Toon posts:

6 videokaarten in 1 systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, Wie kan helpen met het volgende probleem......

Ik heb een systeempie gebouwd met daarin 1 Agp beeldplank en 5 pci beeldplanken, varierend van S3 tot Cirrus en Ati tot Matrox.
Nu is het probleem dat ik met 1 agp en 2 pci kaarten gewoon een triple monitor desktop heb, maar alle extra pci beeldplanken die ik erbij zet worden volgens het systeem niet gestart, maar ik kan ook geen irq probs vinden ??????

Wie heeft hier ervaring mee

Greetz Vinnie |:(

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
-Over welk besturingssysteem praten we?
-Alle drivers van alle videokaarten geinstalleerd?
-Verschillende configs geprobeerd (videokaarten switchen etc)?
-Welke melding krijg je exact van het OS dan?

:)

C:\>_

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ooit er bij stil gestaan dan dat ook ondersteund moet worden door windows? geen idee tot hoever Windows zonder speciale videokaart + drivers gaat.....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
welke Operating Systeem gebruik ??, is nogal redelijk belangrijk denk ik

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Verwijderd

Windows kan van huis uit 25 monitoren aansturen, ik néém aan dus ook wel wat meer dan slechts 3 graka's.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd alle drivers netjes geinstallerd staan en ik dit doe ik onder XP, Ik heb het nu daaiend met 1 agp kaart en 2 pci kaarten maar zodra ik er 1 bij zet wordt die niet gestart, dit heb ik geproberd met 4 andere pci kaarten
Ik heb elke kaart op iedere plaats in het systeem gezet maar overal hetzelfde probleem.
Windows XP zou dit wel gewoon moeten ondersteunen.

Verwijderd

als ik vragen mag waarvoor heb je dat nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dit gaan gebruiken in mijn bedrijf, ik heb een computerbedrijf en ik wil met wat oude hardware wat ik hier en daar heb liggen eens proberen om een powerpoint presentatie op 6 monitoren te laten draaien, als demo zeg maar

Ik heb een pps demo bestaanden uit 6 losse presentaties

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 16:05 ]

Verwijderd

en een switchbox of vga splitter? is dat geen optie?

Verwijderd

soms zijn kaarten zo brak dat de bios niet te starten is als het neit de hoofd graka is, dat had ik met ati 3d rage en geforce2, ik moest van me ati opstarten anders deed dual het neit.

ik denk dat het hieraan ligt, ik ben het te weten gekomen door de site van de makers goed door te lezen wat wel en wat neit ondersteunt word

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kan er gewoon aan liggen dat bepaalde combi's van kaarten elkaar niet lusten, of dat sommige van de PCI kaarten helemaal niet geschikt zijn om als 2e (of verdere) kaart naast je AGP kaart te draaien, of omdat er resource (IRQ of adres) conflicten zijn met zoveel kaarten, etc.etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mannen,

Ik ga nog eens goed uitzoeken hoe het zit met de combinatie tussen verschillende kaarten.

Ik hoor het graag als iemand nog een suggestie heeft :)

Greetz Vinnie

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 00:18

Professor_Botje

Administrator

Neem allemaal ATI kaarten die werken wel allemaal tezamen,

en meschien kan je eens proberen GEEN AGP kaart en alleen maar PCI kaarten...

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 23:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Je zou de volgende dingen in de BIOS eens kunnen proberen:

- VGA Snooping aanzetten
- Elk PCI slot een eigen IRQ toewijzen

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
En volgens mij werkt dit alleen met Matrox videokaarten. In dual monitor topics is vaak te lezen dat andere pci kaarten niet opstarten als ze niet als primair zijn aangeduid. Misscien dat linux dit probleem niet kent of kan ondervangen.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

mensen, mensen, mensen. Het probleem is dat sommige drivers van video kaarten niet als secondary wil starten, dus alleen maar primary heeft. De nieuwere video kaarten willen het meestal wel ondersteunen, de oudere niet. Een s3 trio wil bijvoorbeeld alleen maar als primary werken. Het probleem zit dus in de drivers

Makerij Hofman

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gokje:

Momenteel staat Primary Display in BIOS op PCI, je eerste PCI kaart (willekeurige fabrikant) wordt voor het booten gebruikt, en de AGP en je enige Matrox starten ook, maar de rest niet...

jantje112 heeft het bij het goede eind, je PCI kaarten moeten kunnen initialiseren als secondary, wat de meeste (oudere) kaarten niet kunnen. Matrox kaarten kunnen het zeker al sinds de Millennium II, zo niet eerder, ATi-based kaarten pas met de Radeon PCI, van nVidia kaarten weet ik het niet. Iig kunnen de meeste oude S3 en CL-based kaarten het niet

Oplossing:
Zorg dat op een na al je PCI kaarten van Matrox zijn, of zeer nieuwe PCI kaarten (laatste 3 jaar) met chips van andere fabrikanten.
Dan moet het lukken :z

Oslik blyat! Oslik!

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

de grafische kaarten moeten het wel ondersteunen.(dual/meerdere monitoren)
ik heb het een keer geprobeerd met een s3 trio 32/64 maar die deed het niet

Verwijderd

Heb hier nog een 2-tal grafische plankjes liggen die gebaseerd zijn op een S3-chippie, maar speciaal voor quad-monitor :p

Er schijnen maximaal 4 van deze kaarten in 1 PC te kunnen... :+

Ik ga t binnenkort weer eens proberen...

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 23:48:
Heb hier nog een 2-tal grafische plankjes liggen die gebaseerd zijn op een S3-chippie, maar speciaal voor quad-monitor :p

Er schijnen maximaal 4 van deze kaarten in 1 PC te kunnen... :+

Ik ga t binnenkort weer eens proberen...
Mag ik vragen welke kaart dit dan wel niet mag wezen? Type enzo :)

Dat ATI zoiets heeft gemaakt weet ik, maar van S3 heb ik zoiets nog nooit eerder gezien. En over het algemeen zijn S3 kaarten een hel als secundaire videoadapters :{

C:\>_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vinnie schreef op 02 december 2003 @ 00:01:
[...]

Mag ik vragen welke kaart dit dan wel niet mag wezen? Type enzo :)

Dat ATI zoiets heeft gemaakt weet ik, maar van S3 heb ik zoiets nog nooit eerder gezien. En over het algemeen zijn S3 kaarten een hel als secundaire videoadapters :{
Naam ontgaat me even, maar Atlas heeft er een paar liggen, quad S3 Savage kaarten (hetzelfde merk had eerder quad S3 Virge gevallen). 4 cores op een enkele kaart, elk met eigen geheugen, maar door custom driver als een enkele kaart gezien door OS - zo konden ook WinNT 4.0 en Win95 met meerdere schermen werken, ongeveer hetzelfde idee als de Appian Jeronimo kaarten.

Maar goed, dat er zulke kaarten bestaan betekent niet dat een el-cheapo S3 Virge geval bereid zal zijn als secondary te draaien :z

Oslik blyat! Oslik!

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 00:18

Professor_Botje

Administrator

Het kan ook een IRQ prob zijn al die oude PCI kaarten willen IRQ 9 10 of 11

Dus meschien zit daar wel het probleem

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

Pagina: 1