Toon posts:

stuk van de hd weg!!??

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb me speciaal voor dit probleem ff geregistreerd dus ik hoop dat iemand het antwoord weet.

Ik heb laatst een computer bij de lidl gekocht en daar zit dus een hd in van 200 gb, maar nu heb ik die hd geformatteerd en xp prof erop gezet maar nu ben ik 70 gb kwijt.
Als ik win xp opnieuw wil installeren geeft hij ook maar 130 gb aan ik kan bij die overige 70 gb dus gewoon niet meer bij terwijl dat voordat ik de boel formatteerde wel kon.
Nu heb ik het programma active partition recovery gebruikt maar daar wil het me niet mee lukken, maar hij ziet wel die 70 gb als unlocated space maar ik kan het niet terugkrijgen.

mijn vraag is nu hoe moet ik het terugkrijgen, weet iemand mischien een goed programma of een andere manier.
een goede uitleg van active partition recovery mag ook want mischien doe ik wel iets verkeerd.

alvast bedankt.

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Probeer eens Powerboot's Partion Magic . Ik vind de uitleg overigens niet over duidelijk. Heb je al wat met FDISK geprobeerd?

[ Voor 65% gewijzigd door G F0rce 1 op 29-11-2003 16:37 . Reden: gewoon moet ook gebeuren... ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 16:32:
hoi ik heb me speciaal voor dit probleem ff geregistreerd dus ik hoop dat iemand het antwoord weet.

Ik heb laatst een computer bij de lidl gekocht en daar zit dus een hd in van 200 gb, maar nu heb ik die hd geformatteerd en xp prof erop gezet maar nu ben ik 70 gb kwijt.
Als ik win xp opnieuw wil installeren geeft hij ook maar 130 gb aan ik kan bij die overige 70 gb dus gewoon niet meer bij terwijl dat voordat ik de boel formatteerde wel kon.
Nu heb ik het programma active partition recovery gebruikt maar daar wil het me niet mee lukken, maar hij ziet wel die 70 gb als unlocated space maar ik kan het niet terugkrijgen.

mijn vraag is nu hoe moet ik het terugkrijgen, weet iemand mischien een goed programma of een andere manier.
een goede uitleg van active partition recovery mag ook want mischien doe ik wel iets verkeerd.

alvast bedankt.
als ik me niet vergis is de grootte van 1 partitie beperkt tot 128GB...
dus maak van die 70GB een nieuwe partitie en je kan ze gebruiken

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Topicstarter
partition magic wil ook niet dat heb ik al geprobeerd die herkent ook maar 130 gb
dat komt omdat die 70 gb helemaal geen indeling ofzo heeft (fat 32 enz.)

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Met Partition Magic kan je volgens mij gewoon een tweede partitie van 70 gb aanmaken ...
Er zal toch een stuk unallocated space zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door G F0rce 1 op 29-11-2003 16:40 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-02 10:32
HIGHGuY schreef op 29 november 2003 @ 16:38:
[...]

als ik me niet vergis is de grootte van 1 partitie beperkt tot 128GB...
dus maak van die 70GB een nieuwe partitie en je kan ze gebruiken
ik heb 1 partitie van 200 gig en 1 van 120 gig en ik draai ook win xp pro dus het moet geen probleem zijn.

je kan je schijf ook eens formatteren naar een ntfs inplaats van een fat 32 misschgien helpt dat

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Verwijderd

Topicstarter
dat is nu het probleem ik kan niet bij die 70 gb dus ik kan er ook geen nieuwe partitie opmaken.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03 21:56
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 16:32:

alvast bedankt.
Ligt aan windows XP (M$ he)

Zorg dat je een cd krijgt met SP1 integrated in de install cd.
Dan gaat het wel goed ;)

Suc6

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-03 21:49

vehpol

Go Go Gadget!

Hou er in ieder geval rekening mee dat hardeschijf fabrikanten rekenen met 1024 = 1000, dus dat er automatisch al een paar GB af gaat (ok, geen 70, maar het totaal kan dus in ieder geval geen 200 worden)

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij ligt het niet aan sp1 hoor want geen enkel proggie ziet die 70 gb
alleen active partition recovery dus wel.

maar toch bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
vehpol schreef op 29 november 2003 @ 17:11:
Hou er in ieder geval rekening mee dat hardeschijf fabrikanten rekenen met 1024 = 1000, dus dat er automatisch al een paar GB af gaat (ok, geen 70, maar het totaal kan dus in ieder geval geen 200 worden)
ja dat weet ik maar er moet toch zeker 60 gb bijkunnen

• KBDE
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 17:11:
volgens mij ligt het niet aan sp1 hoor want geen enkel proggie ziet die 70 gb
alleen active partition recovery dus wel.

maar toch bedankt.
Heb je het getest ???

Je zou evt nadat je windows hebt geinstalleerd ook nog SP1 erop kunnen gooien...
Dan zou je ook die overige 70GB moeten zien... Maar houdt dan wel rekening met data corruptie !!

[ Voor 26% gewijzigd door KBDE op 29-11-2003 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
KBDE schreef op 29 november 2003 @ 17:16:
[...]

Heb je het getest ???
met die sp1 bedoel je?

• KBDE
Jip

Verwijderd

Topicstarter
nee heb ik niet gedaan omdat windows bij de installatie al geen 200 gb ziet dus later sp1 nog installeren helpt dan volgens mij niet omdat je er gewoon niet bijkunt.
Het probleem is dat dat stuk helemaal weg is (dus geen bestandssysteem zoals fat32 of ntfs ook niet geformatteerd enz.) hij dus gewoon helemaal weg

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

probeer inderdaad gewoon wat er gezegd wordt.
maar nog beter, lees voordat je iets post de faq:
Als je Windows 2000 draait en een schijf van groter dan 128GB wil gebruiken, dan zul je minimaal SP3 moeten installeren óf een klein reghackje moeten doen om 48bits LBA addressering werkend te krijgen. Voor Windows XP heb je minimaal SP1 nodig óf doe de volgende reghack. In de beide gevallen bestaat overigens nog steeds de eis dat je BIOS tevens de 48bits LBA addressering ondersteunt.

• KBDE
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 17:21:
nee heb ik niet gedaan omdat windows bij de installatie al geen 200 gb ziet dus later sp1 nog installeren helpt dan volgens mij niet omdat je er gewoon niet bijkunt.
Het probleem is dat dat stuk helemaal weg is (dus geen bestandssysteem zoals fat32 of ntfs ook niet geformatteerd enz.) hij dus gewoon helemaal weg
Ja doh, dat zeg ik toch de hele tijd....

Installeer nu eens SP1, en kijk dan bij je schijfbeheer onder windows XP...
Zul je zien dat je nu wel de volle capaciteit ziet en evt een nieuwe partitie van de restwaarde kunt aanmaken....

DOE DIT ECHTER NIET IVM DATACORRUPTIE.

Zorg ervoor dat je een windows xp pro cd met integrated SP1 krijgt.

Verwijderd

Je zou misschien eerst even de faq kunnen lezen. Vermoedelijk is je probleem dan zo opgelost. :)

http://gathering.tweakers...sage/16985207#hddlimieten
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q303013

edit:
Toch maar sneller leren typen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk is die limiet het probleem ja bedankt voor het oplossen voor dit probleem allemaal.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als iedereen nou even de FAQ had doorgenomen eer er een topic werd geopend of er oplossingen werden geboden ..

twente: herlees eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.