Hoe kan ik dit het best doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-01 21:15
Hallo,

ik wil een website bouwen waarbij het makkelijk is om plaatjes toe te voegen (namelijk gewoon een dir met plaatjes in een dir pleuren). Voorheen maaktde ik deze website in HTML, maar om nou elke keer handmatig plaatjes toe te gaan voegen, daar heb ik geen zin meer in. Dus, nou d8 ik eraan om met een structuur te werken. Ik wil dus dat de website een bepaalde directory inleest, hier staan weer dirs in, en op basis daarvan plaatjes laten zien, zodat ik gewoon wat plaatjes erbij kan gooien zonder helemaal extra html's te maken enzo.

Stel je hebt in de dir pics de dirs:
aap
boom

dan moet de browser/server er vanzelf vanuit gaan dat daarin bijv. aap-small, aap-large, etc staat en deze kunnen inlezen. Ik kan het makkelijk programmeren, als ik weet in welke taal ik dit het best/makkelijkst kan doen. Misschien kan t zelfs in JavaScript? :)

Ik vind het niet erg om er een taal bij te leren (ASP, PHP or whatever) want die moet ik uiteindelijk toch kunnen, alleen ik heb nog geen idee in welke taal ik dit het best kan doen. Ik heb tot nu toe alleen veel ervaring met C++, Java & VB .Net.

Wat een onzin..

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

nee, dit kan alleen met een serverside taal zoals inderdaad ASP of PHP. Welke taal er het meest voor geschikt is is meer afhankelijk van jouw voorkeur en mogelijkheden dan van die talen zelf, want met alle serverside scriptingtalen kan je dit wel realiseren.

Voor serverside scripttalen kan je terecht in Programming & Webscripting, ik raad je echter aan daar eerst de FAQ goed door te lezen - daar staan ook verwijzingen in naar tutorials en referenceguides.

Desnoods kan je eens kijken op http://www.hotscripts.com - die hebben wel kant-en-klare scripts waarmee dit ook kan.

[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 29-11-2003 17:51 ]

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.