Ik zou graag jullie mening over het volgende willen weten: voor de standaard tekst op een website (de paragraven dus), is het dan aan de designer om deze aan te passen? Veel websites maken deze namelijk kleiner, maar ik vind eigenlijk dat het aan de gebruiker (bezoeker) is om dit met zijn browser te kiezen. Ik vind dat je als designer niet aan een dergelijke voorkeur moet komen, om de zelfde reden als waarom de target attribute uit XHTML is gehaald. Dit soort dingen hangt van de gebruiker af wat zijn voorkeur is, en hij stelt zijn browser in op een dusdanige manier dat het voor hem prettig browsed.
Nu komt echter het venijn: praktisch elke website heeft de font-size al verkleind (zelfs google en sites al het WaSP maken zich hieraan schuldig. Hierdoor kun je er bijna vanuit gaan dat de gebruiker zijn font-size heeft afgesteld zodat het in de meeste websites er goed uitziet.
De vraag is dus: Moet/mag je als webdevver wel of niet de base-font-size aanpassen?
Nu komt echter het venijn: praktisch elke website heeft de font-size al verkleind (zelfs google en sites al het WaSP maken zich hieraan schuldig. Hierdoor kun je er bijna vanuit gaan dat de gebruiker zijn font-size heeft afgesteld zodat het in de meeste websites er goed uitziet.
De vraag is dus: Moet/mag je als webdevver wel of niet de base-font-size aanpassen?