11 en 54 MB draadloos netwerk doorelkaar?

Pagina: 1
Acties:

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46
Hoi,

Ik krijg binnenkort een gratis router (ZyXel ZyWALL 2WE) Deze is geschikt voor draadloos netwerken. alleen maar voor 11 MB.

Stel dat ik nu 2 PC's heb waar ik 54 MB kaartjes in doe. Werkt dit dan?

En als ik dan aan het internetten ben, gebruikt hij dan 11 MB en kopieeren tussen 2 PC's 54 MB ?

Thx :)

[ Voor 3% gewijzigd door Flappie op 29-11-2003 16:42 ]

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Flappie schreef op 29 november 2003 @ 16:42:
Hoi,

Ik krijg binnenkort een gratis router (ZyXel ZyWALL 2WE) Deze is geschikt voor draadloos netwerken. alleen maar voor 11 MB.

Stel dat ik nu 2 PC's heb waar ik 54 MB kaartjes in doe. Werkt dit dan?

En als ik dan aan het internetten ben, gebruikt hij dan 11 MB en kopieeren tussen 2 PC's 54 MB ?

Thx :)
Er zijn een drietal wireless standaarden (momenteel verkrijgbaar) dit zijn 802.11a (54Mbit, klein bereik), 802.11b (11Mbit, groter bereik) en 802.11g (54Mbit, groot bereik)

De 11b en 54g zijn compatible, dus als je ervoor zorgt, dat je die combinatie hebt, kunnen alle apparaten met elkaar kletsen. De 11a is niet compatible met deze twee.

Helaas zal het in jouw situatie zo zijn, dat de twee PC's ook maar een 11Mbit verbinding met elkaar hebben. De oorzaak is de centrale router, die maar 11Mbit is. Beide PC's maken hiermee verbinding en ook het verkeer loopt hierdoor van de ene naar de andere PC, niet rechtstreeks.

Het zou wel mogelijk zijn om de twee PC's met 54Mbit te koppelen, maar dan heb je geen verbinding met de router. Een directe link tussen twee wireless netwerkkaarten wordt over het algemeen een ad hoc verbinding genoemd. Een netwerk d.m.v. een access point heeft infrastructure, dit ter info.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
AFAIK schakelt een 54 Mbps netwerk altijd terug naar 11 Mbps zodra er één 11 Mbps node meespeelt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31
Het netwerk schakelt NIET terug naar 11 mbit De snelheid zal voor de 54mb client wel n stuk inzakken, maar zal nog altijd hogere snelheden dan de 11 mbit client halen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh