Asus A7N8X rev. 2.0 deluxe boot niet

Pagina: 1
Acties:

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:04
Ik heb sinds gisteren een Asus A7N8X rev. 2.0 deluxe.
Ik heb hier op een promise SX4000 met 3 schijven in Raid 0. (hier op is Windows XP al geïnstelleerd ivm me vorige moederbord.
Nu heb ik alles omgebouwd en nu wil niks meer booten.
Als ik de bios op boot from SCSI zet wil hij niet booten van me RAID kaart. (opzich ergens logisch).
Maar hij wil ook niet meer van CD booten.

Het maakt niet uit of ik nu een orginele Windows cd gebruik of gekopieerd. hij weigerd gewoon en loopt vast zodra hij naar een bootable cd gaat zoeken.
Je hoort wel de cd opspinnen maar je krijgt geen bericht van: If you want to boot from cd press any key....

Is mijn moederbord gewoon brak? of heb ergens een bios instelling fout staan?

*update*

Zodra ik me raid kaart er uithaal zie ik in 1 keer de onbaord raid controller en boot hij wel gewoon. Als ik de sx 4000 terug plaats zie ik de onbaord SATA raid niet meer. Nu gebruik ik SATA raid niet.

Hoe kan ik dus SATA raid uitschakelen? Want ik kan nergens hier voor een optie vinden in de bios.

[ Voor 19% gewijzigd door Casejunkie op 29-11-2003 17:40 ]

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:19

RumaNoV

Folding

Serial ATA schakel je uit door middel van een jumper op het moederbord, raadpleeg je moederbord voor het vinden van de jumper ;)

Verwijderd

RumanoVVV schreef op 29 november 2003 @ 17:56:
Serial ATA schakel je uit door middel van een jumper op het moederbord, raadpleeg je moederbord voor het vinden van de jumper ;)
De jumper kun je vinden boven je SATA controler! Er staat heel klein bij "able" en "dis" dacht ik.

Succes...

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:04
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 18:57:
[...]

De jumper kun je vinden boven je SATA controler! Er staat heel klein bij "able" en "dis" dacht ik.

Succes...
Iid dat heb ik nu gevonden en gedaan.
nu het volgende probleem:

Nadit gedaan te hebben kwam hij niet meer verder dan geheugen tellen en FBS weergeven.
Dus ik denk Bios reset geven.
Nu komt hij niet meer verder dan geheugen tellen en ik kom zijn bios niet in.

*update*
alle problemen zijn opgelost
eerst een keer booten zonder ide drives

[ Voor 11% gewijzigd door Casejunkie op 29-11-2003 20:59 ]

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K