Geripte DVD's kopieren met NEC1300A

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eefekt
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-10-2021
Hi allemaal...

bij voorbaat m'n excuses, maar ben een enorme leek op het branden van DVD's
blijkt nu... heb van alles geprobeerd...

wat wil ik graag:
Met m'n NEC1300A & NEC DVD interne DVD speler een geripte DVD, 1 op 1
kopieren. Heb bijna alle proggie's wel geprobeerd, maar zodra ie gebrandt
is, doe ik 'm in de interne DVD speler en komt ie met de volgende error:
"Windows cannot read from this disk. The Disk might be corrupted, or it could be using a format that is not compatible with windows".

Als ik 'm nu in de DVD brander laat zitten kan ie 'm wel lezen.

Daarnaast kan ik de reeds geripte DVD wel in m'n DVD speler (standalone) van
Medion afspelen (geripte DVD is een DVD +R disc). De gekopieerde DVD is eveneens een DVD +R disc, That's Write(Ricoh) DVD +R disc. Als ik die dan in m'n Medion DVD speler doe, zegt ie "No Disc".

Snap er helemaal niks meer van... begin echt de moed op te geven ;(

Als extra info, ik heb wel naast de DVD brander en speler ook een BENQ CD-brander erin zitten... geen idee of dit iets zou uit moeten maken.

Ik zou het heel tof vinden als iemand wist wat ik moet doen.... dacht eindelijk
een hele goede DVD brander gekocht te hebben, maar begin eraan te twijfelen.

Wie kan me helpen ?

Alvast heel hartelijk dank !

Groet,
Eefekt

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 23:09
Al andere firmware's uit dit topic : [rml][ NEC ND-1300A] Nieuwe firmware veel DVD-R's werken nu wel :)[/rml] geprobeerd ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
Misschien dat het helpt...
Zelf kopieer ik op de volgende manier:
-DVD Decrypter, op file mode, om te rippen
-CloneDVD, optie met of zonder menu (naar eigen gelang) om te branden

Dan gaat alles bij mij goed...

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02 19:39

Professor_Botje

Administrator

waren die DVD films niet op DvD -R ?

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• eefekt
Hi Prof... nope.. die geripte DVD staat op een DVD +R schijfje, dus ik dacht, sinds
deze gewoon draait op m'n Medion DVD speler en interne DVD speler in m'n PC, ik koop ook DVD +R schijfjes en kopieer gewoon 1 op 1.

Vindt het zo vreemd dat de gekopieerde schijfje wel in m'n eigen DVD brander dan wel te lezen is maar op m'n interne DVD speler en Medion niet ? terwijl de reeds geripte DVD wel overal werkt.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

eefekt schreef op 29 november 2003 @ 19:50:
Hi Prof... nope.. die geripte DVD staat op een DVD +R schijfje, dus ik dacht, sinds
deze gewoon draait op m'n Medion DVD speler en interne DVD speler in m'n PC, ik koop ook DVD +R schijfjes en kopieer gewoon 1 op 1.

Vindt het zo vreemd dat de gekopieerde schijfje wel in m'n eigen DVD brander dan wel te lezen is maar op m'n interne DVD speler en Medion niet ? terwijl de reeds geripte DVD wel overal werkt.
Probeer eens DVDDecrypter om er een ISO van te maken en weer terug te fikken :) Werkt super hier!

webOS all the way!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

oeps, ik moet beter lezen..

[ Voor 64% gewijzigd door job op 29-11-2003 20:22 ]

• eefekt
Thanks Herman ... ik heb het geprobeerd, ben 1 stap verder, m'n interne DVD
speler speelt 'm nu wel af, alleen helaas zegt m'n Medion DVD speler nog steeds
"no disc" :(

snap er echt niks van.. waarom leest ie de originele rip zal ik maar zeggen wel en de copy niet. De originele rip DVD is een schijfje van Datawrite, volgens DVDdecrypter komt deze ook uit de ricoh fabriek en de That's Write die ik gebruik ook. Zou toch denken dat het moet werken... ik heb volgens mij nog wel de 1.06 firmware. Heb een OEM versie van de NEC1300A. Weet niet zo goed waar je de firmware versie kunt vinden, maar zou het daarmee te maken kunnen hebben ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Andere firmware kan je vinden op de site van Hermanvh: http://herrie.rpc1.org/
Lees daar eerst even de Faq door, scheelt je wat vragen. :)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

eefekt schreef op 30 november 2003 @ 14:43:
Thanks Herman ... ik heb het geprobeerd, ben 1 stap verder, m'n interne DVD
speler speelt 'm nu wel af, alleen helaas zegt m'n Medion DVD speler nog steeds
"no disc" :(

snap er echt niks van.. waarom leest ie de originele rip zal ik maar zeggen wel en de copy niet. De originele rip DVD is een schijfje van Datawrite, volgens DVDdecrypter komt deze ook uit de ricoh fabriek en de That's Write die ik gebruik ook. Zou toch denken dat het moet werken... ik heb volgens mij nog wel de 1.06 firmware. Heb een OEM versie van de NEC1300A. Weet niet zo goed waar je de firmware versie kunt vinden, maar zou het daarmee te maken kunnen hebben ?
Ik weet niet met welke brander het 'originele' schijfje gefikt is, maar het zou kunnen dat daar het 'booktype' van op DVD-Rom staat (zou DVDDecrypter ook moeten weergeven). Daardoor kan ie het wel in een standalone doen. De 1300A schrijft standaard met +R booktype weg, waar dus sommige spelers problemen mee hebben :(

webOS all the way!

Pagina: 1