single => raid vraagje

Pagina: 1
Acties:

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Topicstarter
ik heb nu dus een Maxtor S-ATA 80G zitten op m'n Abit NF7-S (met silicon Image S-ATA RAID chip in)

nu zou'k willen een 2de maxtor kopen en die 2 stripen...

vraagje: als ik nu al m'n partitie's backup, die raid installeer en dan een image terugzet op de respectievelijke partities, zal ik dan na reboot gewoon windowsXP booten??
zeker qua windows... uiteindelijk verander er nix behalve een extra HD en dat ze in raid staan ipv 1 single... drivers blijven gelijk (denk'k toch)

ik wil gewoon geen data verliezen, en ook al m'n geinstalleerde progs niet allemaal hoeven herinstallen...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik denk niet dat dat gaat lukken. Als je winXP of W2K installeerd, moet je vaak van tevoren drivers installeren om de schijven uberhaupt aan te kunnen spreken.. ben bang dat dit dus niet gaat lukken..

Hier staat tekst

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
Sjaak_Afhaak schreef op 29 november 2003 @ 16:38:
ik denk niet dat dat gaat lukken. Als je winXP of W2K installeerd, moet je vaak van tevoren drivers installeren om de schijven uberhaupt aan te kunnen spreken.. ben bang dat dit dus niet gaat lukken..
die drivers zijn reeds geinstalleerd... want nu zit m'n ene HD ook op die S-ATA controller... enkel staat ie als single...

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
probeer et zou ik zeggen, als je toch een backup image hebt

binnenkort een hele dikke casemod :P

Verwijderd

Alle 2 de schijven zullen leeg moeten, je maakt dan van die 2 schijven een stripe (raid 0 array) en die schijf heet dan ff voor et gemak "c:\" Je zult daar wel iets (lees windows,dos) opzetten moeten zetten voordat je daar iets naar toe kan kopieren ( ik weet alleen niet hoe het met bv ghost images zit). Ik zou zelf gewoon windows er opnieuw opzetten omdat je anders misschien met driverproblemen zit. Je raidcontroller heeft namelijk wel in windows drivers nodig om optimaal te kunnen functioneren. Verder is het bij mijn raidcontroller zo (Promise Fasttrack TX2000) dat ik er een disk met drivers in moet doen bij het installeren van windows, omdat ie anders de c: schijf niet herkend

Edit: wat sjaak en ik bedoelen is dat je tijdens de install van je windows al drivers moet installeren!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 16:44 ]

Verwijderd

HIGHGuY schreef op 29 november 2003 @ 16:41:
[...]

die drivers zijn reeds geinstalleerd... want nu zit m'n ene HD ook op die S-ATA controller... enkel staat ie als single...
Je hebt volgens mij grote kans dat er 2 afzonderlijke drivers zijn coor de controller.
1 voor 'single'- modus en 1 voor 'raid' modus ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 16:44 ]

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 16:43:
[...]

Je hebt volgens mij grote kans dat er 2 afzonderlijke drivers zijn coor de controller.
1 voor 'single'- modus en 1 voor 'raid' modus ;)
nope, de drivers zijn 1 en dezelfde...

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 16:43:
Alle 2 de schijven zullen leeg moeten, je maakt dan van die 2 schijven een stripe (raid 0 array) en die schijf heet dan ff voor et gemak "c:\" Je zult daar wel iets (lees windows,dos) opzetten moeten zetten voordat je daar iets naar toe kan kopieren ( ik weet alleen niet hoe het met bv ghost images zit). Ik zou zelf gewoon windows er opnieuw opzetten omdat je anders misschien met driverproblemen zit. Je raidcontroller heeft namelijk wel in windows drivers nodig om optimaal te kunnen functioneren. Verder is het bij mijn raidcontroller zo (Promise Fasttrack TX2000) dat ik er een disk met drivers in moet doen bij het installeren van windows, omdat ie anders de c: schijf niet herkend

Edit: wat sjaak en ik bedoelen is dat je tijdens de install van je windows al drivers moet installeren!
die zijn dus al geinstalleerd in m'n huidige windows versie...

Verwijderd

Dan zie ik absoluut niet wat je tegenhoud.

2e schijf erin -> backup terugzetten.
Werkt het niet dan heb je pech en moet je windows opnieuw installeren.

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 17:08:
Dan zie ik absoluut niet wat je tegenhoud.

2e schijf erin -> backup terugzetten.
Werkt het niet dan heb je pech en moet je windows opnieuw installeren.
dan heb ik idd pech, want ik wil al me bestanden en heel me config wo houden...
en ik wil geen HD kopen voor ik dat zeker weet...

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
niemand die weet of dit zou werken??

Verwijderd

Ik had geen zin om het hele topic door te lezen.

Maar ik ben bezig op stage met een projectje over het zelfde probleem.
En je kan met Veritas Backup Exec. 9.0 van een single schijf terug zetten op een een RAID config, je moet dan wel de Intelligent Diaster Recovery gebruiken en zolang de rest van de HW het zelfde is, heb je en grootte kan dat het gaat werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 20:42:
Ik had geen zin om het hele topic door te lezen.

Maar ik ben bezig op stage met een projectje over het zelfde probleem.
En je kan met Veritas Backup Exec. 9.0 van een single schijf terug zetten op een een RAID config, je moet dan wel de Intelligent Diaster Recovery gebruiken en zolang de rest van de HW het zelfde is, heb je en grootte kan dat het gaat werken.
Het topic is inderdaad veel te lang om door te lezen :O

Maar je hebt echt geen speciale software hiervoor nodig.
je kan ze zelfs met fdisk formatteren en met copy *.* alles overzetten (niet aan te raden >:) )

@TS:
Ik begrijp niet echt wat je wilt.
Wanneer je verder wilt met je PC zul je toch echt een keer windows opnieuw moeten installeren.

Als je een 2e hdd erbij wilt doen dan moet je dat gewoon doen.
Ik zie een doodsimpele herinst van Windows niet opwegen tegen een dubbele hoeveelheid dataopslag en snelheid.

Bovendien denk ik dat het wel goed zal gaan.
Bij Boot_Device foutmeldingen kan je ook gewoon de windows-setup opnieuw uitvoeren om je huidige installatie compatible te maken met je raidconfig.

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
ok thx... kzal et dan mss es proberen met die veritas dinge...
slotje?? :D

Pagina: 1