_open() in D:\vhosts\jannisnikoy.nl\htdocs\fmail\inbox.php on line 4

en dat is naar mijn idee geen fout in het script maar in de configuratie, want op mijn .nl domein (www.jannisnikoy.nl) werkt dit script wel.

En wat bedoel je met 'en als je de scripts oproept van buiten je LAN?'?

[ Voor 6% gewijzigd door Jannis op 29-11-2003 18:41 ]

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 13:31
Jannis schreef op 29 november 2003 @ 18:41:
[..]
En wat bedoel je met 'en als je de scripts oproept van buiten je LAN?'?
Ik denk dat ie bedoelt: wat gebeurt er als je vanaf een pc op een andere lokatie via inet naar de pagina op jouw server gaat?

I'm not weird, I'm a limited edition

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

NT->SA

[ Voor 17% gewijzigd door Kaj. op 29-11-2003 19:12 ]

• Jannis
Ik heb hem even door iemand anders laten uitvoeren, maar zelfde resultaat.

Ik ben er uit denk ik. Volgens die zelfde persoon moet ik niet de Windows Installer-versie van PHP gebruiken, maar de uitgebreide versie, of zoiets:s. Klopt dit?

[ Voor 53% gewijzigd door Jannis op 29-11-2003 19:21 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

het zip bestand kan je het beste downloaden. Niet de installer.

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 14:55
Volgens mij mis je IMAP support in PHP in jou versie. De uitgebreide versie heeft misschien wel IMAP support ingebouwd. Zelf compilen kan ook altijd nog.

• Jannis
Ik heb nu de zip versie gedownload en nu werkt de IMAP gedeeltes iig wel. Ik heb van elk bestand een extension=filename toegevoegd aan php.ini, maar bij een ander script op me server krijg ik TOCH nog de fout:

Unknown(): Unable to load dynamic library './php_curl.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.

Waar moet dat bestand dan staan? Ik heb hem in de hoofdmap van php staan, waar ook de imap file staat, en in de extension dir, maar de fout blijft:s.

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

niet in de windows system map soms?

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• Jannis
Nee, dit heb ik zojuist geprobeerd, maar levert helaas dezelfde fout op.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:45
Doe es het volgende:
PHP:
1
<?php phpinfo(); ?>

Zie je gelijk welke modules zijn geladen en wat de andere instellingen zijn.... vergelijk ze maar es met die van je eigen server :)

• Jannis
Ik weet niet waar je dat ziet, ik zie wel informatie maar niks met modules:s... ik zie wel een code bij PHP Extension staan, '20020429', maar dat is ook op me domein hetzelfde. Verder is eigenlijk alleen de systeeminformatie anders.

• Jannis
Sorry, ik heb iets over het hoofd gezien, ik had niet gezien dat er onder ook nog een hele lijst met gegeven stond:$... Maar ook daar heb ik niks over geladen modules kunnen vinden. Ik heb nog eens in de install.txt van PHP gekeken, waar ik zag dat ik ook nog enkele andere dingen moest instellen. Ook dit heb ik gedaan, maar nog steeds komen de foutmeldingen.

• seamus21
  • Laatst online: 24-02-2018
Zou je misschien eens de beide outputs van phpinfo() (zowel domein als eigen webserver) beschikbaar kunnen maken? Zoals al eerder aangegeven zijn de (fout)meldingen die je op je eigen webserver krijgt waarschijnlijk te verhalen aan een versie verschil of ontbrekende/verkeerde (gecompileerde) modules.

Call to undefined function bijvoorbeeld: betekent dat je een functie aanroept die niet voor dat script beschikbaar is op dat moment... Staat die functie in hetzelfde script als de aanroep? Zo nee, heb je dan het script waar die functie wel in staat bovenaan toegevoegd? Bijvoorbeeld met:
code:
1
2
3
<?php
require_once('functions.php');
?>

Voor je IMAP meldingen: Lees eens de user comments door op http://nl.php.net/imap_open Hopelijk staat daar een oplossing bij of iets wat je op weg kan helpen. Bekijk ook eens de vereisten en installatie instructies voor de IMAP functies http://nl.php.net/manual/en/ref.imap.php

Ook het gebruiken van error_reporting wil het sporen naar fouten vergemakklijken.
Hieronder de uitleg. Direkt van http://www.php.net geplukt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
// Turn off all error reporting
error_reporting(0);

// Report simple running errors
error_reporting  (E_ERROR | E_WARNING | E_PARSE);

// Reporting E_NOTICE can be good too (to report uninitialized 
// variables or catch variable name misspellings ...)
error_reporting (E_ERROR | E_WARNING | E_PARSE | E_NOTICE);

// Report all errors except E_NOTICE
// This is the default value set in php.ini
error_reporting (E_ALL ^ E_NOTICE);

// Report all PHP errors (bitwise 63 may be used in PHP 3)
error_reporting (E_ALL);

// Same as error_reporting(E_ALL);
ini_set ('error_reporting', E_ALL);
?>

Zou je dan hier ook nog wat foutmeldingen kunnen plaatsen? Dit helpt ons ook beter je probleem te begrijpen.

Mocht het niet lukken moet je eens proberen je scripts te runnen gebruik makend van bijvoorbeeld minixampp 1.1. Dit bevat zowel php & mysql en apache en is erg makkelijk te installeren. Zowel voor Linux als Windows te downloaden. Als je intresse hebt moet je maar even naar: http://www.apachefriends.org surfen. Ik heb hiervoor nog wel een zelf gebrouwen installatie handleidingkje voor (onder windows - pdf formaat)

Veel succes ;) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door seamus21 op 02-12-2003 23:39 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• Jannis
Je vroeg of ik nog wat foutmeldingen wil plaatsen, maar ik krijg maar 1 melding:

Unknown(): Unable to load dynamic library './php_curl.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.

alleen elke keer met een ander bestand. Wat betreft dat IMAP gebeuren, ik weet wel hoe ik dat moet doen, simpel weg door 'extension=php_imap.dll' ofzoiets toe te voegen aan php.ini. Ik snap alleen niet waarom de bestanden niet geladen kunnen worden.

Ik heb uit de install.txt begrepen dat je extension_dir in moet stellen op de map waar ze instaan, dat heb ik ook gedaan:

extension_dir = "D:\Support\PHP\extensions"

Dan krijg ik nog de zelfde fout, alleen dan dat de module 'D:\Support\PHP\extensions\php_curl.dll" etc niet gevonden kan worden, terwijl het pad en filename wél klopt. Ik heb ook geprobeerd met een '\' aan het eind, en door de '\' door '/' te vervangen, maar ook dit levert geen resultaat op.

Nog bedankt voor dat stukje code voor error_reporting. Er zit alleen geen fout in het script, want anders kan het (lijkt me) ook niet werken op mijn domein?

Tot slot: Wat bedoel je precies met 'Zou je misschien eens de beide outputs van phpinfo() (zowel domein als eigen webserver) beschikbaar kunnen maken?' En over apache, ik gebruik IIS :)

• seamus21
  • Laatst online: 24-02-2018
Jannis schreef op 03 december 2003 @ 15:52:
Tot slot: Wat bedoel je precies met 'Zou je misschien eens de beide outputs van phpinfo() (zowel domein als eigen webserver) beschikbaar kunnen maken?' En over apache, ik gebruik IIS :)
Het is wat te groot om beide outputs van phpinfo() hier te plaatsen. Maar zou je misschien linkjes kunnen geven naar een pagina waar phpinfo() wordt aangeroepen voor zowel je eigen webserver als je domein. Dan kunnen we deze bekijken.

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• Jannis
:)

Op http://members.jannisnikoy.nl/info.php3 is de phpinfo(); van mijn webserver te zien, en op http://www.jannisnikoy.nl/info.php3 de phpinfo(); van mijn domein.

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Heb je deze error gezien op je webserver?

code:
1
2
PHP Warning: Unknown(): Unable to load dynamic library './php_imap.dll' 
- Kan opgegeven module niet vinden.

onderaan staan nog een boel foutmeldingen, ik weet niet of dit er mee te maken heeft, maar ik zag dat iets in deze draad stond over imap icm php...

[ Voor 14% gewijzigd door MM- op 04-12-2003 16:25 . Reden: toevoeging. ]

• Jannis
Ik heb niet gezegd dat het alleen om dat IMAP ging, maar over de fouten in het algemeen. Dat IMAP gedeelte was alleen een voorbeeld van waar ik een fout krijg. Die fout zie ik inderdaad steeds, alleen steeds met een ander bestand.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-09 08:13

pietje63

RTFM

als ik de phpinfo bekijk lijkt het of een sooi dll bestanden ontbreken of iig niet te lezen zijn door php

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Jannis
Dat idee heb ik inderdaad ook, alleen snap ik niet hoe dat komt, want de configuratie is (<volgens install.txt>) wel goed, maar op een een of andere manier werkt het steeds niet...

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025

bouvrie

Interior demolisher

djluc schreef op 29 november 2003 @ 18:01:
Wzaarschijnlijk moet je de scripts herschrijven met Error-reporting op E_ALL. Dit kun je vinden in de FAQ van P&W
error_reporting op ene server:2039
error_reporting op andere (Windows) server:341

Ik zou iig denken dat die warnings ('foutmeldingen') weleens daardoor kunnen komen. Herschrijven van de scripts zou een nette oplossing zijn, zet anders de error_reporting van de probleemserver eens op de waarde van de server zonder problemen :P

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

• Jannis
Ik heb het nu net geprobeerd, maar ook dit levert helaas geen resultaat op. Je zei dat het beter is om de scripts te herschrijven, maar wat is het nut daarvan als het probleem aan de server zelf ligt? (Begrijp me niet verkeerd, het kan zijn dat ik nu even iets over het hoofd zie...)

• Jannis
Ik heb overigens ff in de comments van de error_reporting in PHP.INI gekeken, maar daar staan alleen textcommando's (zoals E_ALL of E_ERROR), terwijl jij een getal opgaf:s? Klopt dat of moet ik het ergens anders opgeven? (ik voerde dat getal in php.ini in)

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

2048 is dacht ik alle errors uit.

• Jannis
2048 levert nog steeds hetzelfde effect op. Er komen nog steeds allerlei vensters met die ene foutmelding naar voren (op de server) wanneer ik of iemand anders zo'n page bezoekt.

• Jannis
Ik ben er denk ik uit. Als ik PHP.EXE open, komen er vensters dat:

libmcrypt.dll
OCI.dll
OCIW32.dll
libct.dll
isqlt09a.dll

ontbreken. Inmiddels heb ik de bovenste file gevonden in een zippackage van XAMPP en in System32 geplaatst. Hiermee verdwijnen ook enkele van de foutmeldingen met de extensions. Ik kan de overige 4 files alleen nergens vinden. Heeft iemand deze bestanden of weet iemand waar deze te downloaden zijn?

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

wat zegt google erover? download+[bestand].dll

[ Voor 34% gewijzigd door AW_Bos op 08-12-2003 20:07 ]

• Jannis
Hier heb ik ook al gezocht, maar dit heeft helaas niks zinnigs opgeleverd. Wel pagina's over die files, maar geen downloads ervan. Ik heb van een contactpersoon (msn) begrepen dat de files in de zip-versie van WAMPP zouden zitten, deze heb ik gedownload maar hier zat slechts 1 bestand van de 5 in.
Pagina: 1