Nero gebruikt veel CPU bij audio cds

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raas
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 17:05

raas

kies je keuze

Topicstarter
Bij het branden van mp3'tjes als audio cd, dan gebruikt Nero 6.0.0.19 veel CPU-tijd (meer dan 80%). En daardoor loopt de leesbuffer ook steeds leeg en wordt de CD niet aan één stuk door gebrand. Uiteindelijk is de CD wel leesbaar, maar het is toch best irritant als het branden zo lang duurt en je niets anders op dat moment kan doen. Het maakt niet veel uit op welke snelheid ik brand, want zowel bij 16X als bij 40X wordt er zeer veel CPU gebruikt.

Dit is alleen bij audio cd's, want bij datacd's (of bij het branden van wav's) wordt er nauwelijks CPU gebruikt. Het lijkt er dus op dat Nero bij het omzettingsproces van mp3 naar wav, erg veel CPU nodig heeft.

Heeft iemand een idee waar dit door komt?

-Mijn harde schijven hebben genoeg vrije ruimte en zijn nauwelijks gefragmenteerd.
-DMA staat aan voor de harde schijven en de brander
-Ik heb ook de versie van Nero, die bij mijn brander geleverd werd, geprobeerd, maar zelfde probleem.

Specs:
Nero 6.0.0.19
Win2k SP4
Liteon 48246S
AMD Athlon 600MHz
256MB RAM

[ Voor 5% gewijzigd door raas op 29-11-2003 17:39 ]

An eternity is very, very long, especially towards the end.

Verwijderd

lijkt me logish dat ie veel cpu gebruikt... je moet de mp3 eerst encoden naar WAV ;)

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 12:12

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik heb dit probleem ook. hele lange tijd zat ie bij audio rond de 10% (xp1800) en nu plotseling 80-100%. op een andere pc (500 mhz) is ie gewoon 15% ongeveer. na een complete clean install blijft de cpu normaal, maar na en paar maanden 2 à 3 gaat de cpu dus op max. tijdens het branden van audio.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• raas

raas

kies je keuze

Topicstarter
Ja idd, in het verleden ging het bij mij ook met rond de 10-15% CPU. Dan kon je ondertussen nog andere dingen doen :)

[ Voor 32% gewijzigd door raas op 29-11-2003 17:45 ]

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik heb dus alles geprobeerd, maar het enige wat helpt is een clean install, wat natuurlijk belachelijk is. dit heb ik bij ALLE nero brand programma's, van 4.3.0.1 tot 6.0.0.9 ik heb de philips 5200 series (52x24x52)

ik zat dus inderdaad lekker te quaken of divx te encoden zonder problemen, maar nu niet meer (snif)

[ Voor 21% gewijzigd door powerflux op 29-11-2003 17:50 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• raas

raas

kies je keuze

Topicstarter
powerflux schreef op 29 november 2003 @ 17:47:
ik heb dus alles geprobeerd, maar het enige wat helpt is een clean install, wat natuurlijk belachelijk is. dit heb ik bij ALLE nero brand programma's, van 4.30.1 tot 6.0.0.9 ik heb de philips 5200 series (52x24x52)
Welke versie van Windows gebruik jij?

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

xp pro, maar bij 98 en 2000 pro heb ik het ook

nu ik nadenk, heb ik het ook zeker een jaar niet gehad op deze pc.. maar na clean install vanwege nieuwe videokaart (lekker netjes) had/heb ik het dus nu weer (sinds vorige week)

[ Voor 67% gewijzigd door powerflux op 29-11-2003 17:52 ]

• Sick Nick
  • Laatst online: 30-08 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Da's nog niks, moet je een mixcd (grote mp3 met cue file erbij) openen met nero, dan springt je cpu load helemaal vol, reageert nero niet en wachten maar. Na pak m beet 3 minuten ofzo krijg je dat schermpje waarbij je kan aangeven dat ie moet branden. En tijdens dat branden slurpt ie ook cpu tijd.

Ben ik ff blij dat ik een cpu met HT heb, kan ik hem tenminste nog gebruiken tijdens dat gedoe. Erg ruk geregeld in ieder geval in die software want verder is het een fijn programma.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 14:44
powerflux schreef op 29 november 2003 @ 17:47:
ik heb dus alles geprobeerd, maar het enige wat helpt is een clean install, wat natuurlijk belachelijk is. dit heb ik bij ALLE nero brand programma's, van 4.3.0.1 tot 6.0.0.9 ik heb de philips 5200 series (52x24x52)

ik zat dus inderdaad lekker te quaken of divx te encoden zonder problemen, maar nu niet meer (snif)
heb je nou al gelezen wat paling15 zegt? hij legt namelijk de vinger op de zere plek.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

die clean install was 3 maanden geleden (ik moet zinnen leren maken)

• Sick Nick
  • Laatst online: 30-08 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Breepee schreef op 29 november 2003 @ 17:52:
[...]

heb je nou al gelezen wat paling15 zegt? hij legt namelijk de vinger op de zere plek.
Dat omzetten zal vast wel CPU tijd kosten maar hij doet het op een clean install wel goed. Ik had er vroeger ook geen last van, nu dus wel ;) Ik ga echter geen compleet nieuwe install doen omdat zo'n programma niet meewerkt.

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik heb het gelezen, daarom vertelde ik ook dat ie op een 500 mhz het probleem niet heeft! en dus op mijn 1533 (nu weer ) wel.

Verwijderd

ik brand altijd met nero.

dat converten neemt natuurlijk wel wat meer capaciteit van je processor in gebruik
maar als hij de cd's goed afspeeld, dan zou ik me daar geen zorgen over maken hoor.

het is maar goed dat die buffer underrun protection erop zit, anders had je nu al aardig wat cd-tjes kunnen weggooien.

Heb je master en slave wel goed staan? Want dat was bij mij eerst niet goed. ik kreeg ook elke keer dat de leesbuffer leegliep.

nu dat goed gezet is, heb ik er geen last meer van. zelfs niet als ik op maximaal brand.

mijn harddisk staat op primary master, en mijn brander als secondary master. die brander stond eerst als primary master en mijn harddisk als primary slave

• raas

raas

kies je keuze

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 17:59:
Heb je master en slave wel goed staan? Want dat was bij mij eerst niet goed. ik kreeg ook elke keer dat de leesbuffer leegliep.

nu dat goed gezet is, heb ik er geen last meer van. zelfs niet als ik op maximaal brand.

mijn harddisk staat op primary master, en mijn brander als secondary master. die brander stond eerst als primary master en mijn harddisk als primary slave
Mijn HD's staan primary master en slave. En de brander staat als secondary master. Ik heb gisteren zelfs nog wat zitten schuiven hiermee, maar dat hielp ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door raas op 29-11-2003 18:02 ]

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Breepee schreef op 29 november 2003 @ 17:52:
[...]

Niet echt, natuurlijk. Op een 600MHz systeempje neemt het omzetten van MP3 -> WAV of Audio CD echt niet zoveel CPU tijd.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

master/slave perfecto... anders wil de bios ze ook niet echt goed herkennen. nooit buffer underruns gehad, echt nooit. ik denk dat het gewoon een verneukte driver is/vxd/wat dan ook door het installeren van bijv. een windows update.. ik ga straks op de update site zoeken of daar een "topic" over is

[ Voor 44% gewijzigd door powerflux op 29-11-2003 18:05 ]

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

volstrekt nutteloos.. enige hit op "nero" : http://support.microsoft....l;331506&Product=winxpINT

misschien is dit wat? http://www.nero.com/en/631938347208129.html

[ Voor 27% gewijzigd door powerflux op 29-11-2003 18:09 ]

• raas

raas

kies je keuze

Topicstarter
Nee, ik heb het net maar ff geprobeerd, maar het maakt niks uit. Er blijven overigens gewoon dezelfde snelheden staan.

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik heb het zelf nog niet geprobeerd.. toch balen.

• raas

raas

kies je keuze

Topicstarter
Is er iemand met een oplossing?

Pagina: 1