Toon posts:

ADSL op isdn aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo is de situatie in de meterkast van ons studentenhuis:

http://www33.brinkster.com/stinooo/isdnprobleem.jpg

Vraag is nu waar de splitter moet komen. Ik heb wel veel situaties gelezen waar er maar sprake is van één NT1 kastje, maar wij hebben er dus twee:S

De hoofdlijn (die binnenkomt vanuit de grond) is een dikke blauwe kabel die in een soort splitter gaat (dit kastje is niet open te maken, er staat ook een waarschuwing op dat alleen KPNpersoneel bevoegd is). Op deze splitter staat lijn 1 en lijn 2. Uit deze splitter komen 2 lijnen die ieder naar een 'ISDN2 NT1 s6' kastje lopen. Op één van de NT1 kastjes is een quattrovox aangesloten.

Is deze situatie bij iemand bekend en zoja: waar en hoe ga ik de splitter zetten?

Verwijderd

Krijg een foutmelding als ik het plaatje probeer te bekijken :{

Die 2 NT1 kastjes, die gaan elk naar een andere kamer ofzo :? Wat je natuurlijk ook zou kunnen doen is gewoon proberen ;), werkt inet op de ene NT1 niet, dan op de andere proberen :P

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 16:49 ]

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 09:05
Zover mij ISDN bekend is heb je dus twee-ISDN lijen in huis wat resulteert in 4 'echte' lijnen. Op een van deze twee lijnen heb je dan als het goed is ADSL aangevraagd.

Dus, kijk even naar het nummer dat je hebt opgegeven bij je ADSL aanvraag en bij welk kastje dit hoort...

Oh ja, zover ik me herriner moet de ADSL splitter voor het NT1 kastje, na dat kastje van de KPN dus.

ps./disclaimer: lang geleden dat ik met ISDN heb gewerkt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hij deed het net wel, iig moet je maar ff copy/pasten, dan doetie het wel.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:11

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 16:47:
Krijg een foutmelding als ik het plaatje probeer te bekijken :{
P
Ga eerst ff naar http://www33.brinkster.com en dan naar http://www33.brinkster.com/stinooo/isdnprobleem.jpg dat zou het m oeten fixen :)

Verwijderd

Je hebt 2x isdn dus een splitter en daarachter 2 NT1 kastjes, ik zou hem proberen op het 1e NT1 kastje. Lijkt me het meest logisch.

Indien dat niet werkt kun je hem altijd nog voor de 2e zetten. Hij moet in ieder geval wel NA die splitter die naar de NT1 kastjes gaat.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:26

Korakal

Up up up!

De splitter moet ná dat kastje waar die 2 lijnen uitkomen en vóór het NT1 kastje.
Je moet even uitvinden welke NT1 bij het nummer hoort waarop je ADSL hebt aangevraagd (bijv door ze even 1 voor 1 af te koppelen en te kijken of je telefoon nog werkt), daar moet 'ie tussen komen.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik dat proberen. Het zijn dus TWEE ISDN lijnen (ik las ook dat je een soort van gedeelde isdn lijn hebt, dus dat de twee lijnen over 2 nt1 kastjes worden verdeelt?)
Dit ga ik sowieso ff nachecken bij de huisbaas. Ook zal ik de elektricien ff aanschieten, die moet me ook maar eens uitleggen hoe en wat. Iig bedankt tot zover.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je één ISDN-2 lijn hebt, (dus max 4 nummers) heb je 1 draad vanaf je ISRA naar je NT1 en max 2 vanaf je NT1 naar andere apparaten (de 2 kanalen ISDN).

Waarom dan 2 NT1s? Zijn er soms meer nummers dan 4?

Om onnodig geknip en gedoe te voorkomen zou je natuurlijk ook kunnen opvragen op welk nummer je ADSL aansluiting zit.

/laat 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 29-11-2003 16:58 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:26

Korakal

Up up up!

2 NT1's kan bijvoorbeeld voor 2 administratief aparte aansluitingen zijn. Of inderdaad voor méér dan 4 nummers.

Daarbij: als het een beetje een recente aansluiting is lopen alle verbindingen dmv RJ-11 stekkertjes en niet met losse draadjes. Dat scheelt weer knutselen in dat geval :)

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn inderdaad stekkertjes: het is NT1 model s6-> daarbij hoef je niet meer te schroeven:D

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 16:55:
(ik las ook dat je een soort van gedeelde isdn lijn hebt, dus dat de twee lijnen over 2 nt1 kastjes worden verdeelt?)
Als dat klopt kun je niet alleen geen ADSL krijgen, je moet het niet proberen ook. Als KPN over het feit dat je een groepsnummer hebt heenkijkt zit je dagen zonder telefoon, en je ADSL zal nooit gaan werken.

Je hebt dan dus een groepsnummer. Vier ISDN-kanalen waar dezelfde nummers op uitkomen. Zodat je met z'n vieren kunt bellen, in plaats van met twee mensen.

Het aantal nummers zegt niets. Als je genoeg betaald kun je best een 10.000-nummerblok over een enkele ISDN-2 heenkrijgen, van KPN. En er zijn genoeg mensen met ISDN-30's en maar 1 nummer. Net wat je wilt. Die vier is gewoon het standaard-product van KPN, maar als je wilt kunnen ze daar behoorlijk van afwijken.

http://www.kpn.com/br2/ng...l=1&contentOID=20051#par2

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1