probleem Suse 9.0 en Win98

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een "klein" probleempje.
Backgroundinfo:
Harde schijf 1 30 gb --> c: met windows 98 en suse 9.0
Harde schijf 2 60 gb --> win XP

Heb Suse 9.0(de 5 cd pro versie) vanochtend geinstalled op de c-schijf. Yast2 heeft de windows partitie verkleind om zo ruimte te maken voor Suse. Na install Suse gedraaid tot volle tevredenheid, daarna ff geprobeerd of win98 het nog deed.. Niet dus. Na het bootmenu krijg ik gwoon een zwart scherm met een blinkende cursor boven in beeld.
WinXP start gelukkig wel normaal op.

Hoe krijg ik windows98 nou zo gek, dat ie weer wil opstarten???

Ps: dit is mn eerste dag met linux :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dan ben je een heel eind gekomen op je eerste dag _/-\o_

Wat gebruik je als boot manager, lilo of grub?
Als je lilo gebruikt, moet je eens naar /etc/lilo.conf kijken. Als je daar ziet hoe XP is ingesteld, dan kun je dat vast ook voor W98 nadoen. Vergeet niet om daarna weer even "lilo" te draaien.
Als je grub gebruikt, geldt hetzelfde; alleen moet je daar het bestand: /boot/grub/grub.conf zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door AlterEgo op 29-11-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suse gebruikt Grub als bootloader. Het configuratie file van Grub op Suse 9.0 is /boot/grub/menu.lst Misschien kun je de inhoud van dit bestand hier posten?

Yast2 (de configuratie tool van Suse) bied ook een grafische interface voor het configurern van de bootloader. Ergens onder System. Maar dan nog moet je wel weten wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Je kunt niet zomaar de Windows XP instellingen voor grub kopiëren voor Win 98 volgens mij. Ik geloof niet dat 'chainloader +1' gaat werken voor Win98. Maar goed, ik weet het eigenlijk niet zeker. Lang geleden dat ik überhaupt Windows gedraaid heb hier. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm..
Ik dacht het probleem op te lossen door Suse er maar gwoon af te flikkeren. Dit heeft dus niet geholpen, en nu zit ik ook nog eens met dat Grub bootmenu. Ik ga Suse dus opnieuw installen, en zal de inhoud van het bootmenu hier dan ff posten.
Mijn ouders zijn btw razend, aangezien zij nu niet meer op win98 kunnen komen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bootloader is Grub:
# Modified by YaST2. Last modification on Sun Nov 30 16:03:53 2003

gfxmenu (hd0,2)/boot/message
timeout 2
default 0

###Don't change this comment - YaST2 identifier: Original name: Windows###
title Windows
root (hd0,0)
chainloader +1
makeactive

###Don't change this comment - YaST2 identifier: Original name: Linux###
title Linux
kernel (hd0,2)/boot/vmlinuz root=/dev/hda3 vga=0x31a splash=silent desktop hdc=ide-scsi hdclun=0 showopts
initrd (hd0,2)/boot/initrd

###Don't change this comment - YaST2 identifier: Original name: Failsafe###
title Failsafe
kernel (hd0,2)/boot/vmlinuz root=/dev/hda3 vga=normal showopts ide=nodma apm=off acpi=off nosmp noapic maxcpus=0 3
initrd (hd0,2)/boot/initrd

###Don't change this comment - YaST2 identifier: Original name: Geheugentest###
title Geheugentest
kernel (hd0,2)/boot/memtest.bin

Na dit bootmenu krijg ik mn oude bootmenu van windows, waarbij ik kan kiezen tussen XP en 98. 98 doet het dus niet, en dat komt waarschijnlijk omdat die partitie verkleind is ofzo..
Maar goed.. Bedankt voor de reacties. Win98 haal ik wel van de comp af, ik ga mooi verder kutten met Suse, want dat bevalt me wel.
Slotje

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 19:18 ]

Pagina: 1