Toon posts:

[XP] C:\WINDOWS\Prefetch*

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen

Heb hier op de computer winXP prof. zitten en draaide tot laatste redelijk goed, maar nu ging hij laatst scandisk uitvoeren (omdat ik hem niet goed het afgesloten), en kwam hij tot wat fouten...
Heb mijn hardeschijf gedeeld in 2 schijven, C en D, D deed scandisk gewoon zonder fouten, maar bij C gaf hij aan dat het bestand C:\WINDOWS\Prefetch\◘.◘ kruisling gekoppeld was ofzo iets, geen flauw idee wat het in houdt.. maar dat doet er ook niet toe, hij ging hem wel repareren, ik blij, maar na 10 minuten stond hij nog steeds op hetzelfde bestand en deed de computer ook niets meer, na 4 keer hetzelfde te hebben gedaan deed hij het nog niet en heb ik de scandisk maar overgeslagen en gezocht naar dat bestand....
Toen ik in de map keek (C:\WINDOWS\Prefetch), stonden daar wat bestanden die ik echt nog nooit ben tegen gekomen, geen gewone namen ofzo allemaal met puntjes en blokjes en rare tekens.... Dat is al gek, maar toen ik de eigenschappen wou bekijken kreeg ik alleen maar lege witte regels....
Ik dacht dat het vast onzin was... dus ik probeer ze te verwijderen maar dat kan dus ook niet :/ , hij zegt dat hij geen gegevens van het bronbestand kan lezen en ook niet verwijderen...

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn voor probleem, want sinds gister kan hij ook al de taakbalk soms niet openen, misschien een virus ofzo, maar virusscanner vindt niets, iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
bedankt

Verwijderd

volgens mij toch een bestadigde cluster ofzow.

Heb je Partition Magic op je PC staan? Misschien kun je hem met dat programma even op fouten controleren

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb ik er niet opstaan... is dat ergens te downloaden misschien?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Prefetch word gebruikt in windows om programmatijden te optimaliseren. Bijvoorbeeld als je vaak mail ophaalt met outlook slaat hij de procedure op en voert hij hem versnelt uit.

Je kan dus die prefetch bestanden wel verwijderen.... maar dan maakt hij gewoon weer over tijd een nieuwe aan :-)

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Ja sommige zijn we te verwijderen maar juist diegene die ik weg wil hebben, kunnen niet verwijderd worden
hebben ook rare namen zoals bv, ◘.◘ of ◘ of A of ./. of -Pú

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat je operating system in de topic titel staat. Partition Magic is een commercieel (lees: je moet er voor betalen) product - je kan het dus niet downloaden :)

Geef verder eventjes aan welke foutmelding je krijgt als je ze probeert te wissen :)

Verwijderd

Topicstarter
vond ik hier toch niet toevallig partion magic ;), maar zal dat ff dan uitvoeren

Foutmelding : Kan bestand niet verwijderen. Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen,
Als ik ook eigenschappen bekijk van die bestanden staat er ook helemaal geen informatie, zelfs de naam is niet ingevuld

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dan partition magic opstart en ik doe check for errors, geeft hij weer een foutmelding:
Error #993
Partition contains open files
Use opper. system check utility

Maar als ik die gebruik kent hij hem ook niet, zou het een virus kunnen wezen?

ook als ik check op bad sectors kan hij niets vreemds vinden

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:00
a. de hele prefetch-map kan je gewoon wegdonderen, heb je geen (merkbaar) nadeel van
b. bestanden hernoemen en dan verwijderen: lukt dit?
c. al geprobeerd ze in veilige modus te verwijderen (zal wel niet lukken denk ik, maar nooit geprobeerd is nooit gelukt)
d. (tenzij je nfts geformateerd hebt): verwijderen vanuit de echte dos?
Pagina: 1